Nederlands rechtsysteem

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

BlackMR2
Timo wrote:nee natuurlijk niet!

anders krijgen wij te veel geld volgens onze drollen regeering

dat bedoel ik, zou het wel gebeuren, moeten we meer belasting betalen
de regering is de dief van ons zuur verdiende geld :boos:
Timo
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
de grootste kriminelen is onze drollen regering.

(ik zou erg graag naar italie willen emigreren... altans de brandstof daar ongeveer netzo duur is als hiero)
dat komt door de eu...
rmmr2
ik heb wel een discussie losgemaakt zeg...

zullen wij ook een partij op richten? de PVDM
partij voor de mensen...:P

wie heeft er een starterskapitaal??
Wiki_Maaike
Timo wrote:(altans de brandstof daar ongeveer netzo duur is als hiero)
dat komt door de eu...

Dat heeft volgens mij niets met de EU te maken... Want volgens mij horen Luxemburg en Frankrijk ook tot de EU en daar is de brandstofprijs een stuk lager dan hier in Nederland..

Wat mij betreft mogen ze hier best zulke hoge brandstofprijzen rekenen want als je veel rijdt betaal je dus ook meer. Zo ben ik ook best een voorstander van rekeningrijden of tolwegen maar dan moet de wegenbelasting een heel stuk naar beneden of zelfs afgeschaft worden.
In Frankrijk is dat volgens mij ook afgeschaft...
Wiki_Maaike
BELGIE
laatste aanpassing: 5/19/2008
Diesel
1.421
LPG
0.606
Super zonder lood 95 oct.
1.56
Super zonder lood 98 oct.
1.568

DUITSLAND
Diesel
1.417
1.41
1.543

FRANKRIJK
Diesel
1.348
1.4155
1.4548

ITALIË
Diesel
1.519
1.469
1.554

KROATIË
Diesel
1.2581
1.2201
1.2323

LUXEMBURG
Diesel
1.138
1.23
1.244

NEDERLAND
Diesel
1.437
1.627
1.681

POLEN
Diesel
1.2248
1.2529
1.3064

SPANJE
Diesel
1.245
1.156
1.269

VERENIGD KONINKRIJK
Diesel
1.5464
1.402
1.4879

K heb het even opgezocht voor een aantal landen van de EU. Bijgewerkt op 19 mei 2008...
http://www.touring.be/nl/vrije-tijd/inf ... /index.asp
Surferdude
Ik zeg: Tank in Rusland!

Rusland laatste aanpassing: 5/19/2008
Diesel 21.78 0.6085
Super zonder lood 95 oct. 23.82 0.6655
Super zonder lood 98 oct. 24.77 0.6921
Roland
Voor die benzine prijzen ga ik echt niet verhuizen haha. En in de meeste gevallen valt het nog best mee.

Ik denk er voorlopig niet aan om te emigreren. Er zien genoeg leuke landen hoor, maar in de warmere landen gaat het toch allemaal iets minder hard, heb je toch wat minder kansen om jezelf te ontwikkelen heb ik altijd het idee. Niet dat dat nou heilig is, maar op den duur zou ik me er wel aan gaan ergeren denk ik.

Ik heb iig niet zo veel te klagen, al ben ik met jullie eens dat het rechtssysteem vern**kt is en ze de doodgewone werkende burger te veel straffen, zonder reden.
Bremo
Missy_Maaike wrote:Dat heeft volgens mij niets met de EU te maken... Want volgens mij horen Luxemburg en Frankrijk ook tot de EU en daar is de brandstofprijs een stuk lager dan hier in Nederland..

Wat mij betreft mogen ze hier best zulke hoge brandstofprijzen rekenen want als je veel rijdt betaal je dus ook meer. Zo ben ik ook best een voorstander van rekeningrijden of tolwegen maar dan moet de wegenbelasting een heel stuk naar beneden of zelfs afgeschaft worden.

Voorstander van rekening rijden.. je hebt vandaag wel stof voor discussie zeg ::)

Zo'n big brother apparaat kost ontzettend veel geld en schijnt af te zijn geraden door landen die dat al gebruiken (ik meen oa VK(Londen) en Zweden(Stockholm)). En hoe zit dat.. weten ze straks precies waar iedereen heen rijd? Dat is nu nog niet de discussie.. maar straks hebben ze die apparatuur toch en dan weet je ook niet wat ze er allemaal nog voor rare plannen mee hebben. Buiten dat.. ik geloof niet dat ze het invoeren om er financieel slechter van te worden. Kosten omhoog welke in vele gevallen weer betaald moeten worden door de klanten/consumenten. Jij en ik dus..

