De MR2 van SanderdeHaan

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

SanderdeHaan
Ik lul al aardig mee !
Beste Mensen,
Nu ik eindelijk in het bezit ben van een MR2 belsuit ik hier maar mijn foto's + updates van de auto te plaatsten. Ik zal me zelf eerst nog even kort introduceren. Ik ben Sander de Haan en inmiddels 24 jaar jong. Woonzaam in Jubbega (Friesland) Heb HBO small business en retail management gestudeerd en werkzaam in een automaterialen zaak. Swieringa Automaterialen heet het :p. Ben in het bezit van autorijbewijs en motor rijbewijs. Mijn auto historie is begonnen in een CRX ed9 met vtec swap. Deze auto heb ik 4 jaar gehad waarna ik een civic HB uit 2000 heb gekocht met een 1.4 motor die er uit zag als een Type R. Omdat het me toch weer begon te kriebelen iets aparts en vlots te hebben, heb ik besloten een MR2 te kopen. Het is een MR2 uit 1995 geworden met 126000 op de klok. De auto is door de vorige eigenaar uit duitsland geimporteert waarna deze hem 6 jaar gehad heeft. Ik ben nu dus 3de eigenaar. Boekje etc waren allemaal aanwezig. Specificaties zijn:
Mr2 1995, 175Pk , T-Bar
Border body kit
17" OZ velgen
Oem, dubbel din radio cd speler
Supersprint uitlaat

Things to do lijstje:
- interieur netjes maken ( paneetljes, pookhoes etc vervangen)
- audio aanpakken
- technisch controlleren (filters vervangen, ontsteking, ophanging etc)
- Recaro's plaatsen (indien dit past)

Wensen lijstje:
- andere velgen, huidige zijn dus te koop:p (brons, 17" voor, waarschijnlijk 18" achter (ultralite, 5zigen e.d.)
- verlagen (veren/schroefset)
- onderstel aanpakken (swaybars, vpb)
- Turbo swap
- misschien andere bodykit (kaminari)

Dit was het in eerste instantie wel. Heb de text snel getypt dus kan spelfouten bevatten :p. Vragen staat vrij. Heb net een ordertje geplaatst bij infinity performance dus project is gestart. Fotos volgen nog. Moet ze eerst ff uploaden.
Groeten Sander

FOTOS:
Image
Image
Image
Image
Mijn oude auto's:
Image
Image
Image
Surferdude
Welkom Sander, ennuh... belofte maakt schuld, waar zijn de foto's??
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Welkom!

Zo lang duurt dat uploaden toch niet?

Mail ze anders naar Surferdude, die is heeeel snel met foto's uploaden...::)

subsemi-ambtenaar, tijd zat...
Surferdude
Nu ff niet, ben keihard aan het werk.... ::)
BlackMR2
Sander, welkom bij de gezellgiste club van Nl

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, krijg je geen spijt van

plannen genoeg zo te lezen, we houden het in de gaten

oja, waar blijven de :fotos:
Dokter Rob
Nu nog bezig met uploaden van foto's?

Er staat ons wat te wachten dan, zijn er wel erg veel...
Timo
welkom vanuit amsterdam!
veel plezier met je MR2!
SanderdeHaan
Ik lul al aardig mee !
Rustig rustig :p, ik zal ze vanavond ff ergens plaatsen zodat ik ze aan het topic kan toevoegen. Heb gister de hele dag druk gehad. Heb de auto momenteel op de brug staan hier op het werk. Kom tot ontdekking dat er een ijzeren stang, aan de achterkant van het chassie, rot is. Zal hier ook ff foto van plaatsen. Wie kan mij aan een nieuwe helpen? Of wordt het dealer werk?
Groeten Sander

De foto.
Image
Mr2-wouter
1 van de 2 dwars stangetjes neem ik aan? Centimeter of 40. Algemeen bekend dat die rot zijn op zo'n leeftijd. Dealer of hier op het forum even zoeken, zijn ook RVS versies van de krijgen.

