sw20 projectje

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
dark bleu one
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47

sw20 projectje

Bericht door dark bleu one »

Forum leden,

Nu mijn sw20 stillaan af begint te raken wil ik deze graag aan jullie verstellen.

Een aantal jaartjes terug heb ik al eens een sw20 in het bezit gehad , deze had helaas meer dan 200.000 km en dit was er eentje voor dagelijks gebruik.
Ik heb daar veel plezier aan beleeft maar heb besloten om deze te verkopen...

Nu heb ik in februari 2014 terug een sw20 gekocht met 130.000 km op de teller en deze is goed onderhouden.
Het betreft eentje van bouwjaar 1991 met standaard 3SG-E motor met 156pk
Er was juist wat bumperschade (zowel voor als achter) en een beetje roestvorming aan de achterzijde van de deurdorpels.

Ik ben begonnen met eerst wat kleine reparaties : collector vervangen , midden pijp flexibel vervangen , remklauwen opgedaan en gesmeerd , remolie vervangen , koppelingsolie vervangen , ...

In juni ben ik begonnen aan de carroserie
Bij het openslijpen van de deurdorpels kwam ik tot de constatatie dat er meer roestvorming was ( waar ik voor vreesde )

Afbeelding

Al de roestvorming heb ik volledig weggeslepen

Afbeelding

Dan heb ik eigenhandig plaatjes gemaakt door middel van zelfgemaakte malletjes ( in karton :dux-blij_thumb-up: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze heb ik er tegen gelast (half automaat) en proper opgeslepen

Afbeelding

Afbeelding

Buiten zijde mooi afwerken

Afbeelding

Onderaan de deuren was er klein beetje roestvorming.
Aan de achterzijde van de wagen, achter de bumper (zowel links als rechts ) was dit ook het geval
dit is allemaal verwijderd en behandeld met een antiroestbehandeling

Nu kon ik beginnen aan het demonteren van de wagen, alles wat uit elkaar kon gehaald worden heb ik uit elkaar gehaald (en dit zijn een hoop onderdelen :maxititan-wow:
Het schuren kon beginnen...bepaalde onderdelen gewoon mat geschuurd andere eerst in de grondverf en later terug fijn schuren.
Nu ik toch bezig was heb ik de Toyota embleempjes uitgewerkt :in de koffer dicht gelast een met weinig plamuur effen gezet , de voorbumper was niet zo eenvoudig ( oneffen kunststof )

Afbeelding

Afbeelding

Alles heb ik zelf gedaan : schuren , lassen , grondverf zetten , ontvetten , afplakken ,...
Voor het spuiten heb ik de het onderste gedeelte van de deurdorpels een beschermlaagje gegeven met een antisteenslag middel ( dit is later in de origineel kleur mee gespoten )
Alleen het spuiten werk heb ik laten doen , dit moest gebeuren door een erkende in een spuitcabine !!

Afbeelding

Afbeelding

Deze is gespoten in het origineel kleur ( heel tevreden of het resutaat ! )

De gespoten onderdelen

Afbeelding

Afbeelding

Voor ik terug begon te monteren heb ik de onderzijde en de wielkassen een beschermlaagje gegeven ( rutex )

Het monteren

Afbeelding

Afbeelding


Rev 6 front lights

Afbeelding

TRD schroefsetje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rev 3 rear lights ( zelf aangepast , zowel de aansluiting als het uitzicht (donkere look)

Afbeelding

Afbeelding

donker knipperlichten

Afbeelding

Met dit resultaat ben ik voorlopig tevreden , er zullen nog wat aanpassingen gebeuren zoals:

+ 93 voorbumper met onderlip (waar ik nu op zoek naar ben)
onlangs een kleine aanrijding gehad ( helaas maar het valt nog goed mee , voorbumper beschadigd en knipperlicht stuk )

- 4 in 1 collector en een sport demper

- een degelijke geluidsinstalatie

Mvg Mike ( afkomstig uit Oost- Vlaanderen in België )
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) mooie klus zo te zien
knap stukie werk :applaus-smiley:
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Hallo Mike,

mooie MR2 en goodies. Originele kleur?

Hoe kom je door de keuring met die tuningspullen als ik mag vragen?
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
dark bleu one
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47

Bericht door dark bleu one »

Masacur schreef:Hallo Mike,

mooie MR2 en goodies. Originele kleur?

Hoe kom je door de keuring met die tuningspullen als ik mag vragen?

Hoi Masacur,

Jep trug in zijn origineel kleurtje ( vin dit persoonlijk een kleur die bij de wagen past )
Toen ik eind 2014 naar de keuring ben geweest was dit met de originele veren en de originele achterlichten ,de achterlichten zullen geen probleem zijn denk ik , maar ik heb geen attest van de schroefveren en dit zal wel een probleempje geven op de keuring vrees ik...
Kwestie van de rev6 front lights en de donkere knipperlichten hebben ze geen probleem gemaakt.

grtz
Plaats reactie