A MR2 AW11 is REBORN!

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Waar zou jij voor gaan?!...

Poll ended at 10 Apr 2007, 23:44

De Coilover-set
4
67%
De Coilover-set
2
33%

Total votes: 6
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Nou omdat ik binnenkort weer verder kan aan m'n AW11 dacht ik m'n topic ook maar weer op te starten :)

Voor diegene die het niet mee gekregen hebben, ik heb vorig jaar eindelijk m'n gewenste autotje gevonden en wel een '88er AW11 T-Bar voorzien van alle gemakken en luxe ;D

Ik heb em vorig jaar Mei gekocht voor het astronomische bedrag van €325,- ;D Het plaatwerk was er allemaal ontzettend slecht aan toe, maar aangezien ik dat toch allemaal van plan was te vervangen was dit voor mij geen probleem. Heb uiteraard wel even een proefrit gemaakt om te kijken of de auto verder toch niet aan te veel schade leed, maar dit bleek heel erg mee te vallen en ben er maar meteen voor gegaan!

Wat ik er mee van plan ben? Een volledige en grondige restauratie met een aantal leuke upgrades zoals; Gele Koni's, Verlagingsset, poly-urethane bushings, etc, etc... Zo'n beetje al het plaatwerk zal worden vervangen, alles stralen om te proberen de roest eruit te krijgen en natuurlijk een nieuw kleurtje, wat zeer waarschijnlijk Sherwood-Toning zal zijn. ;) Het blokje zal ook plaats moeten gaan maken voor een 4AGZE waar ik op het moment over aan het onderhandelen ben en als alles goed gaat hem over een paar weken binnen heb. :D

Dat was dus even kort samengevat wat ik van plan ben. Hoop jullie een beetje op de hoogte te hebben gebracht en anders vraag je het maar ;) Ik zal het topic zoveel mogelijk up to date proberen te houden.

Hier volgen de foto's van het vorige Topic:

Image
Hier heb ik m'n AW11 net gekocht en ben ik samen met m'n vriendin op de terug weg naar huis. Was zo'n 250km dus heb meteen kunnen genieten, m'n vriendin nam de auto van m'n ouwe lui weer mee terug.

Image
Blijft een mooi ding al ziet hij er niet meer op z'n best uit...::)

Image
Hier zijn we thuis...

Image
Blijft leuk die klaplampen ;D

Image
Motortje was absoluut nog niks mis mee,.. liep als een zonnetje maar zal toch plaats moeten gaan maken voor een 4AGZE

Image
Interieur was nog niet helemaal verkeerd, vond het erg goed zitten dat leer! dus die worden gewoon weer opnieuw bekleed en opgevuld,... zit alleen nog te twijfelen of ik weer voor dat geperforeerde leer ga...:)

Image
Interieur was opzich nog redelijk netjes... alleen een tering lelijke en onhandige versnellingspook!! in z'n 1, 3 en 5 stoote je met je hand de radio aan...

Image
Nog een leuke foto... ;D

Image
Kreeg van een maat van me een elektrische antenne die hij nog had liggen... kwam van een Sangyoung... zoiets?...:huh:

Image
De antenne die er nog op/in zat was afgebroken dus was heel erg fijn weer radio te hebben,.. en niet meteen de kans dat ze hem weer af zouden breken :P

Image
Nieuw pookje (oude van m'n corolla) en een nieuwe pookhoes die m'n oma voor me gemaakt heeft ;D

Image
Hier moesten we dan voorlopig afscheid nemen en ging hij voor een paar jaar op stal :'(... Erg jammer dat ik er niet meer in rond kon scheuren :P

Image
En hier dan het begin van de demontage... beetje vies aan de binnekant :P

Image
In m'n loods die zo'n 8km van m'n huis ligt... hier was het nog netjes ::)

Image
Soort van zolder om dingen op te kunnen bergen...

Image
En hier m'n 2e die ik uit een engelse aw11 kon krijgen ;D betekend dus voor zowel de bestuurder als bijrijder een compleet verstelbare stoel 8)

Image
begint al leeg te worden...

Image
Bumper had een keer op een trekhaak gezeten...

Image
Die word dus duidelijk vervangen :P

Image
Kaler en kaler...

Image
...

Image
Blokje eruit....

Image
Staat binnenkort dus misschien wel te koop :P

Image
mogen nog wel es een paar lampjes bij....

Image
En dit ook heel erg leeg....

Tot zo ver voor nu,... maar word zeker vervolgd.

Gr. T-Jay
Surferdude
Ook lekker bezig! Succes er mee!

