222D project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Na een rustperiode en nog maar eens een Honda ombouwen voor de rally begonnen aan het werkje waar ik echt tegenop zag. Het dichtmaken van het gat in het dak is begonnen.
Afbeelding
Afbeelding
Telkens maar weer een paar speetjes geven en dan het plaatwerk weer oprekken, er zitten al veel uurtjes in. Eigenlijk moet ik de plaat niet volledig aflassen want ik wil het dat toch in poly, maar ik wou weten of het echt zo moeilijk is zoals ze zeggen. Ik kan nu zeggen dat het echt niet meevalt om de plaat zo min mogelijk te laten vervormen, maar ik ben nog niet klaar dus ze kan nog stevig vervormen.
Afbeelding
De luchthappers voor de zijkant had ik al eerder gemaakt.
Afbeelding
Nu zijn ze nog dicht omdat dat gemakkelijker is om er een mal van te maken.
Afbeelding
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Na het aflassen van het dak , wat redelijk goed gelukt is) wou ik eigenlijk beginnen aan de achterraam. Het is een lastig stuk om te maken en ik weet nog niet goed hoe ik het ga aanpakken. Daarom heb ik het project even buiten gezet om hem om te draaien zodat ik aan de voorkant kan beginnen en ondertussen kan nadenken over de achterraam.
Afbeelding
Afbeelding
De dakplaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 Feb 2007, 19:06
Type MR2: AW11
Contact:

Bericht door Blof-fan »

Het ziet er nu potdomme al een partij dik uit zeg! :::|

Zoals al vele malen eerder gezegd: Mooi werk man! Echt prachtig vakmanschap :)
Driving: '92 AT190 Carina E GTi LB,
Restoring: '88 Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Corolla AE92 GTSi HB
Gebruikersavatar
Jeroen_1987
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 Nov 2013, 14:55
Type MR2: AW11
Contact:

Bericht door Jeroen_1987 »

Zeker lekker bezig. Wel een werk zeg poeh....
Livin the good life!
Afbeelding te groot !
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Ik ben begonnen aan de voorzijde, ik heb eerst weer met wat karton in de weer geweest om het uitzicht een beetje te bepalen. Daarna ben ik begonnen met het maken van de verschillende onderdelen.
Voor hen die graag willen zien hoe deze plaatdelen gemaakt worden heb ik fotos gemaakt van de verschillende stappen.
Begonnen met het overzetten van de kartonnen vorm op een nieuw stuk plaatmateriaal.
Afbeelding
Daarna de wielboog uitknippen met de plaatschaar.
Afbeelding
Met het zelfgemaakt hulpmiddel de wielrand voorzien van de eerst plooi.
Afbeelding
Daarna de plaat omgedraaid en de tweede plooi gemaakt.
Afbeelding
Zoals je kan zien komt de plaat nogal rond staan door deze bewerking.
Afbeelding
Het paneel moet wel wat rond staan maar dit is wat teveel van het goede, dus moet de wielrand wat opgerokken worden.
Afbeelding
En zo ziet het paneel eruit na deze bewerking.
Afbeelding
Aangezien er twee van deze nodig zijn alles nog eens herhaald.
Afbeelding
En dan op naar het volgende stukje plaatwerk.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Het maken van een bovenstuk van het spatbord.
Ook hier weer de kartonnen vorm gebruikt voor het op maat knippen van het plaatwerk.
Afbeelding
Met een omgebouwde griptang kan je de ronding er goed inkrijgen.
Afbeelding
Dit stuk ook twee keer gemaakt, wel opletten dat je er eentje hebt voor links en eentje voor rechts. Bij het maken van deze stukken voor de achterkant was ik wat te snel en had dus twee dezelfde gemaakt.
Met de verzettang ook een lipje gemaakt zodat het wat makkelijker is om het in elkaar te zetten.
Afbeelding
En dan is het tijd voor weer een ander onderdeel van het spatbord.
De aansluiting tussen spatbord en deur.
Ook hier weer de kartonnen vorm gebruikt om de plaat op maat te knippen. In het maken van de kartonnen vormen kruip soms meer tijd dan in het maken van de uiteindelijke onderdelen.
Afbeelding
Omdat deze plaat in een ronde boog geplooid moet worden heb ik de voormachine wat aangepast. Ik gebruik een metalen wiel aan de bovenzijde en aan de onderzijde gebruik ik een teflon wieltje ipv een metalen tegenmal.
Afbeelding
En zo ziet de plaat eruit na enkele keren door de machine gegaan te zijn, natuurlijk heb ik hier en daar nog wet met de hamer geholpen.
Afbeelding
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

