Timo wrote:nee natuurlijk niet!
anders krijgen wij te veel geld volgens onze drollen regeering
dat bedoel ik, zou het wel gebeuren, moeten we meer belasting betalen
de regering is de dief van ons zuur verdiende geld
Moderator: Pieten
Timo wrote:nee natuurlijk niet!
anders krijgen wij te veel geld volgens onze drollen regeering
Timo wrote:(altans de brandstof daar ongeveer netzo duur is als hiero)
dat komt door de eu...
Missy_Maaike wrote:Dat heeft volgens mij niets met de EU te maken... Want volgens mij horen Luxemburg en Frankrijk ook tot de EU en daar is de brandstofprijs een stuk lager dan hier in Nederland..
Wat mij betreft mogen ze hier best zulke hoge brandstofprijzen rekenen want als je veel rijdt betaal je dus ook meer. Zo ben ik ook best een voorstander van rekeningrijden of tolwegen maar dan moet de wegenbelasting een heel stuk naar beneden of zelfs afgeschaft worden.
In Frankrijk is dat volgens mij ook afgeschaft...
Bremo wrote:Voorstander van rekening rijden.. je hebt vandaag wel stof voor discussie zeg
Zo'n big brother apparaat kost ontzettend veel geld en schijnt af te zijn geraden door landen die dat al gebruiken (ik meen oa VK(Londen) en Zweden(Stockholm)). En hoe zit dat.. weten ze straks precies waar iedereen heen rijd? Dat is nu nog niet de discussie.. maar straks hebben ze die apparatuur toch en dan weet je ook niet wat ze er allemaal nog voor rare plannen mee hebben. Buiten dat.. ik geloof niet dat ze het invoeren om er financieel slechter van te worden. Kosten omhoog welke in vele gevallen weer betaald moeten worden door de klanten/consumenten. Jij en ik dus..
Neem aan dat het nog steeds hun 'doel' (echt ik vertrouw ze voor geen meter meer) dat ze de files willen verminderen. Maar dan moeten er toch ook alternatieven komen en andere redenen om niet meer in de drukke gebieden te komen. En die redenen zijn er vooralsnog niet..
Beer wrote:Het gras is altijd groener aan de andere kant.
Veranderen om te veranderen ben ik hartstikke tegen.. das is misschien niet waar je op zinspeelde.. maartoch!Missy_Maaike wrote:Ach je moet toch wat...
Dat zou mooi zijn.. als men minder zou hoeven rijden naar het werk of nog beter, niet.. dat zou mooi zijn. En dat scheelt ook pas echt..Missy_Maaike wrote: Tuurlijk ik ben het met je eens dat het in Den Haag allemaal zakkenvullers lijken/zijn maar er moet ook iets aan het probleem mobiliteit gedaan worden!
Het is fijn om te weten dat je nog een zekere vrijheid hebt om te gaan en te staan waar je wil. Persoonlijk vind ik het geen fijne gedachte dat dat allemaal bijgehouden gaat worden.. we zijn tenslotte geen mieren in een laboratorium. Zoiets kan in mijn ogen ook nooit echt de oplossing voor het probleem zijn.. je moet kijken hoe het ontstaat.. niet naar de gevolgen.Missy_Maaike wrote: Ja je bent te traceren waar je bent op welk moment van de dag maar aan de andere kant als je niets te verbergen hebt wat maakt het uit?
Zulke dingen gebeuren vandaag de dag al veel minder.. buiten dat vind ik het altijd wel sterk om zulke dingen te horenMissy_Maaike wrote: Zolang je baas niet te horen krijgt dat je elke dag in het cafe zit en zegt dat er file was maakt het niet uit toch?
Zo'n vaart zie ik het dan ook weer niet lopen..Missy_Maaike wrote: Tuurlijk is het schending van privacy als ze die gegevens aan derden gaan verkopen die jou dan weer gaan lastig vallen met aanbiedingen en dat soort zooi...
Nee, doe ik niet aan. Idem voor luchtmeters, stenen of andere troep. Das meer voor van die typische spaarfiguren.. die denken dat ze er ook echt veel korting mee krijgen enzo. Ondertussen weten ze van alles van je en ben je de hele tijd bezig met hun reclame te sparen. Niet echt mijn ding.. al helemaal niet voor een paar schamele rotcenten.Missy_Maaike wrote: Bij de AH wel eens een bonuskaart gebruikt? Weten ze ook precies wat je koopt...
Zoals eerder gezegd.. de staat bezit geen telecom bedrijven. En ik denk, net zoals bij internetproviders, dat ze ook niet zomaar aan gegevens komen als ze erom vragen. En er is ook volgens mij niet echt iets van een database met naw gegevens gerelateerd aan 06 nummers?Missy_Maaike wrote: Zoals al eerder gezegd weten ze ook waar je bent via je mobiele telefoon... en die chips in je kleding toch ook?
Volgens mij verschillen de opvattingen daar ook behoorlijk over. Als ik denk aan veiligheid denk ik bijvoorbeeld niet aan camera's op elke hoek van de straat. Het is dan meer een schijnveiligheid. Om veiligheid te waarborgen is NL ook te soft geworden denk ik.Missy_Maaike wrote: Ik ben zelf met mn opleiding en mn werk dag in dag uit bezig met veiligheid en dan ook waar de grens ligt tussen veiligheid en privacy... Dat is een hele dunne lijn, iedereen heeft een andere mening.
Missy_Maaike wrote: Zo ook met het project "anders betalen voor mobiliteit" zoals het project rekeningrijden officieel heet...
