Blitz Nur Spec R

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

St33f

Blitz Nur Spec R

Bericht door St33f »

- Is een Blitz Nur Spec R passent te maken voor een Sw22 (2.2)??
- Of past hij zo al op de Sw22??
- Of past hij helmaal niet??

Thanks voor de info.. Greetz St33f
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

hij is voor een sw22 , en je hebt zitten bieden op mijn advertentie op marktplaats ;D , maar er rust al een tijdelijke dibs op .

edit ... een sw22 = turbo
jij hebt een 5sfe motor ...

geloof wel dat die past ja ... maar dat weten andere forum leden beter dan mij


EDIT 2 :

nee past niet. kunt hem pasmaken , je haald de flens van je bestaande B-pijp af , last die op de nur spec b-pijp.
of andersom ... gebruikt de origineele b-pijp , en zaagt die op maat , vervolgens de nur spec flens er op ....
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Beetje een Nur spec lopen verneuken :P zonde... * post aangepast... blijkbaar onzin * ;D Anyways vette uitlaat ;)
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

De turbo uitlaat bij Mike klinkt toch wel goed.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

Mr2-wouter schreef:Beetje een Nur spec lopen verneuken :P zonde... weet ook niet of het zo goed is voor het vermogen van je auto. 3inch is best groot voor een gti, die dingen hebben tegendruk nodig. Nur Spec is een volledig open uitlaat....


ja.... ::)

tegen druk ??? misschien tijd je even googled .... :)
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

Turbo_PePe schreef:

EDIT 2 :

nee past niet. kunt hem pasmaken , je haald de flens van je bestaande B-pijp af , last die op de nur spec b-pijp.
of andersom ... gebruikt de origineele b-pijp , en zaagt die op maat , vervolgens de nur spec flens er op ....
waarom dan niet gewoon een compleet ander uitlaatsysteem net als mij??

(Fujitsubo8)8)8)8)8))

hoog bling bling gehalte!!

Afbeelding
Afbeelding
funn is never a straight line::)
rene3sgte

Bericht door rene3sgte »

ik heb nog een invidia ligen voor ziet er bijna het zelfde uit !! en hij is ook nog zo goed als nieuw
St33f

Bericht door St33f »

rmmr2 schreef:waarom dan niet gewoon een compleet ander uitlaatsysteem net als mij??

(Fujitsubo8)8)8)8)8))

hoog bling bling gehalte!!

Afbeelding

War koste jou spruitje?? en waar gekocht.. past die ook op een Sw21??

Ben ook van plan om er een 4-2-1 op te zetten.. dan past het wel;D
Maar ik koop eerst de blitz en dan pas het spruitstukje,
samen past alles precies allen weet ik niet of het los ook past..
dehea

Bericht door dehea »

Past dat ook op een SW20??? leverd het los van een hoog bling bling gehalte ook nog enige vermogens winst op??

Ohhh ja, wat kost het eigenlijk;D

gr, Mark.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

hehh..... hij ligt onder mijn sw20 uit '91

het is een fujitsubo, bij JP gekocht (zit een levertijd op van ongeveer een maand) als het goed is zit er vermogenswinst in want het is RVS en daat houd de hitte zoizo langer vast bovendien is de diameter ook groter. hoeveel met ik er uit haal is bij mij niet bekend omdat ik hem daar voor echt op een testbank zou moeten zetten. maar verwacht geen 20 pk extra winst o.i.d. ook is het flexibele deel niet meer nodig omdat dit in de overgang van 2 naar 1 zit (zit een soort kniestuk in...) hij heeft me 900 euro gekost en toen lag hij hier bij mij op de deurmat...........................
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

en tsjah als eindemper een mongoose......
Afbeelding
funn is never a straight line::)
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

als je 1 pk winst ziet op een NA motor met een uitlaat moet je in je handen klappen en snel de vlag gaan uit hangen.....

restrictie kan een NA nadelig beinvloeden .... zolang die kan ademen zal na het na het verbrandings process niets meer positief invloed kunnen hebben ...

zelfde als glimmende ontstekings dozen ..e.d .... als het origineel zijn werk doet is dat 100% ... 8 msd dozen met onderhand puur gouden bougies zal het geen hol beter gaan doen.

bron : de zeer gerespecteerde Haynes efi boeken.
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Nou ja, tuurlijk kan een freeflow uitlaat wel werken op een n/a... alleen zal je de kleptiming daar dan ook op moeten aanpassen dmv andere nokkenassen. Met stock cilinderkop zal je er idd weinig/niks mee winnen. De uitlaat, uitlaatspruitsuk, kleptiming, inlaatspruitstuk etc etc is op elkaar en op de krukaspositie afgestemd om een bepaalde flow van de gassen te verkrijgen. Als je slechts één daarvan verandert, kan de rest er nadelig door beinvloed worden. Pas je alles aan en optimaliseer je zodat alles met elkaar samenwerkt om de gassen zo goed mogelijk te laten stromen, dan kan je er flinke winsten mee behalen. Kijk bv naar een Formula Atlantic 4A-GE, 240 pk uit een 1.6 n/a. Helaas kunnen die berekeningen aardig complex worden; fluid dynamics/stromingsleer is niet voor niks een universitaire studierichting ;)
AfbeeldingAfbeelding
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

juist , maar als je daarmee aan de gang gaat ... krijg je dus de situatie als ik al schetste ... een flow te kort met het huidige .... en dan idd kan een vrijer ademend uitlaat systeem daar aan voldoen , dus meer vermogen terweeg brengen omdat het oude te kort deed.

voor zoverre is dit niet het geval voor 99.9% van de sw of aw of zw eigenaren .. mits deze een meesterlijk getunede motor hebben ...
in dat geval neem ik aan dat de uitlaat al in veel vroeger stadium aan bod is geweest ;)


de reden waarom het op een turbo motor zoveel invloed eeft is simpel weg omdat je met een restrictie te maken hebt ... wel zijnde .. juist de TURBO hemzelve ... de druk aan de 1ne kant , bepaald namelijk de effciencitie van de andere kant ..... compleet ander verhaal.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

ik was toe aan een ander flexibel stuk, k kon 2 dingen doen: 1 een flex stuk kopen en vervolgens over 3 jaar weer omdat deze dan weer dorgeroest is, OF in een keer alles RVS (dan kost het wat meer) en het staat ook nog eens leuk op de C.V. dus ben ik maar voor dat laatste gegaan (ach... je moet iets he...)
Afbeelding
funn is never a straight line::)
dehea

Bericht door dehea »

OK, duidelijk verhaal, flexibel deel is net vervangen voor de apk, vermogen leverd het dus niet echt zonder veel en dure aanpassingen.............ik laat het maar lekker zo.

Bedankt........gr, Mark.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

you're welcome...8)
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

tilma800 schreef:De turbo uitlaat bij Mike klinkt toch wel goed.

Thanks. ;) Maar een beetje luid vindt je niet? :P
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Ja, maar ik vind het beter klinken dan een skytune.
Heel erg goed heb ik het niet kunnen horen, want veel lawaai van buiten hoor ik niet in m'n auto vanwegen de Mongoose... :P
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

och och... zo ontzettend hard is onze mongoose ook weer niet als je normaal rijdt ;)

Ok, je moet niet met je dak open door een tunnel volgas gaan rijden, dat vinden je oren niet leuk;D
Plaats reactie