Op dit moment heb ik '95 turbo remklauwen gemonteerd op mijn auto maar ik zit erover te denken een big brake kit mee te laten komen met m'n nieuwe motor, die kit zou dan alleen voor de voorkant van de auto zijn.
Alleen vraag ik me af in hoeverre dat nou zin heeft. Gaat het echt beter remmen met een big brake kit aan de voorkant, of verstoor ik de rembalans alleen maar? En om dat te voorkomen, is het dan beter om achter ook een big brake kit te monteren, of kom ik weg met enkel een andere instelling van de rembalans?
Ik zal mijn auto ook alleen op de openbare weg gebruiken, dus vaak achter elkaar hard remmen is er toch niet bij, heb ik dan niet alleen nadeel van het hogere gewicht van de schijven? Ik hoor graag hoe jullie daar over denken
Zeker voor straat gebruik / openbare weg zou ik gewoon je huidige remmen houden. Een big brake kit is behoorlijk zwaarder en in mijn eigen ervaring veel gevoeliger voor trillingen in het stuur. Ook rembalans kan anders worden. Tevens heb je vaak het probleem, als achter ook een big brake kit plaatst, dat de standaard handrem niet meer werkt. Je moet dan een conversie naar een hydraulische handrem doen. Kortom een hoop gedoe met veel kosten....
Ligt eraan waar je precies voor gaat en welke kit je in gedachten hebt
Wolfkatz verkoopt een Supra conversie kit voor niet al teveel geld. Je kan natuurlijk zo ver gaan als je wilt. Ik denk niet dat Edwin zijn SW verkeerd remde met die GReddy big brake kit.
Gebruik zal zoals gezegd op de straat zijn, daarbij ben ik niet iemand die continue hard rijdt. Wil wel eens een stukje hard rijden, maar eigenlijk altijd als er overzicht is. Dat betekent dus ook dat er geen bochten zijn waar hard voor geremd hoeft te worden.
De website van wolfkatz vind ik een beetje onduidelijk maar als ik het goed begrijp betaal je daar voor iets soortgelijks wat meer. Voordeel is wel dat ze bij wolfkatz ook iets voor de achterkant hebben.
Een budget vind ik een beetje moeilijk te zeggen. Eigenlijk heb ik na de aanschaf van die motor en wat er allemaal bij komt kijken sowieso geen geld voor een big brake kit. Maar er kan eventueel wel wat gerekt worden Later aanschaffen zou ook nog een optie zijn, maar het voordeel is dat ik nu geen verzendkosten betaal aangezien alles gewoon in de container met de motor mee gaat.
Je kunt ook contact opnemen met AP Racing. Zij hebben al kits voor de mr2, maar je kunt ze ook custom een setje laten maken naar je eigen wensen.
Het beste is gewoon eerst eens experimenteren met remblokken, schijven, remvloeistof, stalen remleidingen, andere hoofdremcilinder. Advies, meldt je aan op www.mr2oc.com en zoek daar naar remmen upgrades.
Denk eraan, je remmen zijn een van de belangrijkste danwel het belangrijkste onderdeel aan je auto. Ga dus niet voor een of ander vaag merk of budget remmen. Blijf dan gewoon met je originele remmen werken en speel met goede remblokken als; Ferodo, Performance Friction, Carbotech etc.
Wilwood kitje is ansich prima. Alleen je moet wel de calipers met dust seals nemen. Anders moet je ze regelmatig schoonmaken
Overigens zou ik alleen voor een big brake kit gaan als je last krijgt van fading nadat je de rest hebt geupgrade. Dus de remleidingen, goed vloeistof en de blokken.
Ik ben met de AW regelmatig op het circuit geweest en de enige reden waarom ik naar Celica klauwen en schijven overstap is omdat ik mijn standaard schijven na een half jaar en een paar circuit sessie krom heb. Overigens merkte ik zelf vooral veel verschil van andere blokken en goed vloeistof.
Dit remde prima en ik had geen last van fading. Ook deden deze blokken het goed met koud weer. Wil met de Celica setup Performance Friction gaan gebruiken en achter nog even aankijken met OEM blokken. Verder weer goed vloeistof erin en gaan
Voor het geld van de Wilwood kit kan je ook je eigen remmen goed onder handen nemen
Het voordeel van de Wolfkatz kit btw vind ik dat je gewoon OEM materiaal gebruikt van de Celica.
je moet niet zomaar andere remvloeistof gebruiken, op de reservoir dopje vane en SW20 staat niet voor niks only use Dot3!!! je rubbers en cupjes gaan er zeker weten aan als je een langere tijd 5.1 in doet!!!
Ik had op mijn SW20 ook alleen voor een BBK, en dat werkte perfect.
Deze set is te koop omdat mijn auto niet meer leeft....
Het gaat om een K-Sport Big Brake kit, met 8 pots klauwen, de maat van de schijven durf ik zo niet te zeggen, je hebt iig 17" velgen nodig om t te laten passen...
Deze set is een maandje of 5/6 oud, en nog in perfecte staat. remblokken hebben nog bijna niets geleden...