een begin van mijn project.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
badboymr2

een begin van mijn project.

Bericht door badboymr2 »

Nu het huis een beetje op de rit komt, kan ik eindelijk een begin maken aan mn mr2 project.

hier even een paar foto's van de spoiler en de rest van de kit die er onder moet komen.
moet de skirts nog pas maken en aan de side ducts (zonder middenstuk) vast maken.
de spoiler wil ik iets aan passen net iets hoger als normaal.

Hier onder heb ik 2 voorbeelden. ben benieuwd wat jullie er van vinden.
de eerste en de vierde zijn het zelfde en de tweede en de derde ook.
Ben een beetje aan het zoeken wat mooier uit komt met de lijn van de auto.

Ook heb ik nog de plannen om spiegels zelf iets aan te passen.

Nu twijfel ik nog of ik het polyester werk zelf wil doen of dat ik het laat doen, heeft iemand ervaring met het pas maken? :huh:

Of weet iemand een goed adres voor als ik het wil laten doen.
:huh:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is de planning om hem ergens in het voorjaar begin zomer te spuiten.
dus ik heb nog even om links en recht wat te veranderen.:)

http://members.lycos.nl/badboymr2/hpbimg/pascal3.jpg
Gebruikersavatar
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 340
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:43

Bericht door Ilpoto »

Ziet er cool uit! Ik heb zelf behoorlijk veel met polyester gedaan - lees eerst mijn write-up eens onder de "Hoe doet 'ie dat" sectie. Ik wil je wel tips geven mocht je daar na het lezen hiervan nog behoefte aan hebben.
badboymr2

Bericht door badboymr2 »

Dat zal ik zeker doen.
Ik vindt het vooral lastig om alles mooi glad te krijgen.

Nu had ik deze zomer de skirts al redelijk pas gemaakt, maar nu ik ze er gisteren weer op wou zetten had ik het gevoel dat alles weer zo krom is als een hoepel. enig idee hoe dat zou kunnen komen?
Gebruikersavatar
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 340
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:43

Bericht door Ilpoto »

Dat kan komen doordat polyester redelijk gevoelig is voor temperatuurverschillen (zomer, winter). Dat is de grootste reden dat de meeste in de carrosserie weggewerkte bodykit delen uiteindelijk scheuren: uitzetting van het kunststof. Ook is het mogelijk dat de skirts bv. steeds op een bepaald deel hebben gelegen (een zwak deel, zoals een dun randje o.i.d.) en door hun eigen gewicht wat zijn gaan inzakken.
badboymr2

Bericht door badboymr2 »

oke dat zou idd mijn probleem kunnen zijn, ik had ze gewoon op de schuurzolder liggen. (en heb er niet over nagedacht dat ze zouden kunnen vervormen)

Dat wordt dan dus weer alles extra weghalen en daarna opnieuw.
:'(
Gebruikersavatar
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 340
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:43

Bericht door Ilpoto »

Wat moest er zoals aangepast worden dan?
badboymr2

Bericht door badboymr2 »

ik was niet tevreden over de aansluiting aan de carroserie.
Dat had ik redelijk opgelost, maar nu komt ie dus niet meer overeen.
En daarbij wil ik nu de skirts vast maken aan de lucht inlaten om er dus 1 geheel van te maken.
Ook wil ik de border hoekjes vast maken aan de achterbumper, en de greddy lip en de bumper tot 1 geheel maken.

Ik zag trouwens dat je zelf een mal had gemaakt van welk materiaal had je die gemaakt?

Het grootste probleem waar ik nu helaas tegenaan loopt is de tijd die ik nodig ben.
:-/
Gebruikersavatar
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 340
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:43

Bericht door Ilpoto »

badboymr2 schreef:Ik zag trouwens dat je zelf een mal had gemaakt van welk materiaal had je die gemaakt?

Alles is van hetzelfde materiaal gemaakt: glasvezel. En geimpregneerd met polyesterhars.

Ik wist eerst geen snars van kunststoffen, dus heb ik een goed boek gekocht waarin alles duidelijk wordt uitgelegd. Misschien ook iets voor jou? Te verkrijgen (net als alle materialen en gereedschappen die je nodig hebt) bij http://www.polyservice.nl/
badboymr2

Bericht door badboymr2 »

bedankt voor de tip hij staat nu op het verlanglijstje.
;D
Nome
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:02
Type MR2: AW11

Bericht door Nome »

Als ik me niet vergis kom je uit hardenberg toch??
Polien doe ik met enige regelmaat voor mn beroep dus mocht je hulp nodig hebben, Let me know!
Kom zelf uit coevorden dus das aardig in de buurt!!;)

Groeten
badboymr2

Bericht door badboymr2 »

Nome schreef:Als ik me niet vergis kom je uit hardenberg toch??
Polien doe ik met enige regelmaat voor mn beroep dus mocht je hulp nodig hebben, Let me know!
Kom zelf uit coevorden dus das aardig in de buurt!!;)

Groeten

Kijk eens aan dat zou natuurlijk super zijn, als ik goed weet wat ik wil zal ik zeer zeker een keertje bij jou op het net komen.

:D :D :D
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Die gaat netjes worden man! Spoiler lijkt beetje op Kaminari zo..
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Nome
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:02
Type MR2: AW11

Bericht door Nome »

Altijd goed!!;)

Mijn eigen project gaat zometeen als het goed is ook in de stroomversnelling!!
Als het goed is word morgenochtend mijn 206je opgehaald door de nieuwe eigenaar, oftewel is er weer budget om de emmer af te maken!!::)

Die van mij gaat ook net voor de zomer naar de spuiter...automaxx summer is de deadline!!:lach:

Geef maar een gil tegen de tijd dat je weet wat je wil!!
Waarschijnlijk zit mijn mr2 dan midden in de poly dus kan het er eventueel zo tussendoor!!;)

Grtz.
Plaats reactie