Blitz Access ECU
Moderator: Pieten
- mr. toyota
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Blitz Access ECU
Op ebay zie ik regelmatig Blitz Access ECU's te koop staan voor een 3SGTE.
Weet iemand waar ik meer informatie over deze ECU's kan vinden?
En welk type is geschikt voor een 3SGTE Gen2
Voorbeeld van een Blitz Acces ECU:
Weet iemand waar ik meer informatie over deze ECU's kan vinden?
En welk type is geschikt voor een 3SGTE Gen2
Voorbeeld van een Blitz Acces ECU:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het is een door Blitz samengestelde ECU, naar wens van de 1ste eigenaar. Hij is dus zo geprogrammeerd op de specs van de eerste eigenaar. Bijvoorbeeld: SMIC, 3inch Downpipe, 3inch uitlaat, Open Air intake. Gewoon BPU's dus... Daarnaast heeft de koper ook de keuze om een bepaalde turbodruk te kiezen, bijvoorbeeld 15psi. Ik heb ook iets gehoord dat er standaard plek is voor 7 mappen. Hoe je in deze mappen komt weet ik niet
Daarnaast heeft hij het voordeel, in geval van een CT26, dat hij de druk vasthoud tot aan de redline. Ideaal dingetje dus.. Vergis je niet.. deze dingen zijn vaak duur... hoorde van MRtoyota al een bedrag van 400 euro. Dit valt dan nog mee, je kunt namelijk ook kiezen voor een Stand alone, deze heb je ook al voor een euro of 600. Alleen moet je dan nog iemand vinden die hem voor je afsteld als je het zelf niet kunt. Het voordeel van een Stand alone EMS is dat je hem telkens kunt aanpassen aan jouw upgrades en meestal is deze weer uitbreidbaar zoals een carpc... gewoon upgrade kopen, erin bouwen of installeren en klaar. Denk hierbij aan turbotimer, launch control etc.. Deze features zijn niet mogelijk bij een ECU van Blitz.
Mocht je een Blitz ECU (of mines of een andere) kunnen kopen voor een prikkie is het een leuke upgrade, zo kun je er 20 wielpk uithalen. Mocht je wat meer te besteden hebben, ga dan voor een Stand alone EMS.
Hydra Nemesis, Link of AEM bijvoorbeeld zijn bekende Stand Alone EMS'en
Daarnaast heeft hij het voordeel, in geval van een CT26, dat hij de druk vasthoud tot aan de redline. Ideaal dingetje dus.. Vergis je niet.. deze dingen zijn vaak duur... hoorde van MRtoyota al een bedrag van 400 euro. Dit valt dan nog mee, je kunt namelijk ook kiezen voor een Stand alone, deze heb je ook al voor een euro of 600. Alleen moet je dan nog iemand vinden die hem voor je afsteld als je het zelf niet kunt. Het voordeel van een Stand alone EMS is dat je hem telkens kunt aanpassen aan jouw upgrades en meestal is deze weer uitbreidbaar zoals een carpc... gewoon upgrade kopen, erin bouwen of installeren en klaar. Denk hierbij aan turbotimer, launch control etc.. Deze features zijn niet mogelijk bij een ECU van Blitz.
Mocht je een Blitz ECU (of mines of een andere) kunnen kopen voor een prikkie is het een leuke upgrade, zo kun je er 20 wielpk uithalen. Mocht je wat meer te besteden hebben, ga dan voor een Stand alone EMS.
Hydra Nemesis, Link of AEM bijvoorbeeld zijn bekende Stand Alone EMS'en
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
nadeel is dat je een "gokje" waagt omdat je geen een idee hebt wat er geprogrammeerd is door de vorige eigenaar, en of dit echt klopt met jou Turbo.. (geloven doen we in de kerk) ik heb drie jaar terug een turbo met ook een 2e hands Blitz op de rollerbank zien gaan..en die Turbo ging bij 4000 rpm heel erg gek doen...de eigenaar van de dynobank vond het niet verstandig om het gas verder in te trappen omdat donatie op komst was...
kortom; die jongen was een hoop geld armer voor niks...
Ik zou als ik jou was gaan voor een stand alone...die je dan direct op de dynobank kan afstellen...hiermee weet je zeker dat alles klopt en je het maximale eruit haalt..en nog belangrijker..niks naar de klote helpt...
daarbij weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt...400 euro gokken en wie weet krijg je een defecte ECU opgestuurd en je hebt dan helemaal niks..
Maar ik zou eerst wat gaan doen aan de koeling in jou geval, voordat je op hoge druk blijft rijden en de boel defect gaat.
kortom; die jongen was een hoop geld armer voor niks...
