Wide Body

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Wide Body

Bericht door TRD2000 »

Hierbij open ik een topic over het project waar ik mee bezig ben.
Ik ben sinds 97 in het bezit van een SW20 en heb hiermee vrolijk rondgereden tot 05 dus 8 jaar genoten van deze fantastische wagen.
Daar er een paar dingen vervangen moesten worden heb ik deze wagen stilgezet en een andere kleine wagen gekocht (gezinsuitbrijdeing en verbouwen van huis)
Nu na 2 jaar twijfelen wat ik met mijn emmer ging doen heb ik de knoop doorgehakt en een garage met brug gebouwd en heb mij daarna een TRD look wide body kit aangeschaft.
Na het plaatsen van deze kit zijn er nog vele dingen die er moeten gebeuren zoals
-remmen rondom vernieuwen
-ophangingsrubbers vernieuwen
-ophangingsdelen zandstralen en lakken
-vering vernieuwen
-uitlaat
-natuurlijk velgen en banden
-interieur
-motor opfrissen of vervangen door een snellere
-er komen misschien nog wel dingen bij
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Hierbij enkele fotos.
Eerst de kit plaatsen met een paar schroeven en tape zodat de pasvorm kan bekeken worden
Afbeelding
Daarna de aparte delen aanpassen zodat ze zonder spanningen kunnen geplaatst woden
Afbeelding
Het plaatwerk onder de kit voorbehandelen met een grondverf en de raakvlakken met een hechtprimer voor poly insmeren (G4)
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Daarna het onderdeel plaatsen met 2 lagen glasmat tussen kit en car
Afbeelding
Als dit uitgehard is word er ongeveer 1 tot 2 mm ingeslepen in de rand van de kit en volgt er een glasmat daarna schuren en nog een glasmat en dan kan er afgewerkt worden
fotos van deze stappen volgen nog
oh ja hierbij ook nog een foto van mijn eerder zelfgemaakte motorklep
Afbeelding
Ik zal proberen wekelijks fotos te plaatsen van dit project
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Wordt volgens mij een pracht wagen.

Succes
Afbeelding
Brum

Bericht door Brum »

Ziet er goed uit.
Weet je al in welke kleur je hem gaat spuiten.
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

dit word een erg dikke MR2, suc6 met je project
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Vandaag roest gevonden in wielkast linksvoor dus stralen en borstelen voordat er geplaats kon worden.
Zit er bij jullie ook roest op deze plaats? Onder de plastik bescherkap helemaal vooraan.
Aan de andere zijde had ik maar 1 heel klein plekje gevonden maar hier was het veel erger.
Fotos van de roest volgen.
mr2online

Bericht door mr2online »

Daar heb ik ook roest (oppervlakkig) rechtopstaande gedeelte achter de binnenkap van de wielkast.
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Hey
Hier nog enkele fotos ook 1 van de roest
Afbeelding
Na het stralen en borstelen
Afbeelding
Kit geplaatst en geschuurd voor de 2de laag poly en mat
Afbeelding
Laatste laag mat geplaatst
Afbeelding
Nu de zijkanten geplaatst zijn kan ik beginnen met de achterkant, fotos volgen
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

je bent druk bezig geweest, ziet er al goed uit
mr2online

Bericht door mr2online »

Yep, roest zit bij mij op exact dezelfde plek.
zodra ik de ruimte heb om mijn emmer onderhande te nemen
ga ik ook andere plekken inspecteren en behandelen.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Op die plek zat bij mij ook wat roest. Maar waar nog meer roest zat (aan de rechterkant) is recht boven dat lipje waar op de foto dat kunststof gevalletje in zit waar de schroef door komt van het binnenste spatbord (hoop dat de beschrijving zo duidelijk is :P) Heb daar bij mij een stukje uit geslepen om er zeker van te zijn dat alles weg is. Zal er binnenkort ff een foto van maken.

Als je nog meer specifieke plekken zoekt waar je roest kan vinden:
  • onder de bevestigingen van de veerpoten
  • alle puntlassen zou ik ff goed bekijken, waren er behoorlijk wat bij die aan het roesten waren aan de voorkant (vooral rondom frunk, onderzijde spatbord)
  • Onder het rubber van de frunk
  • Aan de zijkant van de radiateur
  • de bevestigingen van het stuurhuis
  • Onder de auto de bevestigingen van de tank, beugeltjes van de handremmen enz.
Die plekken waren bij mij het ergste. Nergens veel meer dan oppervlakteroest behalve boven dat lipje dus en een stukje onder het rubber van de frunk, daar was het echt doorgeroest.

Wat voor straalmiddel gebruik jij?

Ziet er goed uit overigens!
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Het straalmiddel dat ik gebruik heb gekocht bij een bedrijf dat industrieel straalt. Zij stralen soms ook oldtimers en gebruiken hiervoor straalgrid dat al gebruikt is, dit heb ik ook gehaald. Ik ken de naam of merk hier niet van.
Ik heb alle delen die bedekt worden door de kit en de delen waar ik nu goed bijkan geschuurd en nagekeken op roest, de randen van alle plaatwerk heb ik uit voorzorg gestraalt en geborsteld. Daarna in de grondverf gezet. Deze grondverf wordt ook gebruikt op de gestraalde wagens. Het is de bedoeling dat wanneer ik aan de onderzijde van de wagen begin dit ook hier gebeurd.
Voor de onderdelen van de ophanging ga ik eens zien of ik een straalkast kan kopen, dat werkt veel properder.
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

oh ja ik heb ook roest gevonden onder de rubbers van het dak en ook onder het latje wat in het midden loopt.
Etter

Bericht door Etter »

goed bezig! :D
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Weer wat verder gedaan aan de 2.
Eerst de strip van de deuren dichtgelast
Afbeelding
Roest gevonden aan de onderzijde van de deur. Na wegborstelen van de nadenkit kwam ik tot de ontdekking dat er over de hele lengte beginselen van roestvorming onder de kit zat.
Afbeelding
Dus nadenkit volledig verwijdert, gestraald en een grondverfje er op gezet
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

De deuren heb ik verder afgewerkt met poly en daarna alle polyester geschuurd met korrel 40 (handwerk) zwaar werk poly is hard
De 2 staat nu klaar om te plamuren, dus weer veel schuren en stof maken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat vinden jullie van de achterkant, mist hij nog een spoiler of niet?
Afbeelding
Afbeelding
Volgende week weer fotos.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

welke kleur gaat hij worden??? (zoals ik aan het binnen werk van het chassis kan zien was hij ooit rood..)
en toen blauw gespoten...
en nu??
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

geen "half werk".....=> goed bezig!!

Bericht door Quadc@msix »

Mooi project, je pakt het in ieder geval wel heel grondig aan door echt alles wat van de auto af kan er werkelijk ook af te slopen, zo kom je tenminste een hoop verborgen rottigheid tegen.
De naden van de deuren is ook een bekende roestplek bij SW's maar zo te zien weet je daar wel raad mee......zaak is om als je straks helemaal klaar bent de hele auto goed te bahandelen tegen roest van binnen uit dus met name lasnaden, dit zou je het beste kunnen doen met een goede penetrerende olie (staalolie?) deze kruipt echt in de poriën van het metaal, en laat een klein filmpje achter wat vocht afstoot....
Maar om ff terug te komen op je werk.....ziet er toppie uit! Mag ik, (wij op het forum) weten waar je de kit vandaan hebt? De pasvorm schijnt nogal goed te zijn??
Ik ben dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat!!!


John / TettjeTRDtw8)
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

De kleur staat nog niet vast. De 2 wast origineel rood maar daar hij zeer mat was geworden is was hij al in een epoxy grondverf gezet, de binnenkanten werden toen blauw gespoten omdat ik deze verf nog had staan (kleur viel tegen) dus niet direct verder gedaan.
De pasvorm van de kit is redelijk (heb er ooit slechtere gehad), maar ik heb er wel zeer veel aan verslepen voordat ik ze heb geplaatst.
Ik heb deze kit in promotie gekocht bij avb-sports in belgie, deze kit was ooit besteld maar nooit afgehaald (denk ik) deze lag al enkele jaren te wachten op een emmer. Ik heb deze kit kunnen kopen voor een prikkie.
De voorzijde moet ook nog veranderen, daarom staat de voorbumper er nog niet op. Eerst ga ik deze delen al eens plamuren en in de grondverf zetten.
Plaats reactie