Enne de kosten gaan sowieso omhoog, mijn wegenbelasting stijgt, de benzineprijs stijgt, de boetes stijgen, de slurptax is ingevoerd... maar waarom??
Missy_Maaike wrote:Dat heeft volgens mij niets met de EU te maken... Want volgens mij horen Luxemburg en Frankrijk ook tot de EU en daar is de brandstofprijs een stuk lager dan hier in Nederland..
Wat mij betreft mogen ze hier best zulke hoge brandstofprijzen rekenen want als je veel rijdt betaal je dus ook meer. Zo ben ik ook best een voorstander van rekeningrijden of tolwegen maar dan moet de wegenbelasting een heel stuk naar beneden of zelfs afgeschaft worden.
In Frankrijk is dat volgens mij ook afgeschaft...
Bremo wrote:Jep.. een daarom lees je hier en daar dat mensen vertrekken naar Zwitserland, Zweden of Australie.. Canada.. en ze komen niet meer terug![]()
Omdat het allemaal een stel graaiers zijn.. dat is mijn visie. Veelal, kijkende naar bijvoorbeeld de politiek, heb ik het idee dat de mensen in hoge functies daar vaak zitten omdat ze dan macht en geld hebben. Terwijl iedereen wel iemand in zijn of haar omgeving heeft die vooruit kan kijken, logisch nadenkt en heel goed zo'n functie zou kunnen vervullen. Vaak zijn dat soort mensen te bescheiden heb ik het idee.. erg jammer.
BST wrote:Ehm, ik was onlangs nog in Luxemburg en duitsland en kwam tot de conclusie dat (ook van de snelweg af) de benzine en diesel daar duurder was dan hier bij de onbemande pomp..
Mooi, ik heb plannen. Je gaat verhuizen zodat je op een afstand van minder dan 10km van je werk woont (of welk kilometeraantal je dan ook bereid bent te fietsen). Daarnaast verkoop je je MR2 en stapt over in een Alto, Aygo, Cuore of iets dergelijks. Of je koopt er geen auto voor terug, nog mooier. Koop je gewoon een kar voor achter de fiets, kan je ook plenty boodschappen mee doen. Ben je gelijk verlost van snelheidsbekeuringen, parkeermaffia, schade aan je auto, onderhoudskosten, files, verzekering en wegenbelasting. Zo verminder je je afhankelijkheid van het hele oliegebeuren.. succes ermee.mr2PUNTfreak wrote:Wordt tijd dat de Nederlanders eens in opstand komen, iedereen klaagt maar er is niemand die er wat tegen doet. Dat is nou typisch Nederland.
Dus kom maar op met die plannen, ik ben voor!
Tja, dan tref je het niet inderdaad. En das ook een mooi voorbeeld waarom je niet zomaar zou moeten verhuizen. Niet alles is beter.. in Zweden is het 's winters maar 4 uur licht. Dat is niet niks als je gevoelig bent voor depressies bijvoorbeeld.Beer wrote:Als je dan naar zo'n programma als "Ik vertrek" kijkt, zie je dat ze dat ook doen, maar dat het dan toch wel even een ander land blijkt te zijn als toen het op vakantie leek te zijn...
Je noemt Canada, maar de vrouw van een kennis (die naar Canada vertrok voor zijn werk) kreeg een tumor, waarna de Canadese overheid kort samengevat zei: Je bent hier niet geboren en getogen, dus neem het eerste vliegtuig naar Nederland maar. Ze mocht er niet eens haar laatste dagen beleven.
Beer wrote: mr2PUNT slaat de spijker op z'n kop: Kom in actie! Uit de afgelopen 10 jaar blijkt dat een politieke partij in NL oprichten een eitje is. Net zoals het opheffen ervan..
En hiermee heb je onomstotelijk bewezen dat je beter niet de politiek in kan gaan. Die hebberigheid is ons aangeleerd.. tv, internet, krant en magazines. Ja mij ook, maar ik heb er genoeg van. Er is een gezegde, iedereen kent het haast wel.Beer wrote: En wat doe jij als je topambtenaar of minister bent en er komt een mooi "aanbod" voorbij? Je hebt net een leuke auto op het oog, of droomt al jaren van een leuke vette 2e villa in Zwisterland... Wat doe je dan, als iedereen om je heen het doet? Het heilige boontje uithangen terwijl iedereen om je heen je uitlacht als jij op je overheidsfiets komt aangetrapt? Uiteindelijk is iedereen gevoelig voor geld/aanzien/macht, zo zijn mensen. We blijven nu eenmaal apen: We willen allemaal het mooiste vrouwtje, het mooiste hok, het eerste het eten op tafel, zelf de regels willen bepalen etc etcDaar verandert een ander plekkie op aarde niets aan.
Als je echt denkt dat geluk en welzijn is gerelateerd aan financiële rijkdom dan heb ik erg met je te doen. Denk eens na over je leven en over de momenten die je voor geen goud had willen missen (jaja, toepasselijk niet?).Beer wrote: Dit helpt de brandstofprijzen trouwens ook naar beneden...:
http://www.veb.net/beleggen/artikel.php ... dac94c8da3
Dat is nu het bedrijfsleven, de sector die minder heilig is dan menig Westerse overheid dan ook (het MKB uitgezonderd)... Die lui kunnen je buurman in Zwitserland zijn. Maar als ik daar in het bestuur zat, deed ik hetzelfde. Om dat te weerstaan ben ik te kort op deze planeet.