Project MR2 VZW20.
Moderator: Pieten
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Durf ik zo even niet te zeggen, bij de S is het stof (MX-5 is het vaak vinyl, latere modellen boven de basisversie hebben ook stof).
Bij mij was de staat nog gewoon goed (het verschil is verwaarloosbaar, maar is nu weer klaar voor het seizoen, inclusief waterafstotend effect, handig met wassen, echt veel regen zal er niet meer op vallen).
RaggTopp kun je voor alles gebruiken. Voor 3 tientjes heb je op carclean.nl een set reiniger en impregneermiddel.
Bij mij was de staat nog gewoon goed (het verschil is verwaarloosbaar, maar is nu weer klaar voor het seizoen, inclusief waterafstotend effect, handig met wassen, echt veel regen zal er niet meer op vallen).
RaggTopp kun je voor alles gebruiken. Voor 3 tientjes heb je op carclean.nl een set reiniger en impregneermiddel.
:-DGreen Goblin schreef:Prijs en foto verplicht !
http://www.famdegier.blogspot.com .....
Prijs is als in die mastercardreclame..... Onbetaalbaar...
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
De laatste tijd twee keer een vastgelopen achterste remklauw gehad (ze zouden niet gereviseerd hoeven te worden, nou ja, vorig jaar).
Half augustus na Fantasy Tuning Day was het linker achterwiel gloeiend heet en zat flink vast.
Na een paar weken de boel maar eens losgehaald en gereinigd en tot op heden gaat dit goed.
Daarna nog een paar keer op pad geweest, probleemloos.
In één van deze ritjes in oktober was het bingo... rechtsachter.
Ook deze weer schoongemaakt en gangbaar gemaakt (ook met de vervroegde APK in het achterhoofd).
Na een paar ritjes, hoorde ik anderhalve week geleden (toen de MR2 als wissel gebruikt werd om thuis te komen tijdens de detailactie van de S2000) in de file een soort taktakgeluid daar vandaan komen.
Morgen maar eens opkrikken en naar kijken (inclusief de verlichting APK proof maken).
Pas nog een mooie (test)rit gemaakt in het gebied tussen de A16 en A27.
En een keer meegenomen naar mijn dealer om de CO te testen, met dit als triest resultaat (in april was het met de APK o.k., in november op ditzelfde apparaat ook en in december bij de RDW ook).
Of het nu komt omdat ze flink warmgeweest is van de zomer of dat de accu leeggestaan heeft of iets anders. Nog geen idee.
Daarom gaat morgen de MY98 originele uitlaat met kat mee om snel de APK erop te krijgen, scheelt weer een hoop gedoe in het nieuwe seizoen (en later uit de schorsing, vlak voor de oorspronkelijke APK datum).
Hopelijk gaat dit wel goed...
Half augustus na Fantasy Tuning Day was het linker achterwiel gloeiend heet en zat flink vast.
Na een paar weken de boel maar eens losgehaald en gereinigd en tot op heden gaat dit goed.
Daarna nog een paar keer op pad geweest, probleemloos.
In één van deze ritjes in oktober was het bingo... rechtsachter.
Ook deze weer schoongemaakt en gangbaar gemaakt (ook met de vervroegde APK in het achterhoofd).
Na een paar ritjes, hoorde ik anderhalve week geleden (toen de MR2 als wissel gebruikt werd om thuis te komen tijdens de detailactie van de S2000) in de file een soort taktakgeluid daar vandaan komen.
Morgen maar eens opkrikken en naar kijken (inclusief de verlichting APK proof maken).
Pas nog een mooie (test)rit gemaakt in het gebied tussen de A16 en A27.
En een keer meegenomen naar mijn dealer om de CO te testen, met dit als triest resultaat (in april was het met de APK o.k., in november op ditzelfde apparaat ook en in december bij de RDW ook).
Of het nu komt omdat ze flink warmgeweest is van de zomer of dat de accu leeggestaan heeft of iets anders. Nog geen idee.
