sw21 restauratie

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
bart554
Knop gevonden hoor !
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2014, 23:04

sw21 restauratie

Bericht door bart554 »

hallo, mijn naam is Bart ik ben 19 jaar en kom uit Stadskanaal .
Voor de kost ben ik werkplaatschef in een klein metaalbedrijf.
In mijn vrije tijd ben ik bezig met auto's en heb al een complete restauratie gedaan aan een Swift mk3 om mee te beginnen.

toen een paar weken later stuurde mijn vader mij een foto van een auto die hij wou kopen.
Een mat zwarte mr2 wat op de foto een leuk ding leek. Dus heeft hij hem gekocht.
Na wat onderzoek op het internet kwam ik hier op het forum uit. en is hier ook wel bekend. Toen ik de pagina's bij langs ging en de verschillende foto's zag van hoe hij was, dacht ik deze auto verdient wel weer een kans. en daar begint het project.

hier een foto hoe hij er bij stond bij de aanschaf
Afbeelding
Afbeelding

zoals te zien is zitten er 19'' velgen onder van dotz, deze hebben we als eerst er onderweg gehaald want ze sleten aan en kwamen tegen de wielkasten aan van wat er nog in zit. er zitten nu 17'' toyota velgen onder.

Afbeelding

toen we zagen wat er eigenlijk miste, niet meer origineel is, en niet meer past en krom is. Hebben we afgelopen weekend er een donor auto er bij opgehaald.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Bericht door Frits05 »

mooi project! Ga je hem weer origineel maken?
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

das de ouwe van ivory zo te zien, zonde was altijd een gave kar, hoop dat jij hem weer netjes maakt!!

succes ermee.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
bart554
Knop gevonden hoor !
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2014, 23:04

Bericht door bart554 »

ja hij word eerst weer helemaal origineel aangezien niks aan de auto meer klopt.
de sideskirts zijn krom getrokken, motorkap voor is krom getrokken, bumper zit er losjes voor, al het stripwerk zit er slecht aan en alle lijnen van de deuren, motor kappen, kofferbak, enz. kloppen niet.
dus eerst maar eens zorgen dat hij er weer netjes bij staat en alles weer klopt en werkt en dan weer opnieuw stylen.

en ja het was inderdaad een super gave kar, ik heb de projectpagina van ivory inmiddels gezien. ik kan er niet bij dat je zo iets moois zo kunt verkloten.
bart554
Knop gevonden hoor !
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2014, 23:04

update

Bericht door bart554 »

Afgelopen zaterdag middag als begin de sideskirt links eraf gehaald. En de originele luchthapper er weer opgezet met strip. Ook kwamen we nog een aantal gaatjes tegen in de dorpel van zelftappers ofzo. Dit direct dicht gelast en in de primer gezet en een beetje zwart erover.
Afbeelding
Afbeelding

zondag avond hebben we de drie driedelige achterspoiler weer gemonteerd samen met een andere achterklep.
Afbeelding
Afbeelding

Maandag avond ben ik begonnen met de donor auto te strippen. binnen 2 uur had ik de voorkant er al voor weg.
Afbeelding

Gister hebben we de rechter sideskirt eraf gehaald een luchthapper weer gemonteerd.
Ook heb ik nog even gekeken wat er allemaal bij de voorkant moet gebeuren. Dit word nog wel een behoorlijke klus alles achter de voor bumper mist, en wat er nog zit is krom en verwrongen. Dat wordt dus lassen.
Een mooi klusje voor komend weekend. Ik hou de camera gereed;)
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Bericht door conan1068 »

goed bezig, houd ons op de hoogte !
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Dat is eens wat anders, terug naar het origineel.
Project ga ik volgen :D
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Goed bezig
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Goed bezig! Stadskanaal woon je? Dat is mooi dichtbij. Project maar eens in het echt aanschouwen. Wat doe je met de sideskirts btw?
Afbeelding
bart554
Knop gevonden hoor !
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2014, 23:04

Update!!

Bericht door bart554 »

Als eerste mijn excuses voor de late update ik heb de laatste periode heel weinig tijd gehad i.v.m. het kopen van een eigen woning.

We zijn begonnen met de neus van de auto om te bouwen. Dit liep allemaal niet echt als gepland, en nam heel veel tijd inbeslag.
Ik wist dat er een deel achter de bumper miste. Wat ik niet wist en pas zag toen de koplampen gedemonteerd waren,
is dat hij behoorlijke voor schade heeft gehad.
Dit moest dus eerst opgelapt worden.
De 2 auto's naast elkaar.
Afbeelding
Volgens mij mist er iets.
Afbeelding
Demontage
Afbeelding
Gebeunde reparatie en met de hamer teruggeslagen carrosserie
Afbeelding
Alles wat niks meer was eruit geslepen ook de balk waar de radiateur in hangt was krom die er ook maar af gehaald.
Afbeelding
Afbeelding

Toen hebben we alles bij de donor auto uitgemeten (in de breedte, lengte, schuin vanuit meerdere hoeken en over haaks).
Alle gemeten maten opgeschreven en een schetsje gemaakt en toen alles netjes losgehaald d.m.v. punt lasjes uitboren.
Daarna heb ik het benodigde carrosserie er ruim uitgezaagd, dat het niet te klein is.
Afbeelding

Toen de delen er weer ingelast dit is makkelijker gezegd dan gedaan, want natuurlijk past het niet.
Dan moeten we alles maar bijtrekken.
We hebben eerst alles er in gehecht en toen gaan passen of de koplamp er weer in kon op een normale manier en dat het spatbord paste.
Daarna alles afgelast, vlak geschuurd, afgekit en gespoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nu kan het opbouwen eindelijk beginnen. eerst de radiateur er weer voor, daarna alle kokerbalken, motorkap er weer op,
spartborden er aan,koplampen er weer in en de bumper er weer voor. en toen zijn we alles gaan afwerken en uitlijnen en afstellen.
dit is een klus waar je veel geduld voor moet hebben en de tijd voor moet nemen ben ik achtergekomen.
maar dan mag het eind resultaat er ook wezen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was een lang en zwaar weekend omdat m'n vader de auto s'maandags weer nodig was en hij dus klaar moest zijn dan.
Ik ben vrijdag s'avonds begonnen met delen loshalen. Ik ben tegen 19.00 uur begonnen en tegen 23.30 uur gestopt.
Zaterdag ben ik om 09.00 uur begonnen en doorgegaan tot 04.00 uur zondag ochtend.
Toen ben ik om 12.30 uur weer begonnen en doorgepakt tot 22.45 uur. Toen hadden we gelukkig alles klaar.:applaus-smiley:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Netjes ! Volgens mij is hij nu strakker dan ik hem ooit gezien heb (en ik heb hem wel eens als "showwagen" gezien op Speed Rosmalen...)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) sterk werk :applaus-smiley:
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Super gedaan!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Gespot in nieuw buinen.


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Manuelos
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 aug 2008, 19:29

Bericht door Manuelos »

Mooi werk, 100x beter dan ervoor :dux-blij_thumb-up:
arnold554
Knop gevonden hoor !
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2014, 13:34

Bericht door arnold554 »

mr2PUNTfreak schreef:Gespot in nieuw buinen.


Afbeelding
kom de volgende keer ook binnen dan. Koffie staat altijd klaar...
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Mooi ding! En lekker dichtbij ook :p ik heb mijn mr2 ook in Stadskanaal staan.
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

arnold554 schreef:kom de volgende keer ook binnen dan. Koffie staat altijd klaar...
Is goed!
Afbeelding
Plaats reactie