Wide Body
Moderator: Pieten
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Wide Body
Hierbij open ik een topic over het project waar ik mee bezig ben.
Ik ben sinds 97 in het bezit van een SW20 en heb hiermee vrolijk rondgereden tot 05 dus 8 jaar genoten van deze fantastische wagen.
Daar er een paar dingen vervangen moesten worden heb ik deze wagen stilgezet en een andere kleine wagen gekocht (gezinsuitbrijdeing en verbouwen van huis)
Nu na 2 jaar twijfelen wat ik met mijn emmer ging doen heb ik de knoop doorgehakt en een garage met brug gebouwd en heb mij daarna een TRD look wide body kit aangeschaft.
Na het plaatsen van deze kit zijn er nog vele dingen die er moeten gebeuren zoals
-remmen rondom vernieuwen
-ophangingsrubbers vernieuwen
-ophangingsdelen zandstralen en lakken
-vering vernieuwen
-uitlaat
-natuurlijk velgen en banden
-interieur
-motor opfrissen of vervangen door een snellere
-er komen misschien nog wel dingen bij
Ik ben sinds 97 in het bezit van een SW20 en heb hiermee vrolijk rondgereden tot 05 dus 8 jaar genoten van deze fantastische wagen.
Daar er een paar dingen vervangen moesten worden heb ik deze wagen stilgezet en een andere kleine wagen gekocht (gezinsuitbrijdeing en verbouwen van huis)
Nu na 2 jaar twijfelen wat ik met mijn emmer ging doen heb ik de knoop doorgehakt en een garage met brug gebouwd en heb mij daarna een TRD look wide body kit aangeschaft.
Na het plaatsen van deze kit zijn er nog vele dingen die er moeten gebeuren zoals
-remmen rondom vernieuwen
-ophangingsrubbers vernieuwen
-ophangingsdelen zandstralen en lakken
-vering vernieuwen
-uitlaat
-natuurlijk velgen en banden
-interieur
-motor opfrissen of vervangen door een snellere
-er komen misschien nog wel dingen bij
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Hierbij enkele fotos.
Eerst de kit plaatsen met een paar schroeven en tape zodat de pasvorm kan bekeken worden
Daarna de aparte delen aanpassen zodat ze zonder spanningen kunnen geplaatst woden
Het plaatwerk onder de kit voorbehandelen met een grondverf en de raakvlakken met een hechtprimer voor poly insmeren (G4)
Eerst de kit plaatsen met een paar schroeven en tape zodat de pasvorm kan bekeken worden
Daarna de aparte delen aanpassen zodat ze zonder spanningen kunnen geplaatst woden
Het plaatwerk onder de kit voorbehandelen met een grondverf en de raakvlakken met een hechtprimer voor poly insmeren (G4)
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Daarna het onderdeel plaatsen met 2 lagen glasmat tussen kit en car
Als dit uitgehard is word er ongeveer 1 tot 2 mm ingeslepen in de rand van de kit en volgt er een glasmat daarna schuren en nog een glasmat en dan kan er afgewerkt worden
fotos van deze stappen volgen nog
oh ja hierbij ook nog een foto van mijn eerder zelfgemaakte motorklep
Ik zal proberen wekelijks fotos te plaatsen van dit project
Als dit uitgehard is word er ongeveer 1 tot 2 mm ingeslepen in de rand van de kit en volgt er een glasmat daarna schuren en nog een glasmat en dan kan er afgewerkt worden
fotos van deze stappen volgen nog
oh ja hierbij ook nog een foto van mijn eerder zelfgemaakte motorklep
Ik zal proberen wekelijks fotos te plaatsen van dit project
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Vandaag roest gevonden in wielkast linksvoor dus stralen en borstelen voordat er geplaats kon worden.
Zit er bij jullie ook roest op deze plaats? Onder de plastik bescherkap helemaal vooraan.
Aan de andere zijde had ik maar 1 heel klein plekje gevonden maar hier was het veel erger.
Fotos van de roest volgen.
Zit er bij jullie ook roest op deze plaats? Onder de plastik bescherkap helemaal vooraan.
Aan de andere zijde had ik maar 1 heel klein plekje gevonden maar hier was het veel erger.
Fotos van de roest volgen.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Op die plek zat bij mij ook wat roest. Maar waar nog meer roest zat (aan de rechterkant) is recht boven dat lipje waar op de foto dat kunststof gevalletje in zit waar de schroef door komt van het binnenste spatbord (hoop dat de beschrijving zo duidelijk is ) Heb daar bij mij een stukje uit geslepen om er zeker van te zijn dat alles weg is. Zal er binnenkort ff een foto van maken.
Als je nog meer specifieke plekken zoekt waar je roest kan vinden:
Wat voor straalmiddel gebruik jij?
Ziet er goed uit overigens!
Als je nog meer specifieke plekken zoekt waar je roest kan vinden:
- onder de bevestigingen van de veerpoten
- alle puntlassen zou ik ff goed bekijken, waren er behoorlijk wat bij die aan het roesten waren aan de voorkant (vooral rondom frunk, onderzijde spatbord)
- Onder het rubber van de frunk
- Aan de zijkant van de radiateur
- de bevestigingen van het stuurhuis
- Onder de auto de bevestigingen van de tank, beugeltjes van de handremmen enz.
Wat voor straalmiddel gebruik jij?
Ziet er goed uit overigens!
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Het straalmiddel dat ik gebruik heb gekocht bij een bedrijf dat industrieel straalt. Zij stralen soms ook oldtimers en gebruiken hiervoor straalgrid dat al gebruikt is, dit heb ik ook gehaald. Ik ken de naam of merk hier niet van.
Ik heb alle delen die bedekt worden door de kit en de delen waar ik nu goed bijkan geschuurd en nagekeken op roest, de randen van alle plaatwerk heb ik uit voorzorg gestraalt en geborsteld. Daarna in de grondverf gezet. Deze grondverf wordt ook gebruikt op de gestraalde wagens. Het is de bedoeling dat wanneer ik aan de onderzijde van de wagen begin dit ook hier gebeurd.
Voor de onderdelen van de ophanging ga ik eens zien of ik een straalkast kan kopen, dat werkt veel properder.
Ik heb alle delen die bedekt worden door de kit en de delen waar ik nu goed bijkan geschuurd en nagekeken op roest, de randen van alle plaatwerk heb ik uit voorzorg gestraalt en geborsteld. Daarna in de grondverf gezet. Deze grondverf wordt ook gebruikt op de gestraalde wagens. Het is de bedoeling dat wanneer ik aan de onderzijde van de wagen begin dit ook hier gebeurd.
Voor de onderdelen van de ophanging ga ik eens zien of ik een straalkast kan kopen, dat werkt veel properder.
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Weer wat verder gedaan aan de 2.
Eerst de strip van de deuren dichtgelast
Roest gevonden aan de onderzijde van de deur. Na wegborstelen van de nadenkit kwam ik tot de ontdekking dat er over de hele lengte beginselen van roestvorming onder de kit zat.
Dus nadenkit volledig verwijdert, gestraald en een grondverfje er op gezet
Eerst de strip van de deuren dichtgelast
Roest gevonden aan de onderzijde van de deur. Na wegborstelen van de nadenkit kwam ik tot de ontdekking dat er over de hele lengte beginselen van roestvorming onder de kit zat.
Dus nadenkit volledig verwijdert, gestraald en een grondverfje er op gezet
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
geen "half werk".....=> goed bezig!!
Mooi project, je pakt het in ieder geval wel heel grondig aan door echt alles wat van de auto af kan er werkelijk ook af te slopen, zo kom je tenminste een hoop verborgen rottigheid tegen.
De naden van de deuren is ook een bekende roestplek bij SW's maar zo te zien weet je daar wel raad mee......zaak is om als je straks helemaal klaar bent de hele auto goed te bahandelen tegen roest van binnen uit dus met name lasnaden, dit zou je het beste kunnen doen met een goede penetrerende olie (staalolie?) deze kruipt echt in de poriën van het metaal, en laat een klein filmpje achter wat vocht afstoot....
Maar om ff terug te komen op je werk.....ziet er toppie uit! Mag ik, (wij op het forum) weten waar je de kit vandaan hebt? De pasvorm schijnt nogal goed te zijn??
Ik ben dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat!!!
John / TettjeTRDtw8)
De naden van de deuren is ook een bekende roestplek bij SW's maar zo te zien weet je daar wel raad mee......zaak is om als je straks helemaal klaar bent de hele auto goed te bahandelen tegen roest van binnen uit dus met name lasnaden, dit zou je het beste kunnen doen met een goede penetrerende olie (staalolie?) deze kruipt echt in de poriën van het metaal, en laat een klein filmpje achter wat vocht afstoot....
Maar om ff terug te komen op je werk.....ziet er toppie uit! Mag ik, (wij op het forum) weten waar je de kit vandaan hebt? De pasvorm schijnt nogal goed te zijn??
Ik ben dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat!!!
John / TettjeTRDtw8)
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
De kleur staat nog niet vast. De 2 wast origineel rood maar daar hij zeer mat was geworden is was hij al in een epoxy grondverf gezet, de binnenkanten werden toen blauw gespoten omdat ik deze verf nog had staan (kleur viel tegen) dus niet direct verder gedaan.
De pasvorm van de kit is redelijk (heb er ooit slechtere gehad), maar ik heb er wel zeer veel aan verslepen voordat ik ze heb geplaatst.
Ik heb deze kit in promotie gekocht bij avb-sports in belgie, deze kit was ooit besteld maar nooit afgehaald (denk ik) deze lag al enkele jaren te wachten op een emmer. Ik heb deze kit kunnen kopen voor een prikkie.
De voorzijde moet ook nog veranderen, daarom staat de voorbumper er nog niet op. Eerst ga ik deze delen al eens plamuren en in de grondverf zetten.
De pasvorm van de kit is redelijk (heb er ooit slechtere gehad), maar ik heb er wel zeer veel aan verslepen voordat ik ze heb geplaatst.
Ik heb deze kit in promotie gekocht bij avb-sports in belgie, deze kit was ooit besteld maar nooit afgehaald (denk ik) deze lag al enkele jaren te wachten op een emmer. Ik heb deze kit kunnen kopen voor een prikkie.
De voorzijde moet ook nog veranderen, daarom staat de voorbumper er nog niet op. Eerst ga ik deze delen al eens plamuren en in de grondverf zetten.