Corrosie
Moderator: Pieten
Corrosie
Nadat ik op de Engelse site een klacht had gelezen over roestvorming aan onderdelen van het onderstel, dacht ik: eens even op m'n rug de onderkant bekijken. Van wat ik zag werd ik niet echt vrolijk: weinig of geen anti-roest maatregelen, dunne laklaag op sommige panelen. Andere panelen geen afwerk laklaag maar alleen een primer laag. Door roest aangelagen bouten etc. Heb ém héél snel naar een Dinitrol-station gereden...
Na de behandeling is de onderkant nu goed beschermt:D
Iemand anders ook zulke ervaringen?
Henri
Na de behandeling is de onderkant nu goed beschermt:D
Iemand anders ook zulke ervaringen?
Henri
Wel,... toen ik aan de facelift van KIT bezig was heb ik dit ook al opgemerkt.
De bouten/moeren en andere niet gelakte onderdelen (vooral ophanging...)
Heb ik bewerkt met een spuitbus zink...
de binnenkant van de stootbalken voor en achter lieten roest zien op de lasnaden.!!
Met een pijpeborstel een roestomvormer aangebracht en... met verfrestjes afgedekt.
De rest zag er nog zeer goed uit.
De bouten/moeren en andere niet gelakte onderdelen (vooral ophanging...)
Heb ik bewerkt met een spuitbus zink...
de binnenkant van de stootbalken voor en achter lieten roest zien op de lasnaden.!!
Met een pijpeborstel een roestomvormer aangebracht en... met verfrestjes afgedekt.
De rest zag er nog zeer goed uit.
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
Wel, de bodemplaat is O.K. , die is goed voorzien van een rubberachtige laag in koetswerkkleur.
Maar de plaatsen waar er geen gevaar is voor steenslag...
Die zijn maar dunnetjes van een laklaag voorzien.
Op plaatsen waer er gelast is, zoals de stootbalken achter de bumpers,
daar was op op enkelle plaatsjes al een begin van roest te zien !!
De andere plaatsen zoals de radiatorsteunen e.d. zijn ook maar heel dunnetjes voorzien.Als daar in een hoekje wat vuil blijft zitten....
Het zijn deze die ik ook met een zinkspray preventief behandeld heb tot laters.
Ik heb me wel laten wijsmaken dat het staal dat Toyota gebruikt een lichte unoxlegering zou zijn.
Wat echt doorroesten zou moeten beperken.
Verder heb ik op het oude forum ergens eens iemand horen klagen
over begin van roest aan zijn achterste hardtopbevestigingen ?
Maar de plaatsen waar er geen gevaar is voor steenslag...
Die zijn maar dunnetjes van een laklaag voorzien.
Op plaatsen waer er gelast is, zoals de stootbalken achter de bumpers,
daar was op op enkelle plaatsjes al een begin van roest te zien !!
De andere plaatsen zoals de radiatorsteunen e.d. zijn ook maar heel dunnetjes voorzien.Als daar in een hoekje wat vuil blijft zitten....
Het zijn deze die ik ook met een zinkspray preventief behandeld heb tot laters.
Ik heb me wel laten wijsmaken dat het staal dat Toyota gebruikt een lichte unoxlegering zou zijn.
Wat echt doorroesten zou moeten beperken.
Verder heb ik op het oude forum ergens eens iemand horen klagen
over begin van roest aan zijn achterste hardtopbevestigingen ?