jrb's sw20

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

jrb

jrb's sw20

Bericht door jrb »

Tja ook ik ben maar eens vlink aan het sleutelen gegaan aan de mr2.

Ik heb de mr2 alweer bijna 2 jaar in mijn bezit en ik kocht hem met een kapotte motor. Na deze vervangen te hebben heb ik er een jaar in gereden zonder er echt veel aan te doen.

Na een jaar rijden heb ik hem geschorst om het nodige aan teversleutelen.
De wiel kasten waren nog al rot dus het werd hoog tijd dat hij naar de spuiter ging. Waar hij nu nog steeds staat en als het goed is heb ik heb over 3 weken terug. En kunnen we weer beginnen met opbouwen.

Ondertussen ben ik met de motor bezig (deze licht er uit) om hem te reviseren en toch wat sneller te maken. De bak is nu voledig gereviseerd en nu is de motor aan de beurt.
Ik heb een licht getunde kop liggen en een set nokkenassen die bij kentcams geslepen zijn. Verder zullen bij het blok alle pakkingen, zuigerveren en lagerschalen vernieuwd worden.
Er is een 4.5kg cusco vliegwiel onderweg deze zal gemanteerd worden met een nieuw koppeling en een 3sgte drukgroep.

Er liggen nog genoeg nieuwe onderdelen tewachten om gemonteerd te worden even een kleine greep uit wat ik heb liggen:
-Cusco schroefset
-Apexi rsm
-TRD ophang rubbers
-TRD swaybar
-TRD termosthaat
-motorsteun rubbers
-goodrige remleidingen
-HKS nokkenas poelies
-fujitsubo spruitstuk
-sebering demper
-en nog wel wat spullen

even een paar foto's dan. (ze zijn niet allemaal even goed zommige zijn met mijn tel gemaakt)


Afbeelding





Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
jrb

Bericht door jrb »

Ik heb via biesheuvel oem nokkanassen laten slijpen bij kentcams in engeland
franksmits

Bericht door franksmits »

gaaf project. hoe kom je aan de coilovers?
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

erg mooi project dit
ben erg benieuwd hoe die van de spuiter komt
ook een andere kleur trouwens?
jrb

Bericht door jrb »

De coilover heb ik via marktplaats gevonden de aanbieder was http://www.japotoperformanceparts.nl/ hij importeerd spullen en verkoopt deze weer door.

De auto blijft zwart. Vind ik persoonlijk toch een van de mooiere kleuren voor een mr2.
jrb

Bericht door jrb »

Ik heb gister eindelijk mijn auto terug gekregen van de spuiter. Ziet er netjes uit op een paar kleine puntjes na die nog even bijgewerkt moeten worden.

Dus vandaag maar weer begonnen met sleutelen. Eerst de wielkasten en de bumperbalken maar ik de teer gezet zodat het weer een eeuw mee kan. En nog een paar kleine dingetjes.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeeldinghttp://i29.tinypic.com/2cijhpw.jpg
franksmits

Bericht door franksmits »

Ziet er goed uit!

Japoto is een van de betere idd (marinus)
jrb

Bericht door jrb »

Tja ook vandag heb ik niet stil gezeten. ik heb me zuigerveren lagerschaaltjes vervangen. Me bewerkte cilinderkop gemonterd ontsteking en dat soort dingetjes deels weer gemonteerd.


Afbeelding



Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Goed bezig, ziet er goed uit, is straks weer als nieuw:applaus-smiley:
Afbeelding
jrb

Bericht door jrb »

Alle onderdelen zijn inmiddels terug van de spuiter. En ik ben dus ook begonnen met monteren van de bumpers spoilers e.d.
het interieur is ook al een heel eind opweg alle kabels enz zijn netjes gemonteerd en doorgevoerd nu nog een paar kapjes
monteren en dan zit hij weer netjes inelkaar.
De auto is inmiddels ook voorzien van een cusco schroefset en voor zijn de trd draagarm rubbers al gemonteerd.

even een paar foto's morgen maak ik er meer.



Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Ziet er goed uit hoor. :dux-blij_thumb-up: Ben benieuwd hoe je motor het dadelijk doet met de nokkenassen.
Afbeelding
jrb

Bericht door jrb »

ik ook :P eens kijken of al dat werk nog een beetje nut heeft gehad of dat ik voor jan l*l bezig gezeest ben.
Fermr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 473
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:33
Type MR2: AW11

Bericht door Fermr2 »

Leuk project! Je pakt het ook grondig aan.
Zal wel een nette wagen worden!

Suc6 Ferry!
jrb

Bericht door jrb »

zo als belooft nog een paar betere foto's. Het interieur zit er inmiddels bijne helemaal in.
de motor zat even tegen met kleppen stallen aangezien we niet de juiste dikte klepstelplaatjes
hadden deze krijg ik morgen. En dan an de motor dicht gebouwd worden en hopelijk gaat hij het weekend er in!




Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

dat ziet er al weer goed uit :gronings-toppie:
ben benieuwd of al het werk aan het blok ook nut heeft gehad
ga zo door
X-treme mr2

Bericht door X-treme mr2 »

ziet er goed uit allemaal alleen jammer dat je het onderblok niet een likje verf hebt gegeven....

succes...
jrb

Bericht door jrb »

Gister mijn motor er in gehangen. Gin eigenlijk allemaal zonder problemen. En hij liep als een zonnetje ;D
Ik moet nog wel de ontsteking afstellen. En een paar kleine dingetjes oplossen.
Maar ik hoop dat hij met een of twee weken toch wel klaar is. De foto's/filmpje komt spoedig!
jrb

Bericht door jrb »

Papa wou zo grag wat doen. Dan maar het middenconsole.

Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Gave middenconsole!
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

middenconsole ziet er goed uit :dux-blij_thumb-up: :applaus-smiley:
Plaats reactie