Ik heb nog 4 nieuwe Iridiums liggen voor een 4AGZE...
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Mooi project! Erg leuk!
Melle
Respcte ;d
erikmr
8) deftig project veel sucses;)
BST
Type MR2: SW20/21/22
Zo, jij bent hard aan de slag 8)

Veel succes!
Dokter Rob
Leuk project, goede start en strakke plannen!

en wat doe je na de koffie?...
BlackMR2
je hebt mooie plannen, erg benieuwd hoe die straks gaat worden
suc6 verder
Roland
Heel vet allemaal :) Goed bezig
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Mensen ik heb even jullie mening nodig... ;D

Ik was eigenlijk altijd van plan Gele Koni's onder m'n Mr2 te monteren, maar nu heb ik nog iets anders gezien dat me ook wel heel erg trekt!

Het gaat hier om een coilover kit van het merk; "K-SportRacing"... iemand bekend met dit merk?....

Hier even een stukje wat op de site staat: (voor diegene die duits kunnen :P )

Ab sofort vertreiben wir die Performance Fahrwerke aus dem Hause K-SportRacing. Alle Systeme werden mit einem Festigkeitsgutachten ausgeliefert und können per §21 bei der jeweiligen TÜV-Stelle eingetragen werden. Da die Fahrwerke Neu auf dem Markt erhältlich sind, können wir bei der TÜV-Zertifizierung im hause behilflich sein. Dementsprechend werden in naher Zukunft alle Fahrwerke mit einem §19.3 Teilegutachten ausgeliefert. Die K-SportRacing Fahrwerke zeichnen sich durch ein Komplettes System aus. Die Gewindefahrwerke sind Höhen, Härte und Druckstufenverstellbar. Im Lieferumfang werden auch komplett Neue Domlager mit geliefert. Die Höhenverstellung erfolgt über die Achshalter. 20% Gewichtsersparnis gegenüber Serienfahrwerken, die Spur und Sturzwerte bleiben beim Ausbau erhalten. Die Sturzverstellung erfolgt im eingebauten zustand über das Domlager (bei McPherson Dämpfern) Alle Fahrwerke haben 1 Jahr vollen Garantieanspruch. Lieferdauer je nach Fahrwerk 1-2 Wochen.

Ze zijn dus in hoogte en hardheid verstelbaar... dat vind ik wel een voordeel, aan de andere kant... het zijn geen koni's :-/ Dus toen dacht ik ik gooi het even in de groep ;D Laat maar horen hoe jullie erover denken.

hier een plaatje van de Coilover-kit ---> prijskaartje €1250,- compleet...
Image
midshiprunabout
Leuke klus. Hou ons op de hoogte, wil je?
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Heb na lang zoeken eindelijk de 4AGZE gevonden die ik zocht!!! ;D ;D Heb hem gisteren betaald en is als het goed is op weg naar Nederland! Het is een complete frontclip van een Levin AE101 geworden, dus wat meer PK's als de 4AGZE uitvoering van de AW11. Ben voor een complete frontclip gegaan omdat daar alles bij zit wat je moet hebben.

Had ik bij de swap van m'n corolla niet en heb daar nog ontzettend veel kosten bij gehad voor losse onderdelen. Ik zal weer even een post doen als hij binnen is en ook meteen wat foto's posten.

Gr. T-Jay
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Met pijn in het hart ga ik mijn project stoppen en verkopen :'( Ik kom er niet meer aan toe en heb het geld er eigenlijk ook niet echt voor. Ik zou het het mooiste vinden als iemand het complete project overneemt, maar weet dat dat er waarschijnlijk niet in zit. Het project staat in z'n geheel op marktplaats te koop...

hier de link;

http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... ind=1&fs=1
Leliev
Hmm, jammer man. Was inderdaad een erg mooi project.

Mocht hij in onderdelen weg gaan heb ik eventueel wel interesse in de leren stoelen en de SC tellerbak..
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
ik vind het zelf ook erg jammer,... maar ik betrap mezelf er ook op dat ik ook veel geld in de SW20 stop.... En dan word zo'n project erbij wel erg duur, dus nu krijgt de sw20 alle liefde die het verdient :P
ROB-E
he verdamme da's nou jammer!

denk je eindelijk dat er weer 1 gered voor van de cross...

nou ja suc6 met de verkoop
Leliev
T-Jay wrote:maar ik betrap mezelf er ook op dat ik ook veel geld in de SW20 stop....
Daar ligt meteen ook het probleem.

Doe die SW de deur uit en je kund weer rustig verder met je project..
Roland
Erg jammer. Maar zou je niet de aw11 gewoon weer in elkaar zetten, zij het niet perfect. Dan bedoel ik gewoon origineel, met de 4AGE. Dat lijkt me wat meer verkoopbaar.
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Erg jammer broertje, zeker van de GZE maar hopelijk gaat hij naar een liefhebber toe :wink:

Je hebt in ieder geval weer heel veel mazzel gehad met de verkoop natuurlijk he ::)
Post Reply