Snelste weg kabine naar kofferbak

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Snelste weg kabine naar kofferbak

Bericht door base86 »

ZOals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar de snelste/makkelijkste weg van de kabine naar de kofferbak, en dus ook langs de motor.

het gaat om een IP-Bus kabel die van voor naar achter moet.

Hoop dat jullie tips/oplossingen hebben. Zat als ingang naar de kofferbak te denken aan het rubber waar de draden van de ECU uitlopen ?

Gr
Bas
siep wokkel

Bericht door siep wokkel »

via het raam over de auto, gaatje boren in je kofferdeksel, kitten en klaar.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

hahahaha waarom dacht ik nou hetzelfde? ;D

* serieus dan maar :P *

Achter bestuurdersstoel zit een gat in schutbord, kom je links in de motorruimte uit. Vervolgens via het gat van de bekabeling die naar de ECU gaat en tadaa... :P
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

siep wokkel schreef:via het raam over de auto, gaatje boren in je kofferdeksel, kitten en klaar.

Mafkees ;)

Makkelijkste idd via de doorgang van ecu draadboom naar voren en dan met de draadboom mee de kabine in. (linkerkant)
Kan je netjes met de andere bekabeling onder de portierrand door naar voren.
Wel even die plastic rand die ook je tapijt vasthoudt losschroeven.
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
MyRealTwo

Bericht door MyRealTwo »

Weet iemand hier toevallig of het ook mogelijk is om van de achterste boxen(liefst rechtsachter) rechtstreeks naar de plaats van de antenne te gaan?
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Denk het eigenlijk niet, (goeie vraag trouwens) De kabel van de antenne komt namelijk ook van links. Zit aan kabelboompje van kofferbak verlichting en achterlichten.

Maar wat niet is kan nog komen hè :P
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

hahahha dank jullie wel voor de reacties. Via het dak lijkt me toch niet de beste oplossing ;) :P haha dus volg toch maar het id van wouter.
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

doorgsang>> kofferruimte

Bericht door Quadc@msix »

als ik me niet vergis, kun je heel makkelijk via een hol gedeelte aan de bovenbinnenkant van het achterspatbord kabels doorvoeren, zonder door tule's heen te moeten prikken, je komt dan niet in de motorruimte....
Correct me if I'm wrong ;)


John TettjeTRDtw8)
spieker

Bericht door spieker »

je kan via het gat van de achterboxen zo naar achter en dan kom je bij de antenne uit ;D
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

dus via de achterspeaker kan je in een rechte lijn naar de antenne zonder door motorruim heem te hoeven ? Dat zou echt ideaal zijn!
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

tunneltje.....

Bericht door Quadc@msix »

spieker schreef:je kan via het gat van de achterboxen zo naar achter en dan kom je bij de antenne uit ;D

dat bedoelde ik ook ;) .......dat is de meest ideale weg, ook weinig kans op lekkage's en beschadegingen van je kabel(s) enzo....


John / TettjeTRDtw8)
Gebruikersavatar
West
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:19

Bericht door West »

Ja dat is mij ook gelukt.
Afbeelding

Al is het nog zo donker, er gaat altijd wel een lampje branden...
MyRealTwo

Bericht door MyRealTwo »

nuttige info!! thanx!
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Ik heb gister de bekabeling van mijn Apexi RSM zo laten gaan, maar het is alles behalve ideaal!! via de linkerkant gaat het echt een stuk eenvoudiger!!

Je zult je bekabeling aan je antenne kabel moeten tapen, dan doortrekken naar voren. En weer andersom zodat de antenne kabel weer terug aan de achterkant is. Soort van flossen zeg maar :P

Bij mij ligt die er nu (gelukkig ;) )
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

ik heb ook via het spatbord naar achter kunnen gaan aan de kant van antenne.

de rest van bekabeling die in motorruimte moesten uitkomen voor sensoren enzo heb ik via de rubberen grommets gedaan in de centerconsole die de kabels van de bak vasthouden.
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

En anders:

Afbeelding
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Mr2-wouter schreef:Ik heb gister de bekabeling van mijn Apexi RSM zo laten gaan, maar het is alles behalve ideaal!! via de linkerkant gaat het echt een stuk eenvoudiger!!

Je zult je bekabeling aan je antenne kabel moeten tapen, dan doortrekken naar voren. En weer andersom zodat de antenne kabel weer terug aan de achterkant is. Soort van flossen zeg maar :P

Bij mij ligt die er nu (gelukkig ;) )


Ik weet niet of het voor je RSM echt ideaal is, maar voor mijn cd-wisselaar ging het echt perfect! met 15 min zat die kabel er doorheen..

dorpelpaneel eraf, zijpaneel eraf... vanaf de antenne een trekveer richting de kabine duwen dan zie je in een klein gaatje (Waar je sierstrip vast zit) het oog van je trekveer. De plug van de cd wisselaar (Ip-bus) was te groot om daar doorheen te kunnen m et de sierstrip bevestigd dus die moest even los.
Ik vind die weg wel ideaal dus om in je kofferbak uit te komen, voor je RSM (naar motorruimte toe) kan ik begrijpen dat het niet ideaal is
Plaats reactie