Ik zou als ik jou was gaan voor een stand alone...die je dan direct op de dynobank kan afstellen...hiermee weet je zeker dat alles klopt en je het maximale eruit haalt..en nog belangrijker..niks naar de klote helpt...
daarbij weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt...400 euro gokken en wie weet krijg je een defecte ECU opgestuurd en je hebt dan helemaal niks..
Maar ik zou eerst wat gaan doen aan de koeling in jou geval, voordat je op hoge druk blijft rijden en de boel defect gaat.
- mr. toyota
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Edje Turbo schreef:nadeel is dat je een "gokje" waagt omdat je geen een idee hebt wat er geprogrammeerd is door de vorige eigenaar, en of dit echt klopt met jou Turbo.. (geloven doen we in de kerk) ik heb drie jaar terug een turbo met ook een 2e hands Blitz op de rollerbank zien gaan..en die Turbo ging bij 4000 rpm heel erg gek doen...de eigenaar van de dynobank vond het niet verstandig om het gas verder in te trappen omdat donatie op komst was...
kortom; die jongen was een hoop geld armer voor niks...
Ik zou als ik jou was gaan voor een stand alone...die je dan direct op de dynobank kan afstellen...hiermee weet je zeker dat alles klopt en je het maximale eruit haalt..en nog belangrijker..niks naar de klote helpt...
daarbij weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt...400 euro gokken en wie weet krijg je een defecte ECU opgestuurd en je hebt dan helemaal niks..
Maar ik zou eerst wat gaan doen aan de koeling in jou geval, voordat je op hoge druk blijft rijden en de boel defect gaat.
De gok van zo'n Blitz ga ik ook niet doen nu ik er meer over weet.
Wat betreft de koeling, komt voor elkaar.
Ps Heeft iemand een beschrijving om een Greddy intercooler te monteren??;D
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Edje Turbo schreef:omdat donatie op komst was...
ideaal, wat kreeg die? Detonatie
@ mrtoyota, je zou wel kunnen proberen hoe de ECU het doet. Kijken wat het verschil is ten op zichte van die van jou. Werkt het niet, koop je hem niet
Anyways... wil je dus voor een andere Ecu gaan en moet je al 500 euro uitgeven... spaar dan even (reken op 1500 euro) voor de aanschaf en afstellen.
http://www.mrcontrols.com/ veel leesvoer
EMS versies
Keuze zat
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
- mr. toyota
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Uden
- Contacteer:
- mr. toyota
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Uden
- Contacteer:
1500euro:::| , pfoe dat is wel erg duur.
Laat ik het voorlopig maar eerst bij de intercooler houden.
Laat ik het voorlopig maar eerst bij de intercooler houden.
Mr2-wouter schreef: @ mrtoyota, je zou wel kunnen proberen hoe de ECU het doet. Kijken wat het verschil is ten op zichte van die van jou. Werkt het niet, koop je hem niet
Anyways... wil je dus voor een andere Ecu gaan en moet je al 500 euro uitgeven... spaar dan even (reken op 1500 euro) voor de aanschaf en afstellen.
http://www.mrcontrols.com/ veel leesvoer
EMS versies
Keuze zat
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Kosten verschillen wel enigszins per EMS (maar functionaliteit ook). Voor de 1500 die Wouter noemt heb je een Nemesis2 (excl inbouw/afstellen, al is inbouw een eitje bij een plug&play systeem). Een AEM is nog net een paar honderd euro duurder. Maar er zijn ook wel goedkopere standalones; de PowerFC is juist weer iets goedkoper.
Bij mij gaat er binnenkort een Nemesis2 in
Bij mij gaat er binnenkort een Nemesis2 in
Bij het inbouwen van de intercooler hoeft de auto niet persee op een brug. Je moet op een gegeven moment wel een aantal keren onder de auto zijn(bijvoorbeeld om je airco pomp iets los te halen), maar niet dusdanig dat je daar een brug voor nodig hebt. Het is wel een klusje waar je echt even de tijd voor moet nemen. Echt heel moeilijk is het niet, wel zwaar ;-)
Zie hier de links die mij er stap voor stap doorheen geholpen heeft;
http://www.turbomr2.com/MR2/HowTo/Inter ... er_PG1.htm
Zie hier de links die mij er stap voor stap doorheen geholpen heeft;
http://www.turbomr2.com/MR2/HowTo/Inter ... er_PG1.htm
- mr. toyota
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Uden
- Contacteer:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
- mr. toyota
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Uden
- Contacteer:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr. toyota
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Uden
- Contacteer: