Marcel's Dreamchaser SW20 Turbo

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Dorifto Deuce schreef:Klote voor je man! En stiekum ben ik blij dat ik er toch niet voor gegaan ben, hehehe...
Snap ik! :lach:
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ja haha met de mijne had je zo op en neer kunnen rijden :P
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

mvdheide schreef:Zie je wel dat het een projectje wordt!
Zondag onderweg naar Denemarken opeens wat vreemder geluid achter mij en opeens een enorme rookwolk. Aan de kant gezet, ADAC erbij.
Afbeelding
Koelslang bleek gescheurd dus dat leek mee te vallen.
Afbeelding
Systeem weer gevuld, ontluchten, maar toen bleek uiteindelijk dat de ventilatoren niet aansprongen. Zekering was stuk, na doormeten van de ventilatoren bleek dat 1 volledige sluiting had en 1 het nog een klein beetje deed. Enfin, zet hem maar bij de Toyota dealer in Bremen neer, dan komt het wel goed. Auto gehuurd om verder te rijden naar mijn werk in Denemarken voor de komende 2 dagen. So far so ggod, ik was in ieder geval op tijd daar. Volgende dag contact met de dealer, reparatie van de ventilatoren koste 800 euro :boos:. Aangezien ik niet veel keus had toch maar laten uitvoeren. Tijdens uitbouw bleek dat ook de radiator erg slecht was dus die moest ook vervangen. Extra kosten 500 euro. :::|:::|.
Toe maar dan, ik moet toch weer ermee naar huis. Vanochtend naar de garage in Bremen, ervan uitgaande dat ie klaar zou staan, stond hij nog op de brug. Moest alles nog ingebouwd worden, wordt wel vanavond meneer. Toe dan maar weer. Na 2 uur wachten bleek dat de geleverde ventilatoren niet pasten (overigens alleen de motor dus nieuw, niet eens het gehele apparaat). Weer 2 dagen wachttijd werd mij verteld. Toen de ANWB maar weer gebeld of hij niet gewoon naar Nederland gehaald kan worden, dan kan ik het zelf doen, is effe goedkoper en ik hoef niet terug te rijden naar Duitsland. Dat was ok. Ondertussen hebben ze wel alvast de gouden radiator erin gezet en mocht ik 700 euro afrekenen, ja men had toch wel werk eraan gehad, kuch kuch. :-/:-/.
Nu maar wachten tot die weer in Nederland is, dan ook meteen alle slangen vervangen, remmen vervangen want die liepen ook zo'n beetje op ijzer enz. enz.
Maar, geweldig genoten van de eerste 3 uur :applaus-smiley::applaus-smiley:. Lekker met dakje open genieten van de power op de Duitse autobahn. Als alles weer in elkaar zit nog maar eens dunnetjes over doen. To be continued.....

Komt me bekend voor......

Ik dacht dat Duitsland nog een beetje betaalbaar was, maar dit lijkt wel oplichterij....
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Ha, hij staat weer op het erf.
Nieuwe koelventilatoren, Nieuwe red stuf blokken voor, Nieuwe red stuf blokken achter en nieuwe ebc schijven achter, Nieuwe stille Turbo uitlaat eronder. 2 nieuwe voorsloffen en 1 op het reservewiel aangezien die in verwachting was. APK laten doen, verder geen byzonderheden gevonden.
Nu nog alle slangen vervangen, pakketje van 20 slangen uit Engeland ontvangen. Extra temp meters voor watertemp, olietemp en oliedruk plaatsen. Dus lekker bezig. Maar wat heerlijk om die turbo weer te horen blazen en de bov natuurlijk. Zaaalig :applaus-smiley:
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Lekker bezig met het vervangen van alle koelslangen.
Afbeelding
Toch wel een aardig klusje.
Ook meteen de rubbertjes van de versnellingskabels vervangen door lagertjes. Zo kwam ik er eigenlijk ook nog achter dat de distributiekap een gat in zat met een plakkertje erover, binnenwerk bijna kapotgeslagen, een wonder dat hij nog zo mooi liep. Ook 1 bougiekabel is een prutskabel, dus maar gelijk een nieuw setje magnecors besteld.
Rijden wordt weer een weekje uitgesteld. :'(
Marcel van der Heide
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Ik had hem al gevonden,
Na de vakantie maar even langswippen.:driving:
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Widebody kit ligt ondertussen thuis.
Afbeelding
Om hieraan te kunnen werken moet ik eigenlijk wel eerst de schuur gaan isoleren dus dat kan nog wel even duren, of ik besteed het uit, we zien wel.

