rmmr2's project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

rmmr2's project

Bericht door rmmr2 »

Hej mensen,

Zoals jullie waarschijnlijk weten ben ik met een leuk projectje bezig, motorreviesie achter de rug, carosserie opnieuw gespoten e.d. (micca zwart)

Ik zal jullie hier weer even een opfrisser geven, m.b.v. een paar impressie plaatjes.
zo zag hij/zij er uit vlak na de aankoop, lelijke groene vieze vloermatten, kapotte antenne, vuil interieur, overvolle asbak wc verfrisser aan de binnenspiegel, targarubbers lek, lelijke 3spaakvelgen, slechte lak, slechte motor (olie verbruik 4 liter op 1600 km) het missen van deur rubbertjes was geen uitzondering, binnenverlichting werkte niet, stuur, schakelpook en handrem helemaal versleten, stoelen versleten, slechte accu, stabilisator stangetjes onder de auto doorgeroest, achterraamrubber zat verkeerd, auto stonk naar alle luchtjes bij elkaar een goedkoop bijgewerkte schade aan de rechterkant over de hele flank en ik kan zo nog wel even door gaan.
kortom een wrak dus.

hier een enkele foto van de toen in mijn ogen pracht auto :*(

Afbeelding


Afbeelding

toen ik er na 2 weken achter kwam dat hij wel heel veel olie verbruikte ben ik opzoek gegaan naar de verkoper van mijn eerste eigen auto
hij wilde voor mij de kleppenseals kostenloos laten vervangen door een monteur van hem die al zijn probleman verholp...

ik kwam bij die "garage" aan en ben meteen omgedraait leek wel een vuilnisbelt!!!
en ik vertrouwde de monteur voor geen meter, ik heb nog 400 euro mee gekregen en daar mocht ik het mee doen.

ik ben toen nog een tijdje in deze situatie door gereden en ben toen opzoek gegaan naar een betrouwbaar revisiebedrijf.
waar ze echt verstand hebben van auto's ik ben toen uitgekomen bij REMOTECH motoren revisie in Boxmeer

Afbeelding

(voorheen was dit stappers motorenrevisie)

Ze hadden al 3 mr2's meer gereviseerd en ik had er meteen een goed gevoel bij.
betrouwbare mensen, duidelijke taal en no-nonsens

Afbeelding

Afbeelding

toen hij (eindelijk) klaar was (jah ik weet t wachten duurt lang)
heb ik er 2 maanden in rond gereden tot het noodlot toe sloeg

Afbeelding

ik reed over een rotonde met een vaartje en hij brak achter weg en na een hoop gestuiter en gebuts belande ik uiteindelijk in de berm, voor ik het plantsoen berijkt had heb ik onderweg linksvoor een stoplichtgeraakt en rechts achter een ander stoplicht.

het eerste waar ik aan dacht was het uitlaatsysteem (fujitsubo) en mijn pas 5000 km geleden gereviseerde blokje toen ik uitstapte zag ik de ravage op straat en schoten de tranen in mijn ogen.

en natuurlijk als je ze niet nodig hebt komen ze uit de grond gekropen: politie... na een paar botte opmerkingen vanuit hun kant heb ik mijn pa gebeld om me op te komen slepen en hebben we hem thuis neer gezet.

Afbeelding

uiteindelijk hebben we hem naar een kennis van mij gebracht die hem wilde repareren, na veel 5en en 6en is dit gelukt (en geloof me er is niks maar dan ook niets meer van tezien!!)

Afbeelding

een complet nieuw zijscherm en een compleet nieuwe paintjob zijn het gevolg van e schade en hij is mooier en beter dan toen hij voor de eerste keer uit de showroom rolde!!

Afbeelding

Dit is voorlopig de laatste foto die ik plaats op het forum, ingewijden onder jullie hebben al meer foto's gezien ook in een verder gevorderd stadium, deze wil ik jullie pas laten zien als ik een photo shoot heb LATEN maken:lach:

ik zal nog een keer een waslijst maken van wat er aan versleuteld is, momenteel moet ik de voor en achterbumper monteren en dan is hij weer helemaal klaar!!

opnieuw laten tectyleren en uitlijnen, APK er op, wachten tot de winter af is gelopen en dan maar de weg op en op naar de meetings die jullie organiseren!!

en hopelijk op full speed in rosmalen komend jaar!!:D
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

echt balen zo'n schuiver :*(
gelukkig was hij nog te maken, en zo te horen is het goed gebeurd.

nu, laat de fotos maar komen! ;)
Michel

Bericht door Michel »

Blij dat het goed is gekomen, en hoop voor je dat je er ook verder geen pech meer mee zal hebben ;)
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

blij dat je er zelf geen schade aan overgehouden hebt
zonde van de emmer
maar aan de laatste foto te zien
komt ie er weer als nieuw uit te zien
suc6
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

hij heeft een complete metamorfose ondergaan. alle roest weg en alles wat niet in orde was of naar mijn mening niet goed meer is, is er nieuwt op gekomen!!!!
Afbeelding
funn is never a straight line::)
MR 2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 574
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:40
Type MR2: AW11

Bericht door MR 2000 »

Wat een verhaal zeg this wel erg triest.
Het eind rezultaad ziet er wel mooi uit.
Gebruikersavatar
nakeddotz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 373
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:06
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nakeddotz »

zo te zien komt het idd wel goed met de mr.

greetzzz iv
Fermr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 473
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:33
Type MR2: AW11

Bericht door Fermr2 »

Hey hey, daar is i weer. moet er nu nog veel gebeuren aan de emmer?
Al ontlucht?

Suc6!
Fer
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

ontluchten heb ik nog geen tijd voor gehad, ik ga woensdag de deuren afstellen en dan de zijschermen e.d. er op en dan terug naar de spuiter want die wilde zelf de achterbumper er op zetten want ze zijn bang dat de lak barst als deze teveel beweegt

en dan opnieuw tectyleren en uitlijnen APK er op en dan wachten tot de pekel van de weg af is en dan gaan met die banaan!!!
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Je kan zeggen wat je wilt, maar het is geen banaan :p
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

blauw = grijs

waarom is dit dan geen geel?...;D
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

vandaag is ROOOD de kleur van vuurwerkwikkels!!!!!
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

:lach::lach::lach:
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

vandag de opties op de auto getest maar de toeter:P (clackson) deed het niet dus even een afstandsplaatje maken zodat het sleepcontact nu wel over dat koperen plaatje heen glijd en contact maakt en dan weer proberen....::)
Afbeelding
funn is never a straight line::)
miss2

Bericht door miss2 »

en en en.. hoe gaat het er nu allemaal mee, nog nieuwe foto's? :kus:
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

waar blijven die foto's? ;D
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

En, is er al meer nieuws?
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

HAHAAAAAAA hij mag terug naar de schade hersteller, die zetten er de achterbumper voor mij op. ik kwam er gisteren achter dat het scherm wat over het rechter voorwiel valt. dat daar de binnenkant (bewerking die voor aan de strip komt te zitten met 2 boutjes) dat die ook krom is... dus dat moet ik laten repareren en dan kan ik die er ook opzetten!!!!!;D
de deuren hangen er netjes in! het einde is in zicht!!! ik zal straks even wat foto's maken.
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

kom maar op met die fotos!
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

geduld is een schone zaak.....;D

toch???::)
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Plaats reactie