Racewortel

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Demo

Bericht door Demo »

DC-R schreef:waar halen jullie toch altijd die mooie garages vandaan. Ik kan niet eens een betaalbare ruimte vinden voor 2 maanden :P



zelfde probleem hier joh...
De vrienden die ik heb zijn natuurlijk studenten en lui die als enige in de wijk geen garage hebben of hem zelf gebruiken :(..

Weet niet waar je vandaan komt, maar anders zoeken we er 1 samen.
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

almere wil er ook best een stukje voor rijden (utrecht/amsterdam) maar heb hem maar voor 2 maanden nodig en dat is heel erg ruim het is voor de turbo swap
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Racewortel schreef:
.....@de rest
Waar koop ik zon tang of hoe werkt de 'hamer truuk' :)...
http://www.autogereedschap.com/c-508262 ... ndwiel-as/

met een goede fuseevork heb je die oude (meestal) zo los.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:47
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Racewortel »

Thnx, een maat heeft nog een fuseevork liggen van zn bmw die ik kan gebruiken.
Hoe zit het met het plaatsen van de nieuwe, is dat een beetje te doen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

gewoon de moer en bouten aandraaien
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

En heb jij nog het een en het ander voor mekaar gekregen in de garage? :D
Gebruikersavatar
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:47
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Racewortel »

Haha toevallig vandaag weer begonnen, erg druk gehad laatse tijd!
Heb een een hoop nieuwe vette shit gekocht, dat blijft nog even een verassing ;)

Ben nu bezig met mijn raam dat niet goed sluit en flink lekt.
Als het een keer goed regent heb ik gewoon een voetenbad.
Dus dit wil ik eerst even oplossen.
Heb de rubbers al vervangen voor 350,- maar dit heeft niks geholpen :::|

Raam staat te ver van het rubber af aan de bestuurderskant.
Bij Toyota werd me verteld dat de ramen te stellen zijn als je het deurpaneel demonteerd.
Dit dus gedaan maar kom er niet echt uit..

Afbeelding

Deze bouten al losgedraait, dan kan je het raam dichter naar het rubber duwen, maar komt het raam helemaal los te zitten.

Afbeelding

Afbeelding



Ben met googlen ook niet ver gekomen, can anybody help me?
Afbeelding
phaebo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 259
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:17

Bericht door phaebo »

ohh weet waar je aan begint. echt een klote werkje om te doen :P Was bij mij een tijdje geleden een raampje ingetikt en heb daarna dus een nieuwe ruit er in moeten zetten. pff was lang bezig geweest om het af te stellen.

ik weet in ieder geval dat je de bij de blauw en rood omcirkelde bouten/ tap-einden door middel van verder in of uit draaien en door middel van de moeren die er achter zitten de mechaniek wat kan afstellen en het raam dus wat naar binnen of buiten gaat kantelen.

volgens mij in het groen omcirkelde deel zit nog ergens een schuif boutje waarme je het raam voor en achter over kan kantelen.

Afbeelding

ook zitten er nog 2 "stops" om de hoogte van de mechaniek tegen te houden. volgens mij hebben de roze omcirkelde gedeeltes daar ook wat mee te maken.

Ik had eerst een hele handige pagina uit een handboek voor maar die kan ik zo gouw niet meer vinden helaas.

hopelijk kan je hier wat mee
Afbeelding
Gebruikersavatar
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:47
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Racewortel »

Bedankt voor de moeite gozer! Appreciate it!! :dux-blij_thumb-up:
Heb nog even werkplaatshandboek doorzocht, wie zoekt zult vinden:

Afbeelding
Afbeelding
phaebo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 259
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:17

Bericht door phaebo »

jah dat was die pagina die ik ook gebruikt had :D Heb hem gelijk even opgeslagen:P Maar ook met die derbij is het een flink gekloot om het raam goed te krijgen.
succes in ieder geval
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Zo heb ik het ook gedaan inderdaad, piece of cookie!!
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

J_MR2 schreef:Zo heb ik het ook gedaan inderdaad, piece of cookie!!
wordt er iets als lastig ondervonden, en wat vind J_MR2 ervan, haha voor jou is alles makkelijk zeker!;D
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Als je weet wat je doet wel ja :P, ah ik heb ook een tijd met een raam gereden die ietwat lekte..
Heb de boel bij het opbouwen helemaal aangepakt, dus ook de ruitjes even gestelt ;), en dat is niet zoo lang terug ..
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
leurs27

Bericht door leurs27 »

Beste Racewortel,

Via via was mij te rore gekomen dat mijn oude auto op internet stond. Ik ben dus maar eens gaan kijken en inderdaad de auto die je hebt is van mij geweest. Sterker nog, ik ben degene die het ding helemaal gebouwd heeft. Aangezien ik elk schroefje, kwaaltje en probleempje ken van de auto, bied ik bij deze aan dat als je wat wil weten ik je wel wat informatie kan geven. Ik ben tevens ook de jongen op het Youtubefimpje, al was ik daar een stuk jonger. Ik wil bij deze even wel wat recht zetten:

1) De auto is met veel zorg, tijd en vakmanschap gemaakt. Er is nooit slechte olie in gegaan en hij is altijd perfect onderhouden. Iedereen die anders beweert liegt. Het is namelijk wel het geval dat de persoon die de auto in zijn woorden 'perfect' zou spuiten, de auto verneukt heeft. Hij heeft slecht geschuurd en sommige delen zelfs niet, er zitten schuurkrassen in (kijk maar achter op het dak en achter de achterste zijruiten), er is te weinign lak op gegaan, waardoor je op plaatsen bij de deur en dergelijke door de lak heen kunt kijken. Overal bladert lak los, omdat het gewoon echt slecht gedaan is. Als Chrismr2 meegewerkt heeft aan deze auto, dan meteen voor iedereen hier: LAAT NOOIT IETS DOEN DOOR HEM WANT HET IS DE GROOTSTE PRUTSER OOIT!!!!!!AUTOSPUITER???? EERDER AUTOVERNEUKER!!!!!! De auto heeft namelijk schade aan de voorkant gehad. Daar is een nieuwe voorbumper op gekomen. Alle andere schade is niet gekomen door een ongeluk of dergelijke, maar dat is gewoon lak en plamuur wat los heeft gelaten. Bij het dichtgooien van de deur viel er gewoon een plak plamuur uit het achterpaneel. I rest my case!!!!

