Vermogen boosten op mr2 1.8 uit 2001

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Willie
geachte dames en heren,

zoals jullie denk ik wel hebben gezien heb ik mij pas aangemeld. ik ga echter nu al om advies vraag.

Ik heb dus een toyota mr 2 met een veilside bodykit zie foto's bij de mr 2 pictures met de uitlaat van veilside.(fortuna kit)

Nu zocht ik vandaag op de veilside website om te zien of daar ook turbo's te koop staan voor die uitlaat aangezien het uitlaatspruitstuk anders is dan bij een orginele mr 2 uitlaat. deze word echter niet meer geleverd door hun. Dus ik heb al goed rond zitten lezen hier maar ik heb eigenlijk een vraagje, aangezien dat mijn turbo optie eigenlijk vervalt door de uitlaat die ik heb zat ik te denken aan een nos kit. Ja ik weet het het is niet al te best voor de motor. maar de mijne is vandaag net over de 100 000 km heen maar de motor is nog zo goed dat ik denk dat het wel mogelijk is.

Maar nu de vraag hoe word een nos kit aangesloten. ik heb begrepen dat het lachgas injecteerd maar er word ook een computer bij geleverd etc. zoals jullie kunnen horen snap ik het nog steeds niet. ik weet dat er 3 verschillende zijn een dry,wet en een direct input ofzoiets. maar dat wij alleen maar beter uit een dry en een wet kunnen kiezen.

mijn vragen zijn nu:

1) Is er een nos kit voor een mr 2 1.8 uit 2001 of is het universeel.
2) wat is een goede site om eens een kijkje te nemen
3) Hvl pk win je ermee
4) hoe lang doe je met z'n fles
5) en kan je de fles bijvullen of moet je een nieuwe kopen als het leeg is

ik weet dat het veel vragen zijn maar ik wil mij altijd ergens goed in verdiepen voor ik overhaaste dingen ga kopen of doen.

Groetjes Willlie
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
JPMR2 kan je hier alles over vertellen!

Ken je de motorhistorie van de jouwe (lees: shortblock vervanging ja of nee?)?
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Ik neem aan dat de pre-cat er al uit is? Waarom kijk je niet rond voor een turbo kitje? Een vriend van mij heeft een MK3 met een turbo erop en dat gaat best goed van zijn plek :)
Willie
Hoho mensen ik weet wel wat pre-paid is maar mijn pre cat er al uit is? of dat mijn short blocks al vervangen zijn. Mijn vader is al meer als 20 jaar autoverkoper maar zelfs die kon dit even niet thuis brengen. kunnen jullie mij vertellen waar de pre cat zit en/of wat het is en zo ook met de short blocks :D En de turbo is een probleem Xher omdat we nergens hebben waar we die turbo goed kunnen bevestigen op deze uitlaat. het is namelijk uitlaat die speciaal voor de bodykit gemaakt is en ik wil dus geen andere uitlaat erop aangezien dat het uiterlijk van de auto niet ten goede zou komen.
Xhermes
De precat schijnt een probleem te zijn bij de Spyder. Deze zou gaan brokkelen en in je motor terecht komen met schade als gevolg. De precat is de katalysator die in je spruitstuk zit. De turbo zit op het spruitstuk, de uitlaat komt weer op het spruitstuk terecht. Volgens mij moet dat niet het probleem zijn dan toch?
ROB-E
Uitlaat niet aanpassen... dus geen turbo... snap dat dan ;D
een supercharger dan? ie wietn weh zo'n meganis anedreven bladbloazer...:lach:
TRD leverd vast wel wat voor de MRS. (lotus heeft ook een SC op de vvt-i 192Pk en leverd met SC 240Pk;) )

maar goed er was een vraag over NO(t)S... en daar weet ik niks van.
Green Goblin
ROB-E
de grapjas aan?
of de lolbroek?
grapjurk kan ook:P

eigenwieze!!!
Green Goblin
Niet meer zeggen dat je niks over de NOS weet he Rob...;D
ROB-E
Ik zeg niks meer...

Griepstoeverrrrrrrr!!!!
Xhermes
Je kan deze uitlaat toch pasmaken op het turbo spruitstuk. Dat is nog wel het minst van je problemen.

2ZZ swap kan ook, als je een blok + ecu kan vinden. 190 pk standaard...
Remmel
Post Reply