Neem aan dat het nog steeds hun 'doel' (echt ik vertrouw ze voor geen meter meer) dat ze de files willen verminderen. Maar dan moeten er toch ook alternatieven komen en andere redenen om niet meer in de drukke gebieden te komen. En die redenen zijn er vooralsnog niet..
erikmr
8) heb jij een mobieltje ?
dan weten ze al waar je bent ;D
Bremo
Vergeet niet dat telecom providers niet van de staat zijn he? En dat het iets meer moeite kost om iemand zijn identiteit te koppelen aan een telefoonnummer dan een identiteit koppelen aan een kenteken. Buiten dat.. moet dat dan allemaal zomaar maar kunnen? Uiteindelijk weten de echte boeven er toch wel om heen te werken.. terwijl de burger vaak extra hinder ervan ondervind.
Beer
Het gras is altijd groener aan de andere kant.
wkwmr2
Ik lul al aardig mee !
Zo zie maar weer,sommige mensen worden in DEN HAAG getraumatiseerd en sommige door DEN HAAG :X....................

;D
:applaus-smiley:Balke(n)lende
Wiki_Maaike
Bremo wrote:Voorstander van rekening rijden.. je hebt vandaag wel stof voor discussie zeg ::)

Zo'n big brother apparaat kost ontzettend veel geld en schijnt af te zijn geraden door landen die dat al gebruiken (ik meen oa VK(Londen) en Zweden(Stockholm)). En hoe zit dat.. weten ze straks precies waar iedereen heen rijd? Dat is nu nog niet de discussie.. maar straks hebben ze die apparatuur toch en dan weet je ook niet wat ze er allemaal nog voor rare plannen mee hebben. Buiten dat.. ik geloof niet dat ze het invoeren om er financieel slechter van te worden. Kosten omhoog welke in vele gevallen weer betaald moeten worden door de klanten/consumenten. Jij en ik dus..

Neem aan dat het nog steeds hun 'doel' (echt ik vertrouw ze voor geen meter meer) dat ze de files willen verminderen. Maar dan moeten er toch ook alternatieven komen en andere redenen om niet meer in de drukke gebieden te komen. En die redenen zijn er vooralsnog niet..

Ach je moet toch wat... ;)

Tuurlijk ik ben het met je eens dat het in Den Haag allemaal zakkenvullers lijken/zijn maar er moet ook iets aan het probleem mobiliteit gedaan worden!

Ja je bent te traceren waar je bent op welk moment van de dag maar aan de andere kant als je niets te verbergen hebt wat maakt het uit? Zolang je baas niet te horen krijgt dat je elke dag in het cafe zit en zegt dat er file was maakt het niet uit toch?
Tuurlijk is het schending van privacy als ze die gegevens aan derden gaan verkopen die jou dan weer gaan lastig vallen met aanbiedingen en dat soort zooi...
Bij de AH wel eens een bonuskaart gebruikt? Weten ze ook precies wat je koopt... Zoals al eerder gezegd weten ze ook waar je bent via je mobiele telefoon... en die chips in je kleding toch ook?

Ik ben zelf met mn opleiding en mn werk dag in dag uit bezig met veiligheid en dan ook waar de grens ligt tussen veiligheid en privacy... Dat is een hele dunne lijn, iedereen heeft een andere mening.
Zo ook met het project "anders betalen voor mobiliteit" zoals het project rekeningrijden officieel heet...

Enne de kosten gaan sowieso omhoog, mijn wegenbelasting stijgt, de benzineprijs stijgt, de boetes stijgen, de slurptax is ingevoerd... maar waarom??
Bremo
Beer wrote:Het gras is altijd groener aan de andere kant.

Jep.. een daarom lees je hier en daar dat mensen vertrekken naar Zwitserland, Zweden of Australie.. Canada.. en ze komen niet meer terug ::)
Missy_Maaike wrote:Ach je moet toch wat... ;)
Veranderen om te veranderen ben ik hartstikke tegen.. das is misschien niet waar je op zinspeelde.. maartoch!
Missy_Maaike wrote: Tuurlijk ik ben het met je eens dat het in Den Haag allemaal zakkenvullers lijken/zijn maar er moet ook iets aan het probleem mobiliteit gedaan worden!
Dat zou mooi zijn.. als men minder zou hoeven rijden naar het werk of nog beter, niet.. dat zou mooi zijn. En dat scheelt ook pas echt..
Missy_Maaike wrote: Ja je bent te traceren waar je bent op welk moment van de dag maar aan de andere kant als je niets te verbergen hebt wat maakt het uit?
Het is fijn om te weten dat je nog een zekere vrijheid hebt om te gaan en te staan waar je wil. Persoonlijk vind ik het geen fijne gedachte dat dat allemaal bijgehouden gaat worden.. we zijn tenslotte geen mieren in een laboratorium. Zoiets kan in mijn ogen ook nooit echt de oplossing voor het probleem zijn.. je moet kijken hoe het ontstaat.. niet naar de gevolgen.
Missy_Maaike wrote: Zolang je baas niet te horen krijgt dat je elke dag in het cafe zit en zegt dat er file was maakt het niet uit toch?
Zulke dingen gebeuren vandaag de dag al veel minder.. buiten dat vind ik het altijd wel sterk om zulke dingen te horen ;D Sommige bazen verdienen het ook.. dat zijn zelf de grootste eikels.. en onder andere die zouden dan misschien precies kunnen zien wat je uitspookt?
Missy_Maaike wrote: Tuurlijk is het schending van privacy als ze die gegevens aan derden gaan verkopen die jou dan weer gaan lastig vallen met aanbiedingen en dat soort zooi...
Zo'n vaart zie ik het dan ook weer niet lopen..
Missy_Maaike wrote: Bij de AH wel eens een bonuskaart gebruikt? Weten ze ook precies wat je koopt...
Nee, doe ik niet aan. Idem voor luchtmeters, stenen of andere troep. Das meer voor van die typische spaarfiguren.. die denken dat ze er ook echt veel korting mee krijgen enzo. Ondertussen weten ze van alles van je en ben je de hele tijd bezig met hun reclame te sparen. Niet echt mijn ding.. al helemaal niet voor een paar schamele rotcenten.

Net zoiets als die postbank rentepunten.. de grootste troep die er is. De meesten producten koop je via internet voor hetzelfde bedrag of minder zonder rentepunten ::)
Missy_Maaike wrote: Zoals al eerder gezegd weten ze ook waar je bent via je mobiele telefoon... en die chips in je kleding toch ook?
Zoals eerder gezegd.. de staat bezit geen telecom bedrijven. En ik denk, net zoals bij internetproviders, dat ze ook niet zomaar aan gegevens komen als ze erom vragen. En er is ook volgens mij niet echt iets van een database met naw gegevens gerelateerd aan 06 nummers?

En ik betaal gewoon voor kleding dus daar zitten geen chips in..;D
Missy_Maaike wrote: Ik ben zelf met mn opleiding en mn werk dag in dag uit bezig met veiligheid en dan ook waar de grens ligt tussen veiligheid en privacy... Dat is een hele dunne lijn, iedereen heeft een andere mening.
Volgens mij verschillen de opvattingen daar ook behoorlijk over. Als ik denk aan veiligheid denk ik bijvoorbeeld niet aan camera's op elke hoek van de straat. Het is dan meer een schijnveiligheid. Om veiligheid te waarborgen is NL ook te soft geworden denk ik.

Of verkeersveiligheid.. we hebben hier in NL zoveel borden, drempels, vluchtheuvels etc etc dat je gewoon hartstikke afgeleid wordt tijdens het rijden. Anderen noemen het misschien veiligheid, ik noem het belachelijk en zonde van de tijd en moeite. Vaak is het er ook gekomen omdat, let op, een ander er altijd zo asociaal reed. Doorgaans dus de buurman, collega, kennis etc ::) "Je mag er toch xx" jaja lekker gemakkelijk gedacht, denk ook eens aan een ander?

Ze hebben hier in zeeland nu trouwens borden om je te wijzen op de slaapverwekkendheid (ofzoiets) van de A58. Jajaja.. als het druk is zie je de borden niet.. en als je bijna zit te slapen is dat ook wel het laatste waar je op let. Of borden die waarschuwen voor laag staande zon. Borden die waarschuwen voor laagstaande zon, ja ik herhaal het nog even. Ze hebben er nog net geen braille onder geplakt. Dat is toch waanzin? Is de gemiddelde verkeersdeelnemer dan zo stompzinnig?

En wat ik ook zie bij bijvoorbeeld de schoolgaande jeugd. Ze kijken niet op of om als er auto's zijn, als ze in het donker zonder licht op de fiets rijden.. voor alles is wel een waarschuwing.. of een beschermende ouder. Die gasten raken toch volledig hun overlevingsinstinct kwijt? En sommige hebben nog een grote bek ook als ik toeter wanneer ze op een landweg met z'n 3en naast elkaar blijven fietsen. Je kunt vast wel verzinnen wat ik zou doen als ik een grote amerikaanse pickup had..
Missy_Maaike wrote: Zo ook met het project "anders betalen voor mobiliteit" zoals het project rekeningrijden officieel heet...

Enne de kosten gaan sowieso omhoog, mijn wegenbelasting stijgt, de benzineprijs stijgt, de boetes stijgen, de slurptax is ingevoerd... maar waarom??

Ja, zeg, jij werkt bij een overheids instantie..! You tell me! :D

Omdat het allemaal een stel graaiers zijn.. dat is mijn visie. Veelal, kijkende naar bijvoorbeeld de politiek, heb ik het idee dat de mensen in hoge functies daar vaak zitten omdat ze dan macht en geld hebben. Terwijl iedereen wel iemand in zijn of haar omgeving heeft die vooruit kan kijken, logisch nadenkt en heel goed zo'n functie zou kunnen vervullen. Vaak zijn dat soort mensen te bescheiden heb ik het idee.. erg jammer.
BST
Type MR2: SW20/21/22
Missy_Maaike wrote:Dat heeft volgens mij niets met de EU te maken... Want volgens mij horen Luxemburg en Frankrijk ook tot de EU en daar is de brandstofprijs een stuk lager dan hier in Nederland..

Ehm, ik was onlangs nog in Luxemburg en duitsland en kwam tot de conclusie dat (ook van de snelweg af) de benzine en diesel daar duurder was dan hier bij de onbemande pomp..
Wiki_Maaike
hmm volgens die site was de prijs lager in Luxemburg...
maar ik ben er al een tijdje niet geweest dus als jij t zegt geloof ik t zo hoor... ;)
mr2PUNTfreak
Wordt tijd dat de Nederlanders eens in opstand komen, iedereen klaagt maar er is niemand die er wat tegen doet. Dat is nou typisch Nederland.
Dus kom maar op met die plannen, ik ben voor!
Beer
Bremo wrote:Jep.. een daarom lees je hier en daar dat mensen vertrekken naar Zwitserland, Zweden of Australie.. Canada.. en ze komen niet meer terug ::)

Als je dan naar zo'n programma als "Ik vertrek" kijkt, zie je dat ze dat ook doen, maar dat het dan toch wel even een ander land blijkt te zijn als toen het op vakantie leek te zijn...
Je noemt Canada, maar de vrouw van een kennis (die naar Canada vertrok voor zijn werk) kreeg een tumor, waarna de Canadese overheid kort samengevat zei: Je bent hier niet geboren en getogen, dus neem het eerste vliegtuig naar Nederland maar. Ze mocht er niet eens haar laatste dagen beleven.

mr2PUNT slaat de spijker op z'n kop: Kom in actie! Uit de afgelopen 10 jaar blijkt dat een politieke partij in NL oprichten een eitje is. Net zoals het opheffen ervan..

Omdat het allemaal een stel graaiers zijn.. dat is mijn visie. Veelal, kijkende naar bijvoorbeeld de politiek, heb ik het idee dat de mensen in hoge functies daar vaak zitten omdat ze dan macht en geld hebben. Terwijl iedereen wel iemand in zijn of haar omgeving heeft die vooruit kan kijken, logisch nadenkt en heel goed zo'n functie zou kunnen vervullen. Vaak zijn dat soort mensen te bescheiden heb ik het idee.. erg jammer.

En wat doe jij als je topambtenaar of minister bent en er komt een mooi "aanbod" voorbij? Je hebt net een leuke auto op het oog, of droomt al jaren van een leuke vette 2e villa in Zwisterland... Wat doe je dan, als iedereen om je heen het doet? Het heilige boontje uithangen terwijl iedereen om je heen je uitlacht als jij op je overheidsfiets komt aangetrapt? Uiteindelijk is iedereen gevoelig voor geld/aanzien/macht, zo zijn mensen. We blijven nu eenmaal apen: We willen allemaal het mooiste vrouwtje, het mooiste hok, het eerste het eten op tafel, zelf de regels willen bepalen etc etc :X Daar verandert een ander plekkie op aarde niets aan.

Dit helpt de brandstofprijzen trouwens ook naar beneden...:
http://www.veb.net/beleggen/artikel.php ... dac94c8da3

Dat is nu het bedrijfsleven, de sector die minder heilig is dan menig Westerse overheid dan ook (het MKB uitgezonderd)... Die lui kunnen je buurman in Zwitserland zijn. Maar als ik daar in het bestuur zat, deed ik hetzelfde. Om dat te weerstaan ben ik te kort op deze planeet.
miss2
begin bij jezelf zou ik zeggen. wees blij dat je nog een auto hebt en een huis, elke dag eten en schoon drinkwater (je spoelt er zelfs je zeik mee weg in de wc)
we hebben hier alles, van onderwijs tot een goede zorg!
zoals al eerder gezegt is: het gras is altijd groener bij de buren
maar mijn gras niet! ik ben blij dat ik hier woon en ik hoop dat alle zeikerds snel verhuizen omdat ze jaloers worden van mijn gras ;D :P
Bremo
BST wrote:Ehm, ik was onlangs nog in Luxemburg en duitsland en kwam tot de conclusie dat (ook van de snelweg af) de benzine en diesel daar duurder was dan hier bij de onbemande pomp..

Dat is rap gegaan dan.. een jaar geleden was het nog 1,10 voor 95 oid ::)
mr2PUNTfreak wrote:Wordt tijd dat de Nederlanders eens in opstand komen, iedereen klaagt maar er is niemand die er wat tegen doet. Dat is nou typisch Nederland.
Dus kom maar op met die plannen, ik ben voor!
Mooi, ik heb plannen. Je gaat verhuizen zodat je op een afstand van minder dan 10km van je werk woont (of welk kilometeraantal je dan ook bereid bent te fietsen). Daarnaast verkoop je je MR2 en stapt over in een Alto, Aygo, Cuore of iets dergelijks. Of je koopt er geen auto voor terug, nog mooier. Koop je gewoon een kar voor achter de fiets, kan je ook plenty boodschappen mee doen. Ben je gelijk verlost van snelheidsbekeuringen, parkeermaffia, schade aan je auto, onderhoudskosten, files, verzekering en wegenbelasting. Zo verminder je je afhankelijkheid van het hele oliegebeuren.. succes ermee.

Was het maar zo makkelijk.. de basisschool en het werk van je wederhelft bepalen vaak dat er een compromis moet komen qua afstand cq locatie. En de prijzen op de huizenmarkt + verhuiskosten zijn nou niet bepaald van het formaat: doen we even.
Beer wrote:Als je dan naar zo'n programma als "Ik vertrek" kijkt, zie je dat ze dat ook doen, maar dat het dan toch wel even een ander land blijkt te zijn als toen het op vakantie leek te zijn...
Je noemt Canada, maar de vrouw van een kennis (die naar Canada vertrok voor zijn werk) kreeg een tumor, waarna de Canadese overheid kort samengevat zei: Je bent hier niet geboren en getogen, dus neem het eerste vliegtuig naar Nederland maar. Ze mocht er niet eens haar laatste dagen beleven.
Tja, dan tref je het niet inderdaad. En das ook een mooi voorbeeld waarom je niet zomaar zou moeten verhuizen. Niet alles is beter.. in Zweden is het 's winters maar 4 uur licht. Dat is niet niks als je gevoelig bent voor depressies bijvoorbeeld.
Beer wrote: mr2PUNT slaat de spijker op z'n kop: Kom in actie! Uit de afgelopen 10 jaar blijkt dat een politieke partij in NL oprichten een eitje is. Net zoals het opheffen ervan..

Nederlanders (ja, ikzelf ook) zijn niet zulke actievoerders. En ik denk ook niet dat het veel uit zou halen. Tenzij het geweldadig is ofzo, dan haal je het nieuws er in ieder geval nog mee ::)

Het feit dat je zomaar een politieke partij op kan richten is volgens mij ook juist niet goed. Je hebt het idee dat elke boerenlöl politicus kan worden. Terwijl je juist een heel grote verantwoording hebt, je veel om moet gaan met mensen waar je het pertinent niet mee eens bent en je moet altijd na blijven denken aan de toekomst. En welke invloed je ideeën hebben op de toekomst als je ze realiseert.
Beer wrote: En wat doe jij als je topambtenaar of minister bent en er komt een mooi "aanbod" voorbij? Je hebt net een leuke auto op het oog, of droomt al jaren van een leuke vette 2e villa in Zwisterland... Wat doe je dan, als iedereen om je heen het doet? Het heilige boontje uithangen terwijl iedereen om je heen je uitlacht als jij op je overheidsfiets komt aangetrapt? Uiteindelijk is iedereen gevoelig voor geld/aanzien/macht, zo zijn mensen. We blijven nu eenmaal apen: We willen allemaal het mooiste vrouwtje, het mooiste hok, het eerste het eten op tafel, zelf de regels willen bepalen etc etc :X Daar verandert een ander plekkie op aarde niets aan.
En hiermee heb je onomstotelijk bewezen dat je beter niet de politiek in kan gaan. Die hebberigheid is ons aangeleerd.. tv, internet, krant en magazines. Ja mij ook, maar ik heb er genoeg van. Er is een gezegde, iedereen kent het haast wel.

"Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd."

Als je een MR2 hebt wil je eigenlijk een NSX.. heb je een NSX dan wil je een Ferrari. Als je niet geniet of kan leren genieten van dingen die je hebt dan zal dat ook niet anders worden als je ineens stikt van het geld. En spreek voor jezelf als je het grootste kot wil en de knapste vrouw. Ik stel heel andere eisen aan woonruimte. En ik hoef ook geen bijzonder knappe vrouw, ze moet vooral lief en sociaal zijn en een beetje dezelfde interesses hebben.

En jij denkt dat het niet uitmaakt waar op aarde je bent? Geloof me, zo eenvoudig is het niet. Iedereen weet dat er in Afrika mensen zijn waar wij in Nederland hartelijk om lachen. Namelijk de mensen die gaan werken totdat ze genoeg centen hebben om hun levensbehoefte voor die dag te kunnen betalen. Noem ze lui.. maar ze hebben wel meer vrijheid dan wij als slaven van de baas! Begrijpelijk zijn dat dus ook niet het soort mensen die zich kapot werken voor een gouden ring ofzo.

In zweden was een paar jaar terug de Volvo V70 de best verkochte auto. Één op de drie nieuw verkochte auto's was een V70! Daar denken ze aan praktische eigenschappen, degelijkheid en vooral veiligheid. Ze kunnen er met hun hoofd niet bij dat we hier in Nederland in Smarts rondrijden.. omdat ze geen kreukelzone hebben. Het zal ze in zweden aan hun derriere oxideren dat de buurman er ook een heeft.
Beer wrote: Dit helpt de brandstofprijzen trouwens ook naar beneden...:
http://www.veb.net/beleggen/artikel.php ... dac94c8da3

Dat is nu het bedrijfsleven, de sector die minder heilig is dan menig Westerse overheid dan ook (het MKB uitgezonderd)... Die lui kunnen je buurman in Zwitserland zijn. Maar als ik daar in het bestuur zat, deed ik hetzelfde. Om dat te weerstaan ben ik te kort op deze planeet.
Als je echt denkt dat geluk en welzijn is gerelateerd aan financiële rijkdom dan heb ik erg met je te doen. Denk eens na over je leven en over de momenten die je voor geen goud had willen missen (jaja, toepasselijk niet?).

[edit] Kijk, met miss2 kan ik praten. Je kunt klagen over nederland dat ze dingen beter kunnen doen, dat is ook zo. Maar als je beweerdt dat je het slecht hebt dan lieg je!
Post Reply