welke Remmen?

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

ErikV
Zere vingers van het typen..
Hee, mijn naam wordt genoemd in dit draadje. Nu moet ik zeker wat zeggen?

Goed. Omdat de AW11 voor mijn gevoel niet voldoende remkracht had, heb ik de meest eenvoudige upgrade uitgevoerd. De A-type remcombinatie er onderuit, en de B-type er voor in de plaats.
Net iets dikkere en grotere schijven. Meer massa, die dan ook meer warmte kan 'opslaan' zodat de blokken het net iets langer uithouden. En meer oppervlak om dus ook beter af te koelen. Je kent het wel.

Schijven zijn van EBC, die zijn prima. De sleutel tot goed remmen zit 'm blijkbaar toch in de blokken. En de nu gebruikte Greenstuff voldoet NIET aan mijn verwachtingen. Slechts een paar keer spelen in het moderne straatbeeld (lees: sprintjes tussen de verkeerdrempels in) en de remkracht is volledig weg. Zodra ze versleten zijn, moeten er minstens yellows onder, maar wellicht toch liever Ferodo's. Daar ben ik nog niet over uit.

Met Ferodo blokken, die ik onder de SW heb zitten, heb ik erg goede ervaringen. Die blijven bijten. Sterker nog, als ze warm worden remmen ze, zo lijkt het, nog beter. Prachtig, en met de relatief zware SW op standaard formaat schijven een prettig gevoel. Deze combinatie van normale schijven en Ferodo blokken gaat al weer een paar jaar mee, en heeft weinig kracht verloren. Voelt gewoon goed.
Post Reply