Dennis z'n SW20
Moderator: Pieten
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
- Type MR2: AW11
revisie van eentje is duurder dan n 2e handse. Ik heb geen idee wat n 2e handse ct20b nog moet opbrengen. 400 euro ofzo..
mr2tje is weer voor n jaar gekeurd!
2 adviespuntjes waren de linksachter de fuseekogel.. voor t 3e jaar op rij
en mn linkerachterbandje begint eraan te komen.. verder no problemos
mr2tje is weer voor n jaar gekeurd!
2 adviespuntjes waren de linksachter de fuseekogel.. voor t 3e jaar op rij
en mn linkerachterbandje begint eraan te komen.. verder no problemos
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
- Type MR2: AW11
zoo, heb weer voor t eerst weer in de mr2 mogen sturen.
Wat n ontzettend fijn vertrouwd gevoel weer
Dr zijn nog wel wat kleine dingetjes:
- Uitlijnen
- Boostcontroller niet aangesloten
- Apexi RSM niet aangesloten
- Turbodruk, Oliedruk en Olietemperatuur nog niet aangesloten
- De turbotimer functioneert wel, maar bij t nadraaien blijft de brandstofpomp constant nadraaien, waardoor mn accu de volgende dag hartstikke leeg is:)
- Sandwichplate, wie kan deze leveren, bij JapPower waren ze 69 euro (GReddy), misschien dat er goedkopere alternatieven zijn??
Dus wie zich geroepen voelt om mij te helpen, mag natuurlijk reageren
Wat n ontzettend fijn vertrouwd gevoel weer
Dr zijn nog wel wat kleine dingetjes:
- Uitlijnen
- Boostcontroller niet aangesloten
- Apexi RSM niet aangesloten
- Turbodruk, Oliedruk en Olietemperatuur nog niet aangesloten
- De turbotimer functioneert wel, maar bij t nadraaien blijft de brandstofpomp constant nadraaien, waardoor mn accu de volgende dag hartstikke leeg is:)
- Sandwichplate, wie kan deze leveren, bij JapPower waren ze 69 euro (GReddy), misschien dat er goedkopere alternatieven zijn??
Dus wie zich geroepen voelt om mij te helpen, mag natuurlijk reageren
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
http://www.ebay.co.uk/itm/OIL-FILTER-SA ... 2eb9e4b749
Incl. verzending. ongeveer 28 pond of $49.
Je hebt ook andere maar dan moet je ff op Ebay.com kijken. (wat ik zo snel zag wel met transport kosten)
Incl. verzending. ongeveer 28 pond of $49.
Je hebt ook andere maar dan moet je ff op Ebay.com kijken. (wat ik zo snel zag wel met transport kosten)
Don't shoot the messenger!
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
heb van horen zeggen; olietemp op sandwichplaat bij gen2 niet handig is, omdat je downpipe en turbo de plaat lekker staat op te warmen. Klopt de meting niet meer, rare waardes.
Gaatje in oliedop, voor temp sensor.
oliedruk in originele gat van oliedruksensor, originele komt dan te vervallen.
Zo heb ik het gedaan.
Gaatje in oliedop, voor temp sensor.
oliedruk in originele gat van oliedruksensor, originele komt dan te vervallen.
Zo heb ik het gedaan.
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55
heej ik zag je auto op mp staan UndaGrwnD
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
- Type MR2: AW11
zooo. 1000km gereden, en dan gaan we naar de oliewissel toe. Maar onderweg merkte ik wat vreemds. Als ik t gaspedaal vol intrapte hield hij heel erg in bij 4500 toeren, net alsof ik tegen een muur aan t duwen was. Turbo floot goed, dus dat was t probleem niet. Toen heeft mn schoonvader maar het blok weer eruit gehaald, en maar eens gekeken. Waarschijnlijk zijn er kleppen kapot. Dus is de kop naar MRV gegaan (motorrevisie valkenswaard), die m gaat vlakken Nu is t even kijken offie t hierna gewoon weer goed doet. Komt nu nog een sterkere koppakking in, van speciaal materiaal dat ze ook in de rallysport gebruiken, met de soortgelijke ARP bouten.
Kop wordt daarna weer mooi gemaakt en gepoedercoat.
Het was sowieso er ooit n keer van gekomen, was t niet nu, dan later.
Het is niet leuk, maar ik heb dadelijk wel weer een vrijwel nieuw fris motorblokje
Kop wordt daarna weer mooi gemaakt en gepoedercoat.
Het was sowieso er ooit n keer van gekomen, was t niet nu, dan later.
Het is niet leuk, maar ik heb dadelijk wel weer een vrijwel nieuw fris motorblokje
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
hoe krijg je het voor elkaar?, en dan gelijk maar weer uit elkaar schroeven, niet uitgelezen, niet nagelopen, gewoon blok eruit en uit elkaar die hap.
de kleppen kunnen niet kapot.. tevens heeft de motor vrijloop.. de kleppen kunnen niets eens de zuigers raken..
ik denk dat de onkunde weer voor een dikke rekening heeft gezorgt en achteraf alles voor niets is.. waarschijnlijk heb je gewoon een lekker intercooler slang of de intercooler zelf..
of je ssqv blowoff afdichtrubber op de zuiger misschien los?
hou er rekening mee dat garantie op het blok hiermee ook vervalt
waarom de kopbouten en koppaking.. bij gebouwde motoren gebruiken ze de stock stale koppaking van een gen3 doorgaans omdat deze juist bulletproof zijn.. kopbouten van een gen3 hoef je pas te vervangen als je boven de 1,5b turbodruk draaid of verhoogde compressie hebt, beide gevallen gaat niet op bij jou blok.. waarschijnlijk heb je hem alweer stuk voordat je kunt boosten
en even voor de duidelijkheid...een opgelapt blok is nog niet half zo goed als een blok wat door toyota in de fabriek in elkaar is gezet
de kleppen kunnen niet kapot.. tevens heeft de motor vrijloop.. de kleppen kunnen niets eens de zuigers raken..
ik denk dat de onkunde weer voor een dikke rekening heeft gezorgt en achteraf alles voor niets is.. waarschijnlijk heb je gewoon een lekker intercooler slang of de intercooler zelf..
of je ssqv blowoff afdichtrubber op de zuiger misschien los?
hou er rekening mee dat garantie op het blok hiermee ook vervalt
waarom de kopbouten en koppaking.. bij gebouwde motoren gebruiken ze de stock stale koppaking van een gen3 doorgaans omdat deze juist bulletproof zijn.. kopbouten van een gen3 hoef je pas te vervangen als je boven de 1,5b turbodruk draaid of verhoogde compressie hebt, beide gevallen gaat niet op bij jou blok.. waarschijnlijk heb je hem alweer stuk voordat je kunt boosten
en even voor de duidelijkheid...een opgelapt blok is nog niet half zo goed als een blok wat door toyota in de fabriek in elkaar is gezet
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55