2GR-FE

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

tilma800 schreef:Je gaat geen nieuw plaatwerk er in bakken als het plaatwerk nog goed is en er alleen een beetje oppervlakkige roest is. Prima oplossing dit.

Dat was ongeveer het antwoord dat ik wou geven, maar dan met bijpassende foto's. Helaas op het juiste moment geen fototoestel bij me :-/
roald

Bericht door roald »

toen ik je auto en het blok nog zag met eigen ogen had ik mijn twijfels, maar je weet zeker wel wat je aan het doen bent en het ziet er allemaal erg indrukwekkend uit :kus:
tijd om nog eens langs te komen en om je updates te bewonderen ;)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Ik heb zelf ook regelmatig m'n twijfels, maar ik blijf zeggen dat het goed gaat komen :P
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

weet je nog hoe het in elkaar moet?;D
Afbeelding
funn is never a straight line::)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Dat komt wel goed. Heb overal foto's van gemaakt, heb het handboek en verder heb ik inmiddels een 2e MR2 (don't ask..) die ik kan bekijken als ik het niet meer weet.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

echt??? wat voor een?? (we zijn dol op foto's);D
Afbeelding
funn is never a straight line::)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Ik zei nog zo, don't ask! Maar ok dan, dit is 'm:

Afbeelding

Was de bedoeling om hier m'n turbo blok in te leggen. Helaas was de body toch niet zo goed als beloofd (roest!) en dus staat deze nog achter op de plaats niks te doen. Had hem gekocht met kapotte versnellingsbak dus kan er ook niet ff mee rijden ofzo. Waarschijnlijk gaat 'ie gesloopt worden voor onderdelen, maar heb nog niet over m'n hart kunnen verkrijgen om de brief naar de RDW de deur uit te doen. Blijft toch jammer van de MR2 he :P
Laatst gewijzigd door decipherer op 19 jul 2017, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Tijd voor weer eens een update hier. De rode auto hierboven heb ik uiteindelijk dus toch het turbo blok in gelegd en flink aan gelast. Na hier wat in rondgereden te hebben bedacht ik mij dat een standaard 1MZ-FE niet genoeg vermogen zou hebben. Eerst wou ik nog een supercharger gaan plaatsen op de 1MZ, maar toen op twobrutal de 2GR groupbuy voorbij kwam heb ik besloten daar aan mee te doen. Nu ruim een half jaar later heb ik dan eindelijk het blok en ben ik weer flink aan de slag gegaan.

De naam van deze thread klopt nu dus eigenlijk niet meer, maar goed.. ;D Excuses ook weer voor de crappy pics, zou m'n camera eens mee moeten nemen in plaats van de telefoon te gebruiken..

Onderkant van de auto, nu helemaal in de tectiel en voor een groot deel gemonteerd:

Afbeelding

De auto staat tijdelijk bij mijn vader op de zaak zodat ik er wat makkelijker aan kan werken..
Afbeelding

2GR:
Afbeelding

Het blok heeft een fidanza vliegwiel en ACT koppeling gekregen. Ook heb ik maar meteen de uitlaatspruitstukken en motorsteunen etc. van Gouky gekocht. Prijzig, maar dat maakt het monteren wel een stuk eenvoudiger.

De motor is bijna klaar om in de auto gehangen te worden. Het belangrijkste waar ik nog naar moet kijken is de bedrading en de brandstoftoevoer.
Laatst gewijzigd door decipherer op 19 jul 2017, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

erg mooi man goed bezig.. ben benieuwd
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Super man. Spruitstukken en motorsteunen pak ik ook van Gouky voor mijn 2GR. Het is inderdaad wat $$$, maar op het totaalbedrag voor de 2GR valt dat bijhoorlijk mee. Wat voor ACT koppeling heb je ? Ik ben helemaal niet bekend met koppelingen.. en heb zelf ook iets nodig..het moet wel sterk genoeg zijn voor trackdays en dergelijke, maar moet ook nog dagelijks te gebruiken zijn zonder te veel ergernis.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Als ik me niet vergis is het type TM1-HDG6. Koppelingsplaat ziet er in ieder geval zo uit:

Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik ook niet echt bekend ben met koppelingen maar op Marc (Gouky) af ga. Hij stelde voor deze te gebruiken en dat heb ik dus maar gedaan. Hij heeft deze zelf ook geloof ik en tot nu toe geen problemen mee gehad. Daarvoor had hij een exedy stage 2 die niet in staat was het volledige vermogen over te brengen. Ik vermoed dat de koppeling wel behoorlijk zwaar zal zijn en redelijk agressief aan zal grijpen.

Is jouw 2GR eigenlijk al binnen?
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Kein ahnung, niets meer van Joshma gehoord.. morgen eens bellen voor de gein. Die ACT is dus zo'n zogenaamde 6puck.. is volgens mij nog goed te doen voor daily stuff.

ps. wat een p0rno blok zeg die 2GR.
franksmits

Bericht door franksmits »

Verstandige keuze geweest om de 2gr te doen. Ik ben het forum ook aan het uitspitten over hoe en wat.\\Heb jij besloten het turbo motorblok te gebruiken of over te stappen naar de camry bak?
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Ziet er allemaal erg netjes uit :adhd: :dux-blij_thumb-up:
Je pakt het allemaal grondig aan.
Afbeelding
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Eeuwige twijfelaar schreef:Kein ahnung, niets meer van Joshma gehoord.. morgen eens bellen voor de gein. Die ACT is dus zo'n zogenaamde 6puck.. is volgens mij nog goed te doen voor daily stuff.

ps. wat een p0rno blok zeg die 2GR.
6 puck inderdaad, en dan met 'heavy duty' drukgroep. Dat is dus nog niet het zwaarste model.

franksmits schreef:Verstandige keuze geweest om de 2gr te doen. Ik ben het forum ook aan het uitspitten over hoe en wat.\\Heb jij besloten het turbo motorblok te gebruiken of over te stappen naar de camry bak?
Ik heb een standaard turbo bak gebruikt. Misschien niet de meest verstandige keuze, de 1 schijnt onbruikbaar te zijn en de twee ook nog behoorlijk kort. Maar ik had die zo al een hele tijd liggen en wil het geheel nu onderhand wel eens in de auto gaan bouwen. Wellicht dat ik later nog voor de verlengde 'final drive' of de EA61 6-bak ga.. (ik neem tenminste aan dat dat is wat je bedoelde, de camry bak is namelijk een automaat en die ga ik sowieso niet gebruiken ;)) Zo eventjes rondkijkend is die 6-bak zelfs in nederland goed verkrijgbaar trouwens. Misschien is dat toch een leuke optie dan. Maar die nederlandse sloperijen zullen wel weer de hoofdprijs vragen :boos:

Gidon-V6 schreef:Ziet er allemaal erg netjes uit :adhd: :dux-blij_thumb-up:
Je pakt het allemaal grondig aan.
Thanks! :)
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Marc heeft ook een E153, maar aangepaste finaldrive.. hij heeft de 3.625 van een Camry. Er is ook een finaldrive van de Solara, die past ook. Die zit net tussen de E153 (4.285) en de Camry finaldrive in met 3.933.

With the 4.285 gears, you can expect the following engine speeds in gear:
65mph: 2750
70mph: 2950
75mph: 3150

Theoretische topsnelheid : 248km/u

With 3.625’s you get the following:
65mph: 2300
70mph: 2500
75mph: 2669

Theoretische topsnelheid : 296km/u
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Even gebeld voor zo'n 6 bak, maar 1000 euro vind ik toch te veel geld voor zo'n bak. Voor de helft haal je hem uit Engeland. Waarom denkt men hier toch altijd goud in handen te hebben in plaats van een auto onderdeel :-/
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Ja, maar dat heb ik nu ook.. ik 'moet' een E153bak hebben incl. aandrijfassen. Dure grap.
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Eeuwige twijfelaar schreef:Ja, maar dat heb ik nu ook.. ik 'moet' een E153bak hebben incl. aandrijfassen. Dure grap.

Heeft Joshma geen meer liggen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Joshma heeft straks iig de mijne liggen, ik ga nl. over op de nieuwere variant met de extra synchro's en LSD. Kraakt nog nergens, maar geen LSD dus...
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie