Project MR2 SW20 rood/zwart.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Project MR2 SW20 rood/zwart.

Bericht door MarcoTwo »

Vorige week was het andere projecttopic VZW20 5 jaar daarvoor begonnen, die in de toekomst wel weer updates gaan krijgen als de boel uit elkaar gaat, maar for the time beïng is dit een leuk budget project om weer eens meetings te kunnen bezoeken verder dan 50 km afstand.

De foto's tijdens de bezichtiging in januari 2014:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik was al een jaartje aan het rondkijken naar een geschikte en betaalbare MR2 met voldoende historie en niet té veel werk.

Inmiddels waren er al wat exemplaren langsgekomen die, natuurlijk..., flink tegen gevallen waren, zoals een turquoise in Ede, een parelmoerwitte in Scheveningen, een rode in Wateringse Veld, etc.

Dit exemplaar kreeg ik als tip en gelijk contact gezocht en een dealer gemaakt onder voorbehoud van de bezichtiging.

Dit was snel gebeurd, de fakturen sinds 2001 waren zéér overweldigend met een totaalplaatje (inclusief aankoop) van 33 mille, waarbij vrijwel alles via de Toyotadealer gegaan is.

Bijzonderheden:
* 1991
* 289.000 km, lijkt veel, maar het motorolieverbruik bleek zeer aanvaardbaar en lijkt dit in de praktijk ook zeker te zijn (minder dan mijn witte met veel minder kms met de originele motor) na plm. 1.200 km rijden inmiddels (al meer dan wat de V6 vorig jaar gereden heeft!), dit sinds 8 maart 2014.
* Fabrieksopties: T-Bar Roof, ABS remsysteem, 4-delige achterspoiler.
* Opvallend: nog altijd de enkele stang in de motorruimte (die niet om aan te zien is).

* De bijzondere modificatie:
- D2 330 mm 8 pot Big Brake Kit voor met rvs remslangen + spoorverbreders
- EBC gegroefde remschijven achter
- Skytune rvs uitlaatsysteem + katvervanger (1 demperversie)
- Blanke bumperlichten + heldere zijknipperlichten
- Complete restauratie + spuiten in R71 3000 GT rood met MR2 zwart dak (2007)
- 17" + 18" König LM wielen
- Sony kantelscherm headunit met afstandsbediening
- Texalarm alarmsysteem met certificaat
- Rogue Revision6 lowrise dubbele koplampen
- MR2 mattenset
- Luxe kentekenplaten
- Indiglo tellerplaten

Minpunten, deels nog op de todo lijst:
* Paar restyle deukjes, kleine lakbeschadigingen en gebruikssporen.
* BBK remschijven zijn krom, gaan er dus onder uit.
* Antenne blijft hangen, is gek genoeg, ook geen verlengde antenne (ooit eens gewisseld dus).
* H7 lamp in Rev6 unit kaduuk, tegens is er iets op het deksel gevallen recentelijk (niet bij mij).
* Stuurwiel is compleet ruw en afgebrokkeld
* Banaan pookknop versleten + pookhoes kapot
* Asbak manco
* Tellernaaldjes zijn niet goed gemonteerd
* Speakers zijn verteerd
* Groot onderhoud nodig: T-Vis revisie, distributieriem e.d. vervangen, alles verversen, kleppen stellen, etc.
* Motorruimte kruis monteren, incl. spuitwerk en evt. ontroesten.
* MY92 voorspoiler (in kleur spuiten, incl. achterskirts) monteren
* nieuwe luxe kentekenplaat monteren voor, is gedeukt.

Genoeg te doen dus!

Bijzondere vervangingen in de historie, alles originele onderdelen:
* 2 x voorschokdempers (incl. 1 keer complete poten) + 1 x achterschokdempers vervangen.
* Waterpomp, koppeling, motoroliepomp, bougiekabels e.d. vervangen.
* Alle portier/dakrubbers vernieuwd. Etc.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Motorruimte al een beetje toonbaar gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
MR2lars
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:37

Bericht door MR2lars »

:thumb3d: Spot ik je misschien binnenkort toch nog weer eens in een MR2 in de regio!
Gebruikersavatar
Jeroen_1987
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 nov 2013, 14:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Jeroen_1987 »

Succes met de klus! Ben alleen wel benieuwd wat de potje links van de motor is. Dat herken ik niet, althans het zit niet in mijn mr2 ruimte. En hoe is het gesteld met de roestvorming?
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Sjieke emmer hoor....:dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Nette mr2 hoor! nice.. :)

@ Jeroen, dat potje links is het koolstoffilter.
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

MR2lars schreef::thumb3d: Spot ik je misschien binnenkort toch nog weer eens in een MR2 in de regio!

Ja hoor, inmiddels alweer iets van 1.200 km gereden en vandaag komen er weer 150 bij:) Regio Almelo/Wierden/Nijverdal/Albergen.


Jeroen_1987 schreef:Succes met de klus! Ben alleen wel benieuwd wat de potje links van de motor is. Dat herken ik niet, althans het zit niet in mijn mr2 ruimte. En hoe is het gesteld met de roestvorming?
Op een minivlekje na op een plek waar een antenne heeft gezeten niets. De rechter deur is een nieuwe (nieuw dus) in gegaan, daar zat het enige roest op in de felsrand.


jaapio schreef:Sjieke emmer hoor....:dux-blij_thumb-up:
Mercikes.:)


J_MR2 schreef:Nette mr2 hoor! nice.. :)
Thanks.:)

Voorlopig kunnen we er weer een paar jaar tegen aan.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
edwin1985
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 jul 2013, 17:37

Bericht door edwin1985 »

bij je min punten komt naar boven sws pookhoes en je pookknop, als je intresse hebt heb nog orgineel hier liggen na mijn wweten, moet ik wel ff zoeken haha, (stuur ff een pb als je intresse hebt)
speed never killed anyone suddenly becoming stationary that s what gets you
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Een net lederen TRD stuur + pookknop + betere (dus juist NIET origineel) pookhoes + asbak, heb ik al bijna net zo lang als de MR2, toevallig vorige week er in gezet, dat schuurstuur was mij te ranzig.

De voorspoiler en het kruis al voordat hij opgehaald was.:) Kruis is al mooi uitgehard (misschien nog blanke lak er overheen) de laatste weken, voorspoiler gaat in de carrosserie kleur t.z.t.

Binnenkort ook wat onderdelen die er uit gaan: voorremmen, nieuwe Skytune classic, maar belangstelling genoeg.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Inmiddels is er alweer wéken geleden het nodige gedaan (moet nog een vervolg krijgen op korte termijn) en staat er nog genoeg op de planning, maar eerst verder met een ander hobbyproject wat even voorrang krijgt (inmiddels flinke sprongen gemaakt met BC Racing RS schroefset, Goodridge remslangen en groot onderhoud).

De MR2 budget project rood/zwart heeft inmiddels ondergaan:


Distributieriem + alle spanrollen + v snaar vervangen
Kleppenstellen (blijkbaar verkeerde gegevens, loopt veel minder goed dan voorheen, dus op korte termijn correctie nodig)
Platina bougies gemonteerd (in de historie bleken 50.000 km geleden normale bougies er in gedraaid te zijn).
D2 remmen er af, OEM MY92+ remmen er op aan de voorkant, gereviseerd.
Kleppendeksel, ACCIS + inlaat spul schoongemaakt en gespoten.
Motorruimte kruis gespoten en gemonteerd
Remolie vervangen
TRD sportstuur + foute naaf gemonteerd
Nette lederen pookhoes + TRD bolletje gemonteerd
LM wielen binnen/buiten gereinigd en in de wax gezet (nooit gedaan, dan krijg je de binnenkant niet meer zo gaaf als nieuw helaas)

Nog te doen (lijstje kan veranderen):

Klepspeling opnieuw af (laten) stellen voor de APK in mei.
Motorolie + versnellingsbakolie verversen + filter
Achterremmen loshalen en reinigen
Goede stuurnaaf monteren (claxonwerking...)
Naaldjes dash in goede positie brengen
Antiroestbehandeling
H7 lampje vervangen + deksel uitdeuken
Lakpuntjes bijlakken
Voorspoiler monteren (en evt. spuiten)
Paar momidashi deukjes verwijderen
Lakwerk polijsten en zoveel stappenplan behandelen
Skytune poetsen
Blanke bumperlichten monteren (na de APK van de komende maand)
....
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Bericht door Frits05 »

Ziet er zeer netjes uit!!! Even nieuwsgierig....waarom heb je de parelmoeren in Scheveningen laten staan. (Ben ik overigens zeer blij mee, want hij is inmiddels van mij :-))
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ik had geen zin in een complete overspuiter (als ik daar aan wil beginnen, heb ik nog wel twee gegadigden voor de toekomst om die te perfectioneren).

Het parelmoer was zo slecht gespoten (incl. cracks, afbladderen en natuurlijk de schades en de roest op het dak) dat viel buiten het hoofdstuk 'budget MR2 project'.

Verder was hij helemaal goed, maar het lakwerk zag ik niet zitten (zowiezo jammer dat ze het Super White overgespoten had), tenminste niet voor de prijs die hij wilde hebben (eerst 5 mille, later 3 en uiteindelijk mocht 2.600 ook wel), terwijl de handel een fractie daarvan wilde geven. Ik had ergens tussenin in mijn gedachten.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Bericht door Frits05 »

Ja, zonde he. Ik heb de achterbumper overnieuw gespoten en de rest zo gelaten. Maar voor de mooi moet de auto eigenlijk helemaal opnieuw gespoten worden idd
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Yep, dorpeltje linksachter, rechter zijkant geschaafd en binnenrand voorbumper laat de lak o.a. los.

Het verhaal was wel gaaf. Als ouwe taart (even oneerbiedig) van 68 gewoon een nieuwe MR2 kopen en deze 22 jaar later nog hebben, terwijl leeftijdsgenoten dan in een Yaris automaat stappen ofzo...:P
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Bericht door Frits05 »

Ja, vond het ook wel stoer! En technisch was hij helemaal OK. Ik heb alles bijgewerkt en nu staat hij er optisch netjes bij. Misschien ooit het voorscherm en de achterklep over laten spuiten....maar het is een 22 jaar oude auto dus vindt het niet zo erg dat er een paar plekjes opzitten.

Roest ben ik meer allergisch voor en hij was doordat hij altijd binnen gestaan heeft helemaal roestvrij.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Dat was zeker een groot pluspunt. Een witte 1990 die ik op het oog had, had een rot r.a. scherm. Ook met leuke historie.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Een dezer dagen/weken zal ik het topic updaten.

Met foto's van de werkzaamheden en de vervolgplannen (staat even stil totdat het huidige eindelijk goed is en de APK geregeld kan worden).

Ik heb nog wat lijntjes uit staan om dingen goed gemaakt te krijgen (verkeerd geleverde onderdelen, klusjes die gecorrigeerd moeten worden), echter is de communicatie moeilijk (lees: geen tot nauwelijks reacties, laat staan dat dingen geregeld worden qua juiste onderdelen of terugbetaling).

Dan kan ik het tot op heden afronden, met complimenten, maar ook met waarschuwingen van "let op als je zaken wilt doen met die of die". Maar misschien gebeuren er wonderen...
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Bericht door Frits05 »

Hi Marco,

Hoe staat het met je project? Is de MR2 door de keuring gekomen en inmiddels al wat kilometers gemaakt?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Begin deze maand een verse APK en inmiddels ruim 5.000 km mooi weer ritjes gemaakt (niet elk mooi weer ritje met de rood/zwarte, moet het ook delen en ook daarmee dit seizoen iets van 6.000 km gereden).

Inmiddels lakwerk het zoveel stappenplan ondergaan voor het JCS.

Ik zit er wel aan te denken om hem in de verkoop te doen om verder te gaan met de witte.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Inmiddels alweer een beste tijd geleden. In april is er, samen met MR2/NSX eigenaar Philip, groot onderhoud gepleegd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

* Algehele controle
* Distributie + alle spanrollen + V snaar vervangen
* Gereviseerde grotere MY95 Turbo remmen vóór monteren + remolie + koppelingsolie vervangen
* Nieuwe platina bougies monteren
* Kleppen stellen
* Motorruimte kruis (strutbar, staalgrijs metallic gespoten) gemonteerd
* Plaatselijke antiroestbehandeling
* Revisie ACCIS/T-Vis systeem (rammelde iets)
* Gelijk het kleppendeksel en luchtinlaatsysteem goed reinigen, gronden en zilver spuiten voor een frisse look.
* etc.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie