Mijn MR2'tje

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Na wat te hebben rond gekeken op het forum ook maar even aangemeld en nu is het tijd om m'n MR2 te showen en me even voor te stellen

Mijn naam is Thomas, 18 jaar oud en woon in Zoetermeer. Na een beetje te hebben rondgekeken op internet besloten om een MR2 te kopen en na niet al te lang zoeken een erg mooi exemplaar gevonden. Is een rode gti uit '90 met +/- 160k op de teller. Is op de velgen na geheel orgineel, met leren bekleding (wat echt is super staat is!) en targa dakje. Verder is het er een zonder spoiler wat je niet zo vaak ziet.

Ben van plan een paar subtiele wijzigingen aan te brengen waaronder eerst witte knippers, dat staat naar mijn mening stukken mooier/moderner. Daarnaast zou ik ook graag de zijstrips in de kleur van de auto willen hebben, net als de voorlip en skirts. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, is dat zelf te doen of is dat niet aan te raden? Voor in de verdere toekomst zou ik ook graag het nieuwere type achterlichten erop willen en een setje 5Zigens eronder, maar dat laat nog even op zich wachten. (en misschien ook een mooi rvs uitlaatje8) en hij mag wel een paar cm zakken) Ben wel van plan om zo veel mogelijk orginele Toyota onderdelen te gebruiken en geen goedkope troep.

Hier maar een paar brakke foto's, als het weer nou eens meezit maak ik nieuwe.
Image
Image
Image
Image
Image
Surferdude
Welkom vanuit R'dam. Succes met het aanpassen van je 2-tje. Het lijkt alsof de rechterdeur niet helemaal goed sluit, zit er een kruis boven de motor of een enkele stang? Als er alleen een enkele stang zit, zit er dan geen vouwtje in het dak?
Green Goblin
Type MR2: AW11
Strak. Doe me een lol, en laat hem spoilerloos.
ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Surferdude wrote:Welkom vanuit R'dam. Succes met het aanpassen van je 2-tje. Het lijkt alsof de rechterdeur niet helemaal goed sluit, zit er een kruis boven de motor of een enkele stang? Als er alleen een enkele stang zit, zit er dan geen vouwtje in het dak?
Hmm is me nog nooit eerder opgevallen maar nu je het zegt... kan ook zijn dat ik de deur niet helemaal goed had dicht gegooid;D . Maar er zit 1 stang ja, geen kruis. en hoe bedoel je vouwtje in het dak? Volgens mij is met het dak niks mis, zal morgen even gaan kijken.
Surferdude
Oei, ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar er zijn vroege MR2's die een beetje scheef waren (getordeerd). Dat werd zichtbaar bovenop het dak, aan de zijkant, tussen de T-bars en de achterruit, daar kan je dan een klein "golfje" zien als je pech hebt. Dit probleem is later opgelost door een motorkruis te plaatsen in plaats van een enkele stang.

Volgens mij zit je deur wel goed dicht. Als je naar de lijn van het raam kijkt, zie je ook dat de deur iets lager zit.. Zijn de banden recht afgesleten?
ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Surferdude wrote:Oei, ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar er zijn vroege MR2's die een beetje scheef waren (getordeerd). Dat werd zichtbaar bovenop het dak, aan de zijkant, tussen de T-bars en de achterruit, daar kan je dan een klein "golfje" zien als je pech hebt. Dit probleem is later opgelost door een motorkruis te plaatsen in plaats van een enkele stang.

Volgens mij zit je deur wel goed dicht. Als je naar de lijn van het raam kijkt, zie je ook dat de deur iets lager zit.. Zijn de banden recht afgesleten?

Heb net even gekeken en er is verder aan het dak niets van een "vouwtje" te bekennen. Volgens mij is die helemaal recht, ook de banden zijn recht afgesleten. Kreeg het er wel een beetje benauwd van haha:P

Weet iemand iets over die zijstrips? Ik zie op internet heel veel MR2's waarbij die strips in de kleur van de auto zijn gespoten, hebben mensen dit zelf gedaan of was dat een fabrieksoptie?
Surferdude
Ok, gelukkig geen vouwtje. Maar die deur? Heb je daar nog naar gekeken? En als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een kruis plaatsen, maakt niet uit welke, er zijn verschillende keuzes; standaard, MR2Eddy's type of de dure (maar wel heel erg mooie) TRD's.

De in kleur zijnde zijstrips zijn volgens mij allemaal later gespoten en was dat geen optie.
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Netjes hoor, en doe me een lol en zet er heeeeeeel snel een spoiler op :boos: .

In ieder geval veel plezier ermee :applaus-smiley:
ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Ja bij de deur zit inderdaad een kiertje. Kan zo snel niet zien waar het aan licht. Misschien zit ie er niet helemaal recht in. Voor zover ik weet heeft ie geen schade gehad maar dat weet je natuurlijk nooit 100%. Zo'n kruis moet dan maar eens erop, maargoed dat heeft niet zo veel haast. Dient dat voor stevigheid/stijfheid ofzo?

En over een spoiler ben ik nog niet uit. Vind het zowel met als zonder spoiler mooi. Als er een spoiler opkomt het liefst wel dan van het '98 model maargoed. Ik denk dat ik 'm voorlopig zonder spoiler laat.
BlackMR2
welkom vanuit het noorden des lands

mooie 2 heb je, leuke velgen, lekker origineel ;)

een spoiler erop zetten is ieders smaak, persoonlijk vind ik het mooier met

veel plezier ermee
Brum
welkom en veel plezier met je emmer
Bijrijder
welkom en veel plezier bij de leukste club van nederland
mr2PUNTfreak
Welkom !
franksmits
welkom! en inderdaad, '98 spoiler zou de beste keuze zijn.

Groet,
Frank
Green Goblin
Er zijn er al genoeg met spoiler. Zonde om hier dan ook weer een spoiler op te zetten.
robke
spoiler spoiler spoiler spoiler !!!!!
ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Ja.. als iemand voor mij toevallig een spoiler in de aanbieding heeft voor weinig wil ik er wel een spoiler op. Maar voorlopig blijft die toch echt zonder spoiler:P Vind het ook trouwens totaal niet lelijk zonder spoiler hoor.. heeft een beetje een retro sportwagenlook zo:P

Nieuwe knippers zijn onderweg, binnekort erop8)
13thmonkey
Ik lul al aardig mee !
Mooi karretje, volgens mij heb je die in Heerhugowaard opgedoken ;)
robbert
Ik lul al aardig mee !
Misschien heeft wouter nog een spoiler over ... Snel er op zetten!!
ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Klopt, inderdaad in Heerhugowaard gekocht.
Toen ik 'm kocht was de lak wat vaal en zaten wat vlekjes op, inmiddels met poetsen weer aardig de glans terug gekregen, maarja, het blijft rood:P moeilijke kleur.
Post Reply