2) Jij bent de 5de eigenaar en de motor die je er nu in gaat leggen is de 3de motor die er in komt. Bij mij is de motor namelijk ook kapot gelopen. Ik heb er toen ook een nieuw blok in gelegd, ook afkomstig van JDM parts. Alle onderdelen waaren hierop vernieuwd, dus ik denk dat je je een hoop geld had kunnen besparen. Toen ik de auto verkocht was hij echt 100% motorisch en technisch in orde. Alle problemen die je nu hebt komen waarschijnlijk van Danny af.

Ik hoop je niet ontmoedigd te hebben en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik die graag!

Succes met je project
leurs27

Bericht door leurs27 »

P.S. Als je van het zwabberen van de achterkant af wil komen op de snelweg, dan moet je de spoorverbreders er achter tussenuit halen.

Groet
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Heb je hele topic doorgelezen. Een erg mooie emmer heb je staan zeg! Zeker de kleur doet hem erg goed :) Al is de lak niet zo heel goed meer zoals je aangeeft, maar dat zie ik op de foto's niet ;)
Zoals hij er nu al bij staat is hij wat mij betreft gewoon AF! Alleen ja...die spoiler he... :P Ook ik ben van mening dat hij toch wel te groot is ;) Een veel subtielere spoiler erop zou hem beter staan imho ;)

Veel plezier ermee nog iig!
Gebruikersavatar
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:47
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Racewortel »

@phaebo, J_MR2, Sherwin
Gaat helemaal goed komen met de info uit handboek.

@leurs27
Naar jou was ik opzoek, top dat je je ff hebt aangemeld!
Heb teveel vragen dus heb je een mail gestuurd ;D
In ieder geval probz voor de uitbouw, zal starttopic aanpassen.
Had al zon vermoeden dat Danny uit zn nek stond te lullen :boos:

@masterpivo
Thnx gozer, van veraf ziet lak er goed uit maar dichtbij zie je veel slechte plekken.
Hij is ook zo goed als af, op wat interieur en turboblok na.
Dont fuck with my spoiler :sjaal:
Afbeelding
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

kerel ik weet niet wat hier verteld word maar ik heb gewoon mijn werk gedaan zo als mij is opgedragen door de baas toen.
ik was het er ook niet mee eens maar had geen keus.
goed of niet goed daar was de prijs ook naar de voor schade heb ik nod gedaan.
dus noem mij bloos geen prutser he.
en drie blokken zecht meer over jouw dan over mij he.
maar goed iedereen moet maar geloven wat hij wil ik heb gewoon gedaan wat de baas zij meer niet.
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

en ik heb niet de wagen voorbewerkt dus daar kan niemand mij de schuld van geven.
ik moest hem alleen spuiten en was het niet eens met het resultaat.
maar mocht er toen verder niks meer aan doen.
en als ik het wel had gedaan dan kon ik mijn spullen pakken.
dus ik kon er niks aan doen .
wie hem de tweede keer heeft gedaan weet ik niet wand toen werkte ik al in een ander bedrijf.
waar ik een onval heb gehad en nu dus ook geen wagens meer door kan spuiten.
maar goed ik wou via deze wech alleen maar duidelijk maken dat het nooid aan mij gelegen heeft.
en ja ook ik was toen een stukje jonger en onervaren.
leurs27

Bericht door leurs27 »

Even voor white lightning,

Ik weet niet wie je bent maar Patrick uit Geleen had beloofd hem perfect af te leveren. Tenzij je Patrick bent, dan zou ik maar heel snel mijn mond houden...
Ben je het niet dan lul je uit je nek, want die auto is nooit officieel bij een bedrijf gespoten. Die heeft daar de cabine gehuurd en er is geen baas aan te pas gekomen. Ik noem jou 'bloos' een prutser, want als jij hem gespoten hebt dan heb je dat kut gedaan! Lak niet dekkend, veel putjes in de lak en veel druipers. Dat is niet je leeftijd toen, noch je baas schuld, maar dat ben je zelf schuld. En dan met een lam excuus komen dat daar de prijs ook naar is. Ja, vind jij €2500 redelijk voor je auto te laten verneuken???
Daarnaast moet je eens leren typen en lezen, want ik heb maar 1 blok kapot gereden en dat was het originele. Dit kwam doordat een schoep van de oliepomp kapot was gegaan. Vriend doe je zelf een plezier, reageer hier niet meer op en blijf ver uit de buurt van auto's. Voor alle andere die dit lezen laat wie dit ook is nooit met zijn tengels aan je auto komen. En ik je nu op je pikje getrapt heb en je bent boos op mij, dan weet je waar ik woon. Daar waar die oranje afgetrapte bak met slechte olie stond, huisnummer 99, kom je me het even persoonlijk zeggen, dan vertel ik het je ook wel even.

Groetjes
Plaats reactie