Metertjes zijn geplaatst.
Afbeelding
Op de foto zie je de stand bij opstarten. Eerst geven ze allemaal zo'n 50 seconden de spanning aan, daarna de gemeten waarde. En elke 10 minuten springen ze weer terug naar volt. Een beetje irritant. Nu heb ik ergens op een site gelezen dat je dit ook kunt veranderen, helaas staat dit niet vermeld in de gebruiksaanwijzing en ook niet op de site van raid hp. Jammer.
Op de achterkant van de meters zit een stickertje die je weg kunt trekken en daarachter zitten dip switches. Daar even mee spelen geeft een veel beter beeld. De bovenste 2 geven nu direct de meetwaarde weer, de onderste eerst de spanning. Een stuk beter. Wel jammer dat er onder de 20 graden geen weergave is, gewoon 20.

Affijn, na grondig ontluchten, althans, dat dacht ik, en meerdere keren warmdraaien en ontluchten, het eerste ritje gemaakt.
Nu komt natuurlijk de vraag wat normale waardes zijn voor olietemp en watertemp. Olietemp werd na even doorstampen zo'n 110 graden en watertemp rond de 80. Dat lijkt wel aardig. Wat is het bij jullie?

Helaas lekt er nog wat olie bij de olie sensor en die zit erg dicht bij de uitlaat, dus maar weer snel naar huis. Toen ik hem uitzette voelde en hoorde je nog veel lucht in de koelslang dus dat moet nog wat meer aandacht krijgen.
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Olietemp werd na even doorstampen zo'n 110 graden en watertemp rond de 80. Dat lijkt wel aardig. Wat is het bij jullie?

Bij mij het zelfde ook rond de 110gr olie temp. gemeten met dezelfde raid meters.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

voor alleen een stock oliekoeler is 100-130 graden niet raar als olietemp
Afbeelding
Gebruikersavatar
Glenn_k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 sep 2010, 23:58
Type MR2: AW11

Bericht door Glenn_k »

Ik had 140-150 na 20 minuten zandvoort :D
Afbeelding
MR2|A man in dandism|New rich & sports
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Dat stookt lekker op denk ik ja.
Ik heb de sensor er maar weer even tussenuit gehaald. Hij bleef lekken bij de sandwichplaat. Is ook echt een pokke plek bij de GEN2.
Maar andere koppelingetjes besteld om hem op de plaats van de huidige druksensor te zetten. In ieder geval weer even oliedicht nu.
Marcel van der Heide
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Glenn_k schreef:Ik had 140-150 na 20 minuten zandvoort :D

Da's toch niet meer meetbaar? Boven de 130 graden slaat de Stri op tilt.;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Wat is een stri? Op die raid hp meters staat een max temp van 260 graden. Lijkt mij alleen niet echt gezond.
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Meteraansluiting op de oorspronkelijke plaats is voorlopig wel beter. Nadeel is wel dat de olietemp waarde te laag blijft en de oliedrukmeter als het onder nul is in eerste instantie ook niets aangeeft. Later nog maar eens wat beters voor verzinnen.
Ik had ook nog het probleem van het raam in de rechterdeur welke niet werkte en het slot in de linker deur. Uiteindelijk bleek dit natuurlijk in de kabelboom van de linkerdeur te zitten dus die maar geheel eruit gehaald en alle draden vervangen. Dat werkt tenminste weer.
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Air ride of luchtvering voor een MR2

Bericht door mvdheide »

Ik loop al een tijdje te zoeken naar een goede mogelijkheid om de MR2 beter over de drempels te krijgen zonder dat mijn voorbumper over de straat schaaft of erger.
Aangezien ik er toch rondom nog verse schokbrekers onder wil zetten, zit ik te denken over een schroefset in combinatie met iets, b.v. Air ride luchtbalgen of iets anders, om de auto tijdelijk te verhogen.
Iemand dit al eens gedaan of ideeën hierover?
KW heeft dit in ieder geval maar wel ernstig duur.
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Was JP daar niet mee bezig toen hij zijn mr2 nog had ?
je zou hem is kunnen contacten.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Geen ervaring met airride, maar sinds ik de 87+ voorspoiler op de AW11 heb loopt deze ook wel eens aan op drempels (30mm verlaagd) en heb mezelf geleerd soms daarom schuin de drempels op te rijden, dat gaat prima.

Wel zou ik als ik jou was, wachten tot je de widebody kit erop hebt, die heeft wellicht net iets minder overhang, is wellicht net iets minder laag, waardoor je er al helemaal geen probleem meer mee hebt bij de drempels.
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Joost, doet ook veel met hydraulica (lowriders, :P), is gelijk de kofferbak vol.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Airforce airride is besteld

Bericht door mvdheide »

Ik heb een mooi airride systeem besteld, dat wordt binnenkort ingebouwd.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat rijden.
Marcel van der Heide
Plaats reactie