Daarom gaat morgen de MY98 originele uitlaat met kat mee om snel de APK erop te krijgen, scheelt weer een hoop gedoe in het nieuwe seizoen (en later uit de schorsing, vlak voor de oorspronkelijke APK datum).
Hopelijk gaat dit wel goed...
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Een paar weken geleden, even pre-CO meting voor de vervroegde APK voor de MR2 (eind van het seizoen in plaats van in mei net na de nieuwe einddatum van de schorsing, langer dan voorheen).
CO was boven de 2.2 en ik heb vlak daarvoor toch een paar flinke ritten gemaakt. Wel door omstandigheden Shell V Power getankt (97).
Dit mag dus 0,5 zijn en zowel tijdens de laatste APK in mei alsmede de RDW keuring in december was alles o.k.
In de tussentijd door een geplofte koelslang in Oostenrijk wel later door luchtbellen een redzone stomerij gehad (flink warm geworden) en een lege accu gehad.
Ik dacht even aan een of ander motorprobleem of een defect aan één van de lambdasondes, het verbruik liet geen extreme toename zien wat daar normaal op moet wijzen.
Normaal probeer ik altijd zoveel mogelijk BP Ultimate 98 te tanken (hier is de SMT-6 ook in Goes op gemapped bij Tovami), nu toevallig een paar keer niet (Shell ligt wat meer op de route).
Pas dus een flesje injectorreiniger (Wijnns uit mijn hoofd) in de tank gemikt en de 2/3 lege tank afgevuld met het heerlijke BP goedje en daarna (tijdens de S2000 poetsdagen) alleen terug gereden naar de stalling + vandaag naar de Mitsubishidealer (hooguit 75 km bijelkaar).
Ik had een MY98 originele uitlaat + kat meegenomen (+ de originele half vergane kat mocht het toch niet passen) en die is ongebruikt retour gegaan.
Vanmiddag de nieuwe poging gehad en... (na een klein half uurtje stilstaan) begon het met 1,92 (mwah al wat minder, maar nog veel meer dan 0,59 wat mag), toen liep het iets op tot 2,02 en daarna (blijkbaar licht opgewarmd weer) ging het aflopen.... en lager en lager tot het laagste van 0,43!
Vraag mij niet hoe het kan, maar we hebben snel de rest gechecked en afgemeld.
Dit is naar mijn idee geen toeval, wel erg opvallend!
CO was boven de 2.2 en ik heb vlak daarvoor toch een paar flinke ritten gemaakt. Wel door omstandigheden Shell V Power getankt (97).
Dit mag dus 0,5 zijn en zowel tijdens de laatste APK in mei alsmede de RDW keuring in december was alles o.k.
In de tussentijd door een geplofte koelslang in Oostenrijk wel later door luchtbellen een redzone stomerij gehad (flink warm geworden) en een lege accu gehad.
Ik dacht even aan een of ander motorprobleem of een defect aan één van de lambdasondes, het verbruik liet geen extreme toename zien wat daar normaal op moet wijzen.
Normaal probeer ik altijd zoveel mogelijk BP Ultimate 98 te tanken (hier is de SMT-6 ook in Goes op gemapped bij Tovami), nu toevallig een paar keer niet (Shell ligt wat meer op de route).
Pas dus een flesje injectorreiniger (Wijnns uit mijn hoofd) in de tank gemikt en de 2/3 lege tank afgevuld met het heerlijke BP goedje en daarna (tijdens de S2000 poetsdagen) alleen terug gereden naar de stalling + vandaag naar de Mitsubishidealer (hooguit 75 km bijelkaar).
Ik had een MY98 originele uitlaat + kat meegenomen (+ de originele half vergane kat mocht het toch niet passen) en die is ongebruikt retour gegaan.
Vanmiddag de nieuwe poging gehad en... (na een klein half uurtje stilstaan) begon het met 1,92 (mwah al wat minder, maar nog veel meer dan 0,59 wat mag), toen liep het iets op tot 2,02 en daarna (blijkbaar licht opgewarmd weer) ging het aflopen.... en lager en lager tot het laagste van 0,43!
Vraag mij niet hoe het kan, maar we hebben snel de rest gechecked en afgemeld.
Dit is naar mijn idee geen toeval, wel erg opvallend!
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Wat nog wel is wilt helpen is dat je even goed doortrapt ( natuurlijk wel eerst warm rijden ) en alles even goed door laten lopen. Wel weer mooi dat het geregeld is.
Gangbaar maken hoe heb je dat precies gedaan?
Gangbaar maken hoe heb je dat precies gedaan?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
mr2PUNTfreak schreef:Dan is er wat anders aan de hand, daar helpt remreiniger en wd40 niet tegen. Ja tijdelijk wel.
Yep, die insteek had ik ook, maar het bljift nog steeds goed gaan (op ergens een klapperend geluidje na, kan ook het uitlaatrubber zijn).
Eeuwige twijfelaar schreef:Ja tijdelijk helpt 't, ik had dat ook.. zuiger terug duwen en klaar, dacht ik. Tijdje daarna zat ie weer vast.. en goed. Krijg de zuiger niet meer terug nu.
Als 'ie vasthangt dan doet ie dat niet zomaar, daar is een reden voor
Vroeger ooit gehad, na elke rit liept rechtsvoor weer vast/aan, en om na elke rit de boel los te maken, no go. Toen rondom laten reviseren en stralen e.d.
Ik heb nog een half jaar om te kijken of ik het zo probeer of dat ze gelijk gedaan worden als de MR2 toch bij Joshma staat voor wat dingen die nog tegoed zijn.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Het heeft een tijdje op de plank gelegen, maar even ter illustratie de foto's tijdens de laatste (vervroegde) APK keuring medio november, waarbij opvallend genoeg het CO cijfertje leuk daalde van veel te veel tot mooi onder de 0,5.
Direct daarna de winterschorsing ingegaan en later een wasbeurtje gegeven en onder de schone pyama (net als de Adria trouwens) gezet tot ergens ver in 2011.
Direct daarna de winterschorsing ingegaan en later een wasbeurtje gegeven en onder de schone pyama (net als de Adria trouwens) gezet tot ergens ver in 2011.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Het is weleens een stuk ruimer geweest (heel vroeger had ik een compleet eigen afgesloten deel (4 m x 30 m, stond een magazijndeel en drie auto's (2 x Mark II RX12/22 en Supra (later MR2) daar tegenover toen het nog niet afgebroken was, in dit deel tot een aantal jaar geleden een fikse voorraad onderdelen en twee auto's (Mark II'71 en MR2 en tijdelijk soms een extra koets), is voorlopig nog tijdelijk (volgende deadline is komende zomer voor afbraak, maar kan ook nog uitgesteld worden als 'het uitkopen' niet snel genoeg verloopt).
Ach zo lang het blijft, ben ik er blij mee. Kost me vrijwel niets.
Ach zo lang het blijft, ben ik er blij mee. Kost me vrijwel niets.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
MarcoTwo schreef:Het is weleens een stuk ruimer geweest. Maar heel vroeger had ik een compleet eigen afgesloten deel van 4m bij 30m. Daarvan was een deel in gebruik als magazijn en stonden er drie auto's. Dat waren 2 Mark II RX12/22'en en een Supra. Dat was in de hal tegenover de huidige hal, toen het nog niet afgebroken was. En nog steeds baal ik er enorm van dat ik toen geen Volvo's had ipv die 3 Toyota's. In het huidige deel van de hal, stond tot een aantal jaar geleden een fikse voorraad onderdelen en twee auto's (Mark II'71 en MR2). Nu alleen de caravan (wat moet ik er mee....) en de MR2. Het is voorlopig nog tijdelijk.
Ach zo lang het blijft, ben ik er blij mee. Kost me vrijwel niets.
Tot zover de ontcijfering!