Probleem met koppeling
Moderator: Pieten
-
Alexbrz
Niks mis met de hoofdkoppelcilinder, tis echt de bak. Je hoort bij t starten en rijden ook iets rammelen achter je, alsof er stukjes ijzer door de bak vliegen. Zal dus wel iets afgebroken zijn, van t weekend bak maar even open en kijken of het vervangen word, of even een wisselbak scoren.
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Je bedoelt de versnellingsbak ?
Ik heb nog een bak liggen, gaat niet heen en weer in zijn vijf. Had hem eigenlijk weggelegd om in de mijne te bouwen (ooit). € 175,00.
Ik heb nog een bak liggen, gaat niet heen en weer in zijn vijf. Had hem eigenlijk weggelegd om in de mijne te bouwen (ooit). € 175,00.
-
Alexbrz
Green Goblin wrote:Je bedoelt de versnellingsbak ?
Top, via een andere forumer ook al een bak aangeboden gehad voor dezelfde prijs, maar de staat daarvan weet ik niet.
Ik zal het even laten weten zodra ik m er onderuit heb, eerst even informeren wat het kost om er gewoon n nieuwe drukgroep e.d. in te zetten.
- Green Goblin
Misschien wel gemakkelijk om vantevoren te weten wat het nou is, de drukgroep of de bak. De bak lijkt mij onlogisch (al mag je best de mijne kopen hoor).
Als je het zelf niet kunt, zal het wel wat prijzig worden.
Als je het zelf niet kunt, zal het wel wat prijzig worden.
- mr2PUNTfreak
Complete set zat volgens mij rond de 140 euro, dan moet ie er nog in.
Mocht je dit door een dealer laten doen, gaat het aardig in de papieren lopen.
-
Alexbrz
mr2PUNTfreak wrote:Complete set zat volgens mij rond de 140 euro, dan moet ie er nog in.
Het word door een vriend gedaan, en het was inderdaad de drukgroep. Er is een nieuwe set besteld (met koppelingsplaten enzo als ik het goed begrepen had), koste me totaal 134 euro. Valt dus allemaal erg mee:)
- Green Goblin
Dat is idd rond de 140 euro. Dus dan moet je dat logo voor op de frunk ook hebben ? 
- Green Goblin
Ik ook.
Green, brum en ewoud hebben gelijk. Maar vooral green 
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Wel een leuk iets is een Fidanze lichtgewicht vliegwiel te monteren.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Wel een leuk iets is een Fidanze lichtgewicht vliegwiel te monteren.
-
Alexbrz
Hij moet t buiten werktijden doen, dus als het goed is is het morgen klaar. Frunk logo heb ik al! de lokale toyota dealer waar ook de koppelingsset vandaan komt, kon hem er bij bestellen voor 26euro. Maar meteen gedaan dan
t is volgens