Afgelopen zaterdag heb ik de rubbers van mijn mr2 vervangen. Door tijdsgebrek ben ik niet toegekomen aan de rubbers die op de dakpanelen moeten. Ik heb wel enkele schroefjes losgehad. (die op de zijkant en degene die daar op de zijkanten onder het kunstof zitten) maar ik kon zo snel niet zien hoe ik hem verder open moest krijgen.
Nu lekt tot overmaat van ramp mijn dak nog steeds.(heb er met de tuinslang overheen gesproeid)
Vraag 1: Moet je de rubbers van de dakpanelen ook vervangen om het lekken tegen te gaan of kan het zijn dat ik de targa rubbers niet goed heb gemonteerd??
Vraag 2: Hoe haal je de behuizing van het targa dak los om het rubber te kunnen vervangen??
B.v.d Oranjeroy
targa rubbers dakpanelen
Moderator: Pieten
Het rubber op de targadak heeft ook een grote invloed op het lekken, voornamelijk in de hoeken. Er zit een clip onder het kantelmechanisme van het tragadak die er ook afmoet. kijk anders hier op http://www.ayrpark.plus.com/epc1/mr2epc.html
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Het lekken oplossen heeft alleen zin als je beide rubbers vernieuwd! Daarna is alles weer lekvrij, zo niet kun je eventueel nog excentrische dopjes proberen. Maar als het goed is gemonteerd + de rubbers zijn nieuw, dan lekt het niet meer
Succes!
Succes!