Accu naar voorkant, iemand wel eens gedaan?

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Roland

Bericht door Roland »

Ja maar op de vluchtstrook van de A2 zit ook geen kwikfit die even mijn kapotte band kan repareren dus dat is niet relevant :P
Kijk het is natuurlijk wel balen als je band zodanig kapot is dat je met een spuitbusje niks meer kan, maar die kans neem ik voor lief.
Ik concentreer me liever op lekker rijden met een leukere gewichtsverdeling, dan die ene keer dat ik met een lekke band zou kunnen staan.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

ErikV schreef:Bij DBM Engineering in Maarsen:
Red Top: E 205,-
Yellow Top: E 254,-
Houder in mooi aluminium, geannodiseerd in diverse kleuren, afhankelijk van de uitvoering E 175 tot E 195,-
Bijpassende deksel: E 75,-

Alle prijzen inc. BTW.

Verschillen tussen deze een natte accu, in gebruik geen. Technisch wel maar daar merk je niets van. Kwa levensduur kan ik er nog niets over zeggen. Vraag dat over vijf jaar nog maar eens ;D


en koop nu maar vast een accu ze worden volgend jaar nog duurder...
gelukkig heb ik personeels korting bij centurion in zwolle:adhd:
enne mijn ervaring met die gel accu's is niet erg best...
maatje van me had er ooit ook eens (niet zo'n radio accu als een yellow of redtop) na 2 jaar hartstikke naar de kloten...
heb bijna 7 jaar met een natte (kinkt als:kus: ) Varta accu gedaan.
gewoon 2 keer per jaar bij vullen met demiwater. gaat dikke prima:dux-blij_thumb-up:
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

BTW tegenwoordig hebben ze ook envelop accu's die de levensduur van de accu's verbeterd... zijn wel natte accu's:kus:
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Roland

Bericht door Roland »

Ik heb nog nooit onderhoud op een accu uitgevoerd eigenlijk. Ook nog nooit naar gekeken zelfs haha. (ook nooit problemen mee gehad)
Silver

Bericht door Silver »

Ik heb ook me accu voor in staan. En het reserve wiel past er ook nog gewoon in. Sterker nog, de accu wordt vast gehouden door het reserve wiel.
En je ziet de accu niet eens zitten, zelf bij de apk konden ze hem niet vinden. ;D
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Haha sterk :) Wat voor maat accu heb je erin zitten? Gewoon je standaard MR2 accu?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Roland

Bericht door Roland »

Ja idd, hoe krijg je dat voor elkaar?
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Silver schreef: En je ziet de accu niet eens zitten, zelf bij de apk konden ze hem niet vinden. ;D
BTW,

Hier hebben meer mensen last van :D
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Silver

Bericht door Silver »

Ik heb een grote gele optima 52A ofzo. Ik kan het niet laten zien omdat ik er geen foto's van heb.
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Silver schreef:Ik heb een grote gele.


Arthur ook...






plaats maar geen foto's, das forumvervuiling...
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

ErikV schreef:Bij DBM Engineering in Maarsen:
Red Top: E 205,-
Yellow Top: E 254,-
Houder in mooi aluminium, geannodiseerd in diverse kleuren, afhankelijk van de uitvoering E 175 tot E 195,-
Bijpassende deksel: E 75,-

Alle prijzen inc. BTW.

Verschillen tussen deze een natte accu, in gebruik geen. Technisch wel maar daar merk je niets van. Kwa levensduur kan ik er nog niets over zeggen. Vraag dat over vijf jaar nog maar eens ;D
Het is bijna 5 jaar geleden dus brand maar los :p
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

SpeedDevil schreef:Het is bijna 5 jaar geleden dus brand maar los :p
Zo, er zijn zeker mensen die het forum scherp in de gaten houden zeg!

Wel, goed dan. Na vijf jaar gebruik van de Optima RedTop kan ik alleen maar heel positief zijn. Het belangrijkste voor mij is dat ik de MR2 (de SW in dit geval) lange tijd stil kan laten staan, zonder dat ik met een platte accu sta op het moment dat het weer eens mooi weer is geworden. En dat lukt heel goed. Zonder moeite en rijden/bijladen kan ik de SW weken of een maand laten staan. Bij starten merk je niet eens dat de startmotor minder fel is.

Dus gedurende het seizoen geen omkijken naar. Zodra de auto in de stalling gaat, haal ik 'm er wel uit en gaat hij aan de druppellader (clubshop!! ). En dat is ongeveer één week op en één week af. Dan gaat de 'normale' accu van de AW er aan. Die houd het trouwens ook gewoon goed uit hoor. Da's een Bosch ding, die er al in zat toen ik de AW overnam van MrGeel.

Dus, prima ding. Loopt niet leeg, houd ook zijn capaciteit bij lage temperaturen (al is het nooit bij dikke vorst geprobeert) en ook bij lang niet gebruiken. Voordeel is dat hij compleet gesloten is, dus bij normaal gebruik nooit zal lekken. Nadeel is de prijs, want duur is ie wel. En er is maar één maat, en je moet dan even creatief zijn om 'm vast te zetten. Ook met aansluiten zal je even wat moeten verzinnen. Ik kan de foto alleen niet terugvinden. Ik zoek nog even......

Ach, kijk eens. Gevonden. Voor de niet zo oplettende gebruiker, dit is dus niet in de AW11, maar in de SW20.

Afbeelding

Afbeelding

Klosje hout om te zorgen dat het goed vast staat. En vanwege de platsing van de terminals bovenop, heb ik even wat koperen waterleiding platgeslagen en gebruikt om te verlengen. Maar dat alleen maar omdat ik het kabeloog niet af wil knippen.
Afbeelding
Plaats reactie