helicoil

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

vincentw
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Iemand ervaring met Helicoil?
Het gaat hier om ST205 remmen.
Heb de linkerachterrem min of meer gesloopt. :(
De 2 "schelpen" zitten vast met 4 bouten en daar zijn er 2 van afgebroken.
Nou heb ik de schelp waar "celica" opstaat wegebracht om alles eruit te halen wat was afgebroken en zorgen dat de draar weer goed is. Maar nu is het te ruiim en kan ik de schelpen niet goed meer vastzetten.
Dus ik kan de rem niet goed krijgen en dus ook niet rijden.
Echt helemaal mijn eigen fout, had er gewoon af moeten blijven maar gebeurt is gebeurt.
Laat maar weten of iemand ervaring heeft.
Brum
Heb persoonlijk geen ervaring maar ken wel mensen die het gebruikt hebben.
Die hebben er goede ervaring mee.
Als ze goed gemonteerd worden is het net zo sterk als normaal.
ace2k
Ik lul al aardig mee !
Heb er op mijn werk regelmatig mee te maken, systeem werkt goed en is betrouwbaar(mits vakkundig gemonteerd).

Een voorbeeldje van hoe sterk de constructie is; Bij oudere type Dafs komt de schroefdraad ermee uit bij het demonteren van de kopbouten. Dit wordt op aanraden van de dealer met helicoils opgelost. En het blijft zitten ook.

Persoonlijk zou ik het bij remdelen niet vlug doen. Ben er een beetje huiverig voor. Wil gewoon 100% zeker zijn van mijn zaak wat het remgedeelte betreft. Maar ieder zijn eigen keuze.
Brum
ace2k wrote:Heb er op mijn werk regelmatig mee te maken, systeem werkt goed en is betrouwbaar(mits vakkundig gemonteerd).

Een voorbeeldje van hoe sterk de constructie is; Bij oudere type Dafs komt de schroefdraad ermee uit bij het demonteren van de kopbouten. Dit wordt op aanraden van de dealer met helicoils opgelost. En het blijft zitten ook.

Persoonlijk zou ik het bij remdelen niet vlug doen. Ben er een beetje huiverig voor. Wil gewoon 100% zeker zijn van mijn zaak wat het remgedeelte betreft. Maar ieder zijn eigen keuze.

Geef je op zich wel gelijk dat je met remdelen voorzichtig moet zijn, maar de belasting op de coil bij een cilinderkop is axiaal en bij remklauw meer radiaal(doordat de klauw mee wil draaien met remschijf), dus denk dat hij dan meer hebben kan.
vincentw
Ik lul al aardig mee !
nou ik ga op zoek naar een andere klauw. Denk dat dat verstandig is.
Dus mocht iemand er nog 1 weten te liggen dan mag die dat mij vertellen.
Ben al op zoek in engeland dus wie weet.
ace2k
Ik lul al aardig mee !
brum wrote:Geef je op zich wel gelijk dat je met remdelen voorzichtig moet zijn, maar de belasting op de coil bij een cilinderkop is axiaal en bij remklauw meer radiaal(doordat de klauw mee wil draaien met remschijf), dus denk dat hij dan meer hebben kan.

Daar kan ik verder niets tegenin brengen :D
vincentw
Ik lul al aardig mee !
Vandaag bij Fensport een andere klauw besteld dus het probleem is nu weer snel achter de rug.
Post Reply