AW-11 Supercharger

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Chris Arnouts
Ik lul al aardig mee !
5 jaar na het restauratie project komt nu de volgende stap.
Ik roep het al heel lang maar eindelijk is er een begin. Een 4AGZE in mijn
AW-11.
Bij Willie Hermans een compleet gereviseerd Supercharger blok gevonden en vandaag heb ik de rest van de onderdelen opgehaald bij de vorige eigenaar.
Het blok
Image
Image
De onderdelen:
Image
Image
Image
Image
Image
Nu kan het schoonmaken van de onderdelen beginnen en kan het blok worden opgebouwd.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Goed bezig! Wat voor 4agze is het? Uit een Levin of uit een AW11? Wat voor bak ga je gebruiken? En in welke auto komt hij ;)
johnwoo
Zo te zien een AW11 versie. De 170pk s/c heeft zo'n plastic kapje erover, toch?
Mooi project in ieder geval!
Chris Arnouts
Ik lul al aardig mee !
Het is een 4AGZE uit een AW11.
De vorige eigenaar heeft het blok uit een AW11 gehaald en de carosserie weg gedaan doordat tie te rot was voor restauratie.
Hij wilde zelf dit blok in een betere AW11 in bouwen. Echter door tijdgebrek is hij daar niet aan begonnen.
De bak is een originele SC bak, deze zat er bij.

Greetz

Chris
Xhermes
Ok, met aandrijfassen dan dus ook waarschijnlijk :)
Chris Arnouts
Ik lul al aardig mee !
Het project draait al weer een hele tijd. Maar na het vele schoonmaken en poetsen is er eind aan het licht van de tunnel.

Het blok ligt nu in de AW-11. Het is nu nog wachten op de laatste onderdelen die uit Japan moeten komen. (Flexibel stuk van de uitlaat en de lambdasonde.)
Dan nog de kabelboom aanpassen en het bovengedeelte van de motor opbouwen.

Ik hoop binnen een maand te kunnen rijden met de SC.

Gr.
Chris

Een paar sfeer plaatjes:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Blackcorolla
Ik lul al aardig mee !
ziet er goed uit! ik ben op dit moment ook alles aan het schoonmaken en spuiten van een 3s-gte. veeeeeeeel werk kan ik wel zeggen, maar het is voor een goed doel.

succes met je project
Xhermes
Goed bezig! Wat heb je voor andere dingen allemaal aangepast? Qua onderstel etc?
bond
Ik zeg goed bezig. Wordt zeker een mooi blokje.
Brum
Ziet er weer uit als nieuw.
Goed bezig!:dux-blij_thumb-up:
ROB-E
Goed bezig!!!

Enne bij lelystad niet weer in dat warme hok blijven zitten.
uitlaten die supercharger!
Chris Arnouts
Ik lul al aardig mee !
Bedankt voor de complimenten.
Er zitten vele uren werk in mbt het schoonmaken, maar het resultaat maakt alles goed.

@Xhermes.
Kwa onderstel houd ik alles hetzelfde. Ik was van plan om de originele E51 bak te gebruiken. Echter past dat niet met de steunen. Misschien dat ik hem in de toekomst aanpas. Maar dan moet ik een chassis van een originele charger hebben. En ddar dan delen uitslijpen en in mijn chassis lassen.

@Rob-E misschien dat ik wel eens een rondje probeer. Ben altijd bang dat ik te overmoedig wordt en dan net de grens overschrijd.
Leliev
Hey Chris, ziet er netjes uit man. Heb je al uitgezocht hoe je je cruise control er in moet bakken? :P
Ik zie m binnenkort vast wel eens.

Gr. Paul
Xhermes
Chris Arnouts wrote:Bedankt voor de complimenten.
Er zitten vele uren werk in mbt het schoonmaken, maar het resultaat maakt alles goed.

@Xhermes.
Kwa onderstel houd ik alles hetzelfde. Ik was van plan om de originele E51 bak te gebruiken. Echter past dat niet met de steunen. Misschien dat ik hem in de toekomst aanpas. Maar dan moet ik een chassis van een originele charger hebben. En ddar dan delen uitslijpen en in mijn chassis lassen.

@Rob-E misschien dat ik wel eens een rondje probeer. Ben altijd bang dat ik te overmoedig wordt en dan net de grens overschrijd.
Ik bedoel qua onderstel meer de schokdempers etc ;) Nu heb je gewoon de C50 bak gebruikt?
Chris Arnouts
Ik lul al aardig mee !
@ LelieV
De Cruisecontrol gaan we proberen aan te passen. Ik heb al een ander deel bestelt nu alleen nog het gedeelte wat de gashendel bedient. Deze moet worden verzet. Maar de vraag is of dat gaat lukken. Was jouw beugel van een Supercharger. Dan zouden we kunnen ruilen. Ik zal eens aan Willie vragen wat de exacte verschillen zijn tussen de Charger en de NA cruise control. Wordt vervolgd...

@Xhermes
Ik gebruik de C-50 bak. Deze heeft een paar jaar geleden al een revisie gehad met de 5e versnelling dus die is weer prima.
Heel hoog op mijn verlanglijstje staat een D2 set. Echter moet ik eerst kijken wat er over blijft van mijn budget. Want de onderdelen die ik laatst heb moeten bestellen waren bij elkaar aardig prijzig. (Van dat geld kon ik een D2 set bestellen).
franksmits
blokje ziet er weer als nieuw uit nu die gespoten is! Leuk project op deze manier. Veel succes nog ;)
Mikeymike
Ik lul al aardig mee !
wow...very nice! Precisie werkje hoor :)
Remmel
Prachtig werk!

Van dit soort verslagen kan ik echt genieten en lees ik met belangstelling.
Geweldig!, en zo houden we de auto's op de weg die het zo verdienen.
En worden zelfs nog beter dan toen ze destijds de showroom verlieten.
Hulde!!

Image
Chris Arnouts
Ik lul al aardig mee !
Thnx !!
Chris Arnouts
Ik lul al aardig mee !
Jawel na vele dagen poetsen en spuiten is hij eindelijk klaar. De charger rijdt, het heeft langer geduurd dan gepland vanwege de zeldaamheid van de nodige onderdelen maar het is gelukt.
Willie heeft het voor elkaar gekregen

Ondertussen 1000 km gereden en is de eerste olie vervangen voor nieuwe.
Een duur grapje € 300,- voor motorolie en chargerolie in twee weken tijd.

Wat foto''s van het eindresultaat:

Image

Image
Image
Image
Post Reply