Vrij rijden 29 oktober - Circuit Zolder editie

Wil je wat organiseren en vraag je je af of een ander het ook leuk vindt ? Hier kun je er naar informeren....

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Roland

Vrij rijden 29 oktober - Circuit Zolder editie

Bericht door Roland »

Ik weet dat sommige van jullie wel eens naar Vrij rijden gaan op CPZ, ik ook (dit jaar niet echt maar ok), voor 29 oktober hebben zei een middag op Circuit Zolder in Belgie gereserveerd, met zover ik kan zien exact dezelfde regels en prijzen als normaal.
VRIJ RIJDEN naar ZOLDER!
Op donderdag 29 oktober (1300-1700 uur) gaan we met de VRIJ RIJDEN club naar het Belgische Circuit Zolder!
Het circuit is echt heel anders als Zandvoort en ligt op 10 minuten van Hasselt.
En heel bijzonder aan deze dag: er is GEEN GELUIDSLIMIET!
Dus alle getunde, gillende en brullende uitlaten mogen hier ongestoord lawaai maken!!!!
Schrijf deze datum maar vast in je agenda...


Ik wilde mensen even er op wijzen en kijken of er meer enthousiastelingen zijn, ik wil het wel eens proberen, een ander circuit. 29 oktober duurt nog wel even natuurlijk, maar toch.

Het is vanaf Utrecht net onder de 2 uur rijden.
Roland

Bericht door Roland »

Hier nog een leuk filmpje van het circuit, onboard bij een BMW M1, aardig heftig ding.
(gaat gelijk op met een Corvette en 911, alleen die gaan kaput)

http://videos.streetfire.net/video/BMW- ... 182294.htm
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Op zich wel gaaf. Maar eerst remblokken vervangen/radiratuur/ en het asje/kering van de bobine. En als dat alle maal is gebuurt komt het grootste schokdempers vervangen voor gele koni's. Want het laatst kwam ik uit Gouda richting Rotterdam (die lange bocht) ik zat daar aan de 160km hij begon de bocht uit te dansen. Dus van het gas af. Hij lag daar niet lekker. Dus eerst deze dingen voor ik weer het circuit op gaat.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

lijkt me ook wel wat :D
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
robke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1121
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:25
Type MR2: AW11

Bericht door robke »

let op jongens , beton muurtje staat erg kort langs de baan !! op dit circuit.
Ik heb er al heel veel in zien knallen met dan ook fixe schade
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

volgens mij kan je ook geen betonnen muur raken zonder dat je er schade aan over houd ;)
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
robke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1121
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:25
Type MR2: AW11

Bericht door robke »

je kunt er langsaf glijden/schrapen..................heb je alleen krassen;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Zolder is heel zwaar voor de remmen.. dus goede remmen is een pré.
Roland

Bericht door Roland »

Vanwege de lange bochten en dus hogesnelheden iedere keer voor de grote rempunten, of gewoon heel veel rempunten snel achter elkaar?
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Mja, relatief hoge snelheden en lage snelheids bochten.. volgt elkaar ook wat sneller op vergeleken met Zandvoort. Op Zandvoort rem je eigenlijk alleen flink af voor de Tarzan en de Audi-S.. en de afstand tussen deze 2 is bijhoorlijk. Op Zolder is de afstand tussen de langzame bochten wat kleiner.

-aanremmen chicane
-aanremmen Villeneuve
-aanremmen Bolderberg

Afbeelding
Plaats reactie