Koppelings probleem

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Ewoud
Zere vingers van het typen..
Mijn koppeling doet maar weinig meer. Blijkt een lek (waarschijlijk, anders gaat ie niet zo snel leeg lijkt me) in mijn koppelingsvloeistof reservoir/systeem te zijn.

Goed morgen nieuwe koppelingsvloeistof halen en bijvullen.

Maar dan moet ie ook ontlucht worden. Iemand enig idee waar dat ontluchtings gebeuren zit in de auto? Kon zo bij het reservoir in de frunk niks vinden.

Oh en welke koppelingsvloeistof kan er in?
mr2PUNTfreak
Type MR2: AW11
Zit achter bij de versnellingsbak.
Ewoud
Zonder brug bij te komen?
mr2PUNTfreak
Brug is makkelijker.
Brum
Moet je wel even in de auto kijken bij het koppelingspedaal of hij niet naar binnen lekt. Mijn hoofd cilinder lekte naar binnen toe en kreeg koppelingsvloeistof onder de bekleding.:-/
Ik heb er geloof ik DOT 4 op gedaan omdat ik die staan had.;D
Mijn handboek heeft DOT 3 aan.
Metal_Carnage
Auto links achter even uit de vering krikken dan kun je er bij als je naast de auto ligt. je hoeft er niet onder, je kan er zo bij.

Tip: neem een ontluchtingsslang en een bakje, dan kun je de lucht eruit zien komen en kun je ook beoordelen of hij goed ontlucht is.
RowanMR2
Tip: Pompen op het pedaal met je linkerbeen en dan kun je met je handjes nog net goed bij het ontluchtingsnippeltje :)
Ewoud
Thx voor de tips, vanmiddag ff mee bezig geweest.

Kon het hele ontluchtings gebeuren aan de achterkant zo niet vinden, maar na het reservoir te hebben bijgevuld deed ie het weer. Al voelt de koppeling nog wat licht qua intrappen. Maar dat kan ook verbeelding zijn.

Iig komende dagen het reservoir goed in de gaten houden, als er nog ergens lucht in zit, zal het nivo moeten zakken. Heb nergens een lekkende leiding kunnen vinden wat dat betreft.

Oh en natuurlijk een big thx voor de telefonische helpdesk! :D
Green Goblin
Geen probleem. Kan zo bij de anwb aan de slag...;D
Brum
Ewoud wrote:
Iig komende dagen het reservoir goed in de gaten houden, als er nog ergens lucht in zit, zal het nivo moeten zakken. Heb nergens een lekkende leiding kunnen vinden wat dat betreft.
Heb je nog in de auto bij het pedaal gekeken?
Ewoud
Brum wrote:Heb je nog in de auto bij het pedaal gekeken?

Ja, de bekleding in de voetenruimte bij de pedalen was droog.

Heb er niet onder gekeken, dat niet.
Brum
Ewoud wrote:Ja, de bekleding in de voetenruimte bij de pedalen was droog.

Heb er niet onder gekeken, dat niet.
Als je bij het pedaal kijkt zie je de drukstang met een stofhoes van de cilinder. Als hij naar binnen toe lekt zul je daar olie moeten zien.
Ewoud
Ok thx, ga het morgen ff checken ;)
RowanMR2
Of anders aan de onderzijde van de hoofdkoppelingscilinder, deze kun je vinden onder je mooie sunroofstrutbarafdekkap. Of misschien lekt je koppelingscilindertje op de versnellingsbak.
Post Reply