En dan is het tijd om de gemaakte onderdelen op de mr te plaatsen.
Afbeelding
De stukken worden eerst voorlopig met schroeven en tape vastgezet.
Afbeelding
Afbeelding
Ook de bumper al doorgezaagd en wat breder gemaakt. Da gaten even dichtgeplakt met tape om de vorm goed te kunnen bekijken.
Afbeelding
Nu moet ik het plaatwerk voor de aansluiting met de bumper maken en dan kan de wielrand geplaatst worden.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 Dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Kunstig hoe je dat zo maakt!
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Ewoud schreef:Kunstig hoe je dat zo maakt!
Dank je, ik doe mijn best.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Ik ben weer een stapje verder geraakt met het project.
De deksels van de koplampen zijn vastgelast en maken nu deel uit van de voorklep.
Afbeelding
Veel passen en meten, het spatbord krijgt vorm.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het spatbord klaar op de voorzijde na.
Afbeelding
Ook de andere kant is klaar.
Afbeelding
Plaatje van de zijkant.
Afbeelding
Daarna maar begonnen met het verbouwen van de voorklep.
Afbeelding
Ook hier kwam weer veel pas en meetwerk bij kijken.
Afbeelding
Zo staat hij er momenteel bij, hopelijk kan ik volgende week weer verder.
Afbeelding
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 Feb 2007, 19:06
Type MR2: AW11
Contact:

Bericht door Blof-fan »

Sodeknetters, dat ding is straks breedddddd!!! :::| 8)
Driving: '92 AT190 Carina E GTi LB,
Restoring: '88 Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Corolla AE92 GTSi HB
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 Jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Wat je alle maal niet kan doen in een kliene ruimte. Zie er al toppie uit.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 Dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

Bericht door BST »

Echt fantastisch Wim, hoe je dat zo doet, petje af! :applaus-smiley::applaus-smiley::applaus-smiley::dux-blij_thumb-up:
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 Dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Super!!! Kan niet wachten tot ze klaar is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Manuelos
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 Aug 2008, 19:29

Bericht door Manuelos »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Blof-fan schreef:Sodeknetters, dat ding is straks breedddddd!!! :::| 8)
Op het breedste punt van de wielrand achter is er per kant 10,5 cm bijgekomen, vooraan 9,5 cm per kant. Dus ja hij is redelijk breed;D

Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Veel is er niet gebeurd de laatste tijd (veel te warm) maar toch een kleine update.
Voorklep bijgeslepen en luchthapper gemaakt.
Afbeelding
Ik heb maar 1 luchthapper gemaakt, ik zal er wel meerdere uit de mal halen. volgens mij is hij een beetje te hoog, maar dat kan aangepast worden aan het uiteindelijke stuk.
Afbeelding
Afbeelding
Ook aan 1 zijde het spatbord verder dicht gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Als het weer wat frisser is ga ik weer verder, ik kan echt niet meer tegen de warmte spijtig genoeg.

Groeten
Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4306
Lid geworden op: 21 Dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contact:

Bericht door erikmr »

8) ziet er goed uit Wim
maar wordt hij niet zwaar met al dat plaatwerk ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2021 30 juli tot 1 aug
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

erikmr schreef:8) ziet er goed uit Wim
maar wordt hij niet zwaar met al dat plaatwerk ;D
Ik zal de slijptol er wel een keer inzetten, dan gaan er in een keer heel veel kilootjes van af. ;D
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 Sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Nog eens een kleine update.
Nu was de voorbumper aan de beurt.
Gaten van wat metaal voorzien.
Afbeelding
De vorm gemaakt met plaatwerk.
Afbeelding
Afbeelding
Het plaatwerk is nog niet gelast, ik moet eerst wat gaan halen om het plaatwerk aan de bumper vast te maken zodat de schroeven eruit kunnen
.Afbeelding
Afbeelding
Dan maar aan het in mijn ogen moeilijkste onderdeel begonnen, het achterraam.
Eerst al eens bekeken waar de luchthapper moet komen.
Afbeelding
Frame gemaakt om alles beter in vorm te krijgen.
Afbeelding
Een plaatijzeren raam.
Afbeelding
De luchthapper en de overgang naar het dak al eens passen.
Afbeelding
Afbeelding
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Plaats reactie