Joshma`s Projectje.....

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Als ik vragen mag :), wat is de reden om de downpipe te splitsen en dan met [font=&quot]é[/font][font=&quot]é[/font]n tak (via wastegate?) direct naar de buitenlucht te gaan?
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Nice Joshma, echt vakwerk!

Kom je zo niet in de problemen met je schakelkabels of ga je daar net overheen?

Ben nu ook erg benieuwd naar je lucht inlaat!

Zit daar onderin nu een mooi kleppen systeem?
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Masacur schreef:Als ik vragen mag :), wat is de reden om de downpipe te splitsen en dan met [font=&quot]é[/font][font=&quot]é[/font]n tak (via wastegate?) direct naar de buitenlucht te gaan?

Ik gok dat dat met drukverdeling te maken heeft, tegendruk moet in evenwicht zijn en de motor bestaat sowieso uit twee banken.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Nice Joshma!

Kom je zo niet in de problemen met je schakelkabels of ga je daar net overheen?

Ben nu ook erg benieuwd naar je lucht inlaat!

Zit daar onderin nu een mooi kleppen systeem?
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Glenn_k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 sep 2010, 23:58
Type MR2: AW11

Bericht door Glenn_k »

Ik snap je vraag niet.
Zoals het eruit ziet gaat de downpipe naar 2 vd 4 eindstukken en heeft de wastegate de andere 2 vd 4 eindstukken. Wastegate laten dumpen in je uitlaat kan negatief zijn voor de flow. Maar een gigantisch traject is ook niet optimaal, zou wel graag de keuze beargumenteerd zien.
Afbeelding
MR2|A man in dandism|New rich & sports
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

MMaddict schreef:Ik gok dat dat met drukverdeling te maken heeft, tegendruk moet in evenwicht zijn en de motor bestaat sowieso uit twee banken.

Screamerpipe :) Je wint er weinig tot geen vermogen mee. MAAR het geluid is angstaanjagend!
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Wat een kleine turbo...
Niet te dichtbij komen als hij draait :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Erg dik, wat een kunstwerk!!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

leipe setup baas! :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

:kwijl_ani:
Gebruikersavatar
ArjenMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 238
Lid geworden op: 07 feb 2007, 22:00
Type MR2: AW11

Bericht door ArjenMR2 »

Ziet er super uit :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Glenn_k schreef: Zoals het eruit ziet gaat de downpipe naar 2 vd 4 eindstukken en heeft de wastegate de andere 2 vd 4 eindstukken.
Dat bedoelde ik inderdaad. Beetje verkeerd verwoord sorry.
Michelinmannetje schreef:Screamerpipe
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam. Maar volgens mij gaat Joshma voor vermogen en dan zoek ik er een andere reden achter ;)
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Zeven foto's, en op een of andere manier had ik er nog wel twintig willen zien. Geweldig man!

Toch ook nog een vraag erbij. Ik zie op 1 kant voor de turbo een flex deel, en op de andere niet. Is dat met opzet? Of zie ik het verkeerd?

Je hebt weer heel wat volgelingen met deze threat, dat is zeker :applaus-smiley:
Afbeelding
sam_MR_TURBO
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06

Bericht door sam_MR_TURBO »

erikv hij heeft in het totaal 3 flex delen

dus alles zou zeker soepel moeten kunnen bewegen
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Mensen,

Na lange tijd weer een kleine update.

Het inlaat spruitstuk met geïntegreerde water gekoelde intercooler.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een fototje van de binnenkant.

Afbeelding
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Ook ben ik bezig geweest met mijn drysump olie systeem (externe olie pomp en olie reservoir).

Pan is nog niet volledig af.
De bovenste helft van de olie pan dient ook als blockgirdlle (verstevigd het onderblok bij de lagerkappen doormiddel het èèn geheel te maken).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Om nog even wat eerdere vragen te beantwoorden.....

De wastegate gassen gaan door een eigen uitlaat systeem (ongedempt). Dit om de flow optimaal te houden. Uiteindelijk is het dus een screamer pijp. Maar in nederland is de wetgeving zo dat de uitlaat bij de oorspronkelijke plek zijn uitlaatgassen kwijt moet, bij de achterbumper in dit geval dan. Een screamer pijp elders is niet toegestaan (word gezien als uitlaat lek). Dit is dus min of meer legaal ;D
En het geeft een supercoole sound....

Ik heb 3 flex delen. De eerste zit tussen de 2 banken in, om het uitzetten van de spruitstukken op te vangen. De tweede zit in de downpijp. Dit om daar vibraties en het krimpen en uitzetten van het uitlaat traject op te vangen.
De derde zit in het uitlaat traject van de wastegate.
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Is een mooie update!
Zit weer genoeg creativiteit in zo te zien, leuk speelgoed...
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Goed bezig Joshma! Als ik mijn emmer binnenkort gestart krijgt kom ik graag weer ff kijken!
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Ik heb hier nog een paar fotos die bij je geschoten heb, zal ik die ook even posten? Of is dat nog een geheim stuk van het project?
Je bent er weer iets geweldig van aan het maken, ik kijk al uit naar een ritje met dit blok.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Plaats reactie