Aankooptips MR2 1.8 in Auto & Tuning.

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Aankooptips MR2 1.8 in Auto & Tuning.

Bericht door MarcoTwo »

Afbeelding

Ik wil het al dágen plaatsen, maar vergat het steeds.

In deze A&T staat dus de aankooptips van de MR2 1.8.

Wat me wel vreemd lijkt, dat er een softtoploze 1.8 geweest zou moeten zijn, mét standaard (lelijke) hardtop.

Naar mijn idee moet er altijd een softtop zijn en was de hardtop een optie.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Nee de special edition was standaard met (mooie) Hardtop :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
MRobbert
Zere vingers van het typen..
Berichten: 577
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MRobbert »

SuperTWO schreef:Afbeelding

Ik wil het al dágen plaatsen, maar vergat het steeds.

In deze A&T staat dus de aankooptips van de MR2 1.8.

Wat me wel vreemd lijkt, dat er een softtoploze 1.8 geweest zou moeten zijn, mét standaard (lelijke) hardtop.

Naar mijn idee moet er altijd een softtop zijn en was de hardtop een optie.

Tja is leuk, maar ik heb er al 1 en die is niet te koop:P

Groet Robbert
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Dergelijke dingen zijn wel leuk voor de verzameling natuurlijk.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Geen softtop is BS. De SE is idd std geleverd met hardtop, maar daar zat de softtop natuurlijk gewoon onde, net als bij alle als optie bestelde hardtops.
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Dat idee had ik ook al.;) 8)

Hoe ze daarop gekomen zijn?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Henri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 okt 2007, 08:52

Bericht door Henri »

Hardtop was een combi met airco en leer. (was een hele dure optie, ik geloof iets van tegen EUR 3000,=, daarom zijn ze er niet veel) Ik vindt zelf de hardtop wél erg mooi. Wat knap is/was dat de softtop óók mooi is. Dat dat niet altijd goed lukt, een auto die als hardtop én als softtop er goed uitziet is bv de Nissan 350. Als cabrio ziet die er echt niet uit.

vrgr
Henri
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Juist wel man!! de 350z Cabrio is een beauty

Neem de FIat Barchetta, oerlelijk met hardtop, zonder ook trouwens;D
De MG TF met hardtop , veels te opvallend

De enige 350z cabrio die lelijk is deze:

http://autotrack.nl/owa_dima/owa/att_oc ... id=2777736http://autotrack.nl/owa_dima/owa/att_oc ... id=2777736
Afbeelding
Henri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 okt 2007, 08:52

Bericht door Henri »

Ha, Ha, goeie....!
:lach:

Henri
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Henri schreef:Hardtop was een combi met airco en leer. (was een hele dure optie, ik geloof iets van tegen EUR 3000,=, daarom zijn ze er niet veel) Ik vindt zelf de hardtop wél erg mooi. Wat knap is/was dat de softtop óók mooi is. Dat dat niet altijd goed lukt, een auto die als hardtop én als softtop er goed uitziet is bv de Nissan 350. Als cabrio ziet die er echt niet uit.

vrgr
Henri

Toch heb ik genoeg 1.8-jes met hardtop in standaardconfiguratie gezien.

De combi airco/leder/hardtop was de Special Edition, dit is een behoorlijk veel verkochte uitvoering. In het begin vooral in het geel (sterker nog, andere gele zie je niet) en later in het staalgrijs metallic.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Henri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 okt 2007, 08:52

Bericht door Henri »

Ik ben niet zo'n statistisch wonder... Weet alleen dat T met de MR2 productie is gestopt omdat de jaarverkoop (wereldwijd) onder de 1200 stuks zakte en het gebruikte (Corrolla) platform alleen voor de MR2 werd gebruikt. Dat als ik een losse, gebruikte hardtop zou willen kopen, mét installatieonderdelen, dit mij ongeveer EUR 1500,= gaat kosten, dus zoveel loslopende hardtops zijn er blijkbaar niet.

vrgr

Henri

P.S. ik rijdt zelf in een SMT, en daar zijn er over de gehele periode in NL volgens mijn T-dealer maar zo'n 20 van verkocht.
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Heb je beide weleens geprobeerd, zowel hand als semi?
Afbeelding
Henri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 okt 2007, 08:52

Bericht door Henri »

Nee, helaas niet. Als ik op een club-meeting kom, dit jaar, zou ik graag het verschil eens proberen. Ik vindt de SMT zeer prettig (ik weet dat de auto langzamer is dan een handbak) en het langzame op-schakelen is deels te verhelpen met het gaspedaal (ietsje lichten op het moment van schakelen).
Het terug-schakelen van de SMT is perfect: meteen weer acceleratie mogelijk.
Om in het onderwerp te blijven: ik zou zelf weer een SMT kopen.

Mijn droom is om over niet al te lange tijd een zzw30 V6 te rijden, maar dat zal een handbak (sw20) zijn. SMT is niet mogelijk aan een 1MZ-FE!

vrgr
Henri
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Turbo kit optie? dan heb je echt een brute MR2, stelt de sw20 helemaal nix meer voor :kus:
vind de looks van de smt wel erg mooi, maar nee ik hou het bij lekker schakelen
Afbeelding
Henri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 okt 2007, 08:52

Bericht door Henri »

V6 lijkt mij leuker, het geluid alleen al. V6 is ongeveer 2000 goedkoper dan een TTE-turbo.

We zien wel, ik heb de tijd en ben met de huidige nog niet klaar!

Henri
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Sjerief schreef:Turbo kit optie? dan heb je echt een brute MR2, stelt de sw20 helemaal nix meer voor :kus:
vind de looks van de smt wel erg mooi, maar nee ik hou het bij lekker schakelen
In verhouding met de SW20 turbo is het dan nog steeds een mietje van een auto. Henri heeft gelijk, dan kan je beter voor een V6 gaan ;D:dragracing:
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

;d ;d
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

tilma800 schreef:In verhouding met de SW20 turbo is het dan nog steeds een mietje van een auto. Henri heeft gelijk, dan kan je beter voor een V6 gaan ;D:dragracing:


Wil jij zo graag afgaan?:005:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

t.o.v. een ZZW30? Grapjurk :LolLolLolLol:
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

waarheid is af en toe pijnlijk:haha:
Afbeelding
Plaats reactie