Nieuw bij de dealer een euro of 35 per stuk.

Welkom op het forum trouwens Sander ;)
SanderdeHaan
Ik lul al aardig mee !
Mr2-wouter wrote:1 van de 2 dwars stangetjes neem ik aan? Centimeter of 40. Algemeen bekend dat die rot zijn op zo'n leeftijd. Dealer of hier op het forum even zoeken, zijn ook RVS versies van de krijgen.

Nieuw bij de dealer een euro of 35 per stuk.

Welkom op het forum trouwens Sander ;)

Idd, dat zijn ze. Heb ff foto geplaatst nu. Er is maar één die rot is. Dan maar ff nieuwe halen. Ben nu nog ff paar kleine dingen tegen gekomen toen de auto op de brug stond. Pakking tussen eind demper en spruitstuk is lek, en nog een paar kleine dingen zoals boutjes die missen en afdek kapjes die met een ti rippie vast zitten :huh: . Beetje jammer. Verder is de auto recht en erg schoon van roest. Heb soms wel dat de auto met het insturen links voor bonkt. Iemand idee wat het kan zijn?
Heb nu de andere fotos ook ff gepost.
Sander
BlackMR2
mooie wagen Sander, deze kit staat hem ook erg goed :applaus-smiley:

nog ff heldere knippers en hij is af, aan de buitenkant dan :P
mr2PUNTfreak
Dat bonken is hoogst waarschijnlijk afkomstig van je bovenste veerpootlager, is ook wel een veel voorkomend euvel. Die stangetjes zijn idd. te verkrijgen in rvs, moet je even contact opnemen mer WKMR2 hier op het forum, die heeft er al een stuk of wat gemaakt.
BlackMR2
moet je wel de goeie naam doorgeven Rob
het is wkwmr2 ;)
Sjerief
Ziet er goed uit , idd witte knips moeten r wel op
Leliev
SanderdeHaan wrote:Heb soms wel dat de auto met het insturen links voor bonkt. Iemand idee wat het kan zijn?
Ik zou je auto even streng toespreken en duidelijk vertellen dat het niet de bedoeling is dat er in bochten word gebonkt.

Veel plezier in ieder geval met je emmer!
mr2PUNTfreak
BlackMR2 wrote:moet je wel de goeie naam doorgeven Rob
het is wkwmr2 ;)
Was goed bedoeld hoor..:P
Maar in ieder geval bedankt Gerben.
SanderdeHaan
Ik lul al aardig mee !
:) mensen bedankt voor jullie positieve reacties.
Ben momenteel druk bezig met de auto. Zal van de week nieuwe bougiekabels, rotor , bougies en verdeelkap plaatsen omdat ik vind dat de auto niet lekke loopt. Tevens bij de dealer wat kleine onderdelen bestellen. Plastig klemmetjes, bakje voor onder de radio, pakkingen voor de uitlaat (lekt nu namelijk) en een nieuwe composet plaatsen voor. Tevens loopt het passagiers raam niet lekker en schaaft langs de afwerkstrip van de deur. Hierdoor al krassen op de buitenkant staan van het glas.
Tevens ben ik nog op zoek naar een "roostertje" wat onder de achterbumper zit tussen de uitlaat pijpen. Iemand nog iets liggen of wordt dit ook dealer.
Groeten Sander
tweakmaster
Hey.. gefeliciteerd met je aanwinst (Y)
Roostertje tussen de uitlaat is normaal gesproken een onderdeel van het carrosserie. Misschien kan je er 1 van een sloper halen en op de jouwe lassen? Anders word het erg moeilijk..

Bonken kan ook duiden op een versleten swaybar end link (als het een meer tikkend geluid is). Anders is het inderdaad je veerpootlager.

Veel plezier met je emmer :D
ROB-E
welkom dan maar
Beukema
welkom en veel plezier met je emmer.
Post Reply