Hoe hou je je motorruimte proper
Moderator: Pieten
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:40
- Type MR2: AW11
Hoe hou je je motorruimte proper
Ik zag onlangs een foto van Arthur zijn mr.
Deze had een zeer proper motorruimte.
Hoe doet hij dat toch:huh:
En met wat haalt hij dat vet weg dat er allemaal hangd:huh:
En moet je deze telkens mee wassen tegelijk met de wagen.
Deze had een zeer proper motorruimte.
Hoe doet hij dat toch:huh:
En met wat haalt hij dat vet weg dat er allemaal hangd:huh:
En moet je deze telkens mee wassen tegelijk met de wagen.
ik draai van tijd tot tijd gewoon een motor kapot ..met als gevolg dat die er dan weer even uit mag , de motorbouwer maakt hem dan schoon .. afen toe krijgt die zelfs een nieuw likje verf ...voor de rest , veel investeren in nieuwe onderdelen , die worden schoon geleverd ,... dat is dan wel de lasy mans manier om het schoon te houden ...
remreiniger is waarschijnlijk het antwoord op jou vraag
remreiniger is waarschijnlijk het antwoord op jou vraag
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Probeer het eens met een stoomreiniger en een doekje. Eventueel met iets hardnekkigers zoals remmenreiniger ofzo. Met wasbenzine oppassen dat je niet teveel op rubber delen komt want dan drogen die uit.
Verder zou je je kleppendeksel opnieuw kunnen spuiten en je inlaatspruitstuk, hitte schilden. Zo wordt het ook weer een stuk mooier.
En dan bijhouden
Verder zou je je kleppendeksel opnieuw kunnen spuiten en je inlaatspruitstuk, hitte schilden. Zo wordt het ook weer een stuk mooier.
En dan bijhouden
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
Mr2-wouter schreef:Boven een put?
Dieselolie gebruiken ze ook altijd om hele blokken een nacht in te gooien en volgende dag zijn ze bling bling schoon. Alleen tsja... ga wat me blok eruit halen om hem schoon te maken
paar liter diesel in een plantenspuitje...
voorzichtig nevelen, in laten trekken, na een kwartiertje herhalen... na een kwartiertje herhalen... na een kwartiertje herhalen... na een kwartiertje herhalen... na een kwartiertje herhalen... na een kwartiertje herhalen... na een kwartiertje herhalen... na een kwartiertje herhalen...
tot alles schoongeweekt is, dan de hogedrukspuit / stoomcleaner erover...
tja, alleen dat milieu, daar moeten ze nog wat op vinden...
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
- MR2maniac
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:31
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Koudontvetter van de Brezan werkt ook goed en ik gebruik nu ook wel eens velgenreiniger. Je moet die dan wel hebben van een of ander poetsbedrijf want die rotzooi wat ze in de auto/ tankstations verkopen is niks. Dat proffesionele spul niet op laten drogen want dan krijg je strepen. Goed inborstelen zodat al het vuil oplost. Daarna met stoomclainer goed afspuiten.
Meestal is de lak op de motor niet goed maar als je hem eenmaal goed schraal hebt kun je hem spuiten en als je dan elke week de hogedrukreiniger er overheen haalt dan blijft de motor mooi schoon. De slangen spuit je in met sonax rubberreiniger/conserveermiddel in deze worden dan weer mooi zwart. Hierdoor krijg je een mooi contrast.
Op deze manier maak ik vaker motoren proper in motorruimten en dat bevalt goed.
Succes allen.
Henk
Meestal is de lak op de motor niet goed maar als je hem eenmaal goed schraal hebt kun je hem spuiten en als je dan elke week de hogedrukreiniger er overheen haalt dan blijft de motor mooi schoon. De slangen spuit je in met sonax rubberreiniger/conserveermiddel in deze worden dan weer mooi zwart. Hierdoor krijg je een mooi contrast.
Op deze manier maak ik vaker motoren proper in motorruimten en dat bevalt goed.
Succes allen.
Henk
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het liefst alle bedrading, neem bij voorkeur een stoomreiniger, daar staat niet zo'n hoge druk op en ontvet ook goed.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Alles wat electrisch is, voornamelijk de verdeelkap en bobine etc.
Ik ben der geen fan van met zo'n kracht op je motor spuiten. Dan maar beetje smerig of veel tijd steken in alles spuiten en eventueel polijsten. Vocht is slecht voor de auto. VOORAL IN DE WINTER HÈ MENSEN!!! niet nu of morgen je auto gaan doen want dan heb je ijsspegels in je motorruimte.
Doe dat schoonmaken maar in de zomer, das mijn advies
Ik ben der geen fan van met zo'n kracht op je motor spuiten. Dan maar beetje smerig of veel tijd steken in alles spuiten en eventueel polijsten. Vocht is slecht voor de auto. VOORAL IN DE WINTER HÈ MENSEN!!! niet nu of morgen je auto gaan doen want dan heb je ijsspegels in je motorruimte.
Doe dat schoonmaken maar in de zomer, das mijn advies
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Sorry, ik ging er even vanuit dat alle MR2's nu wel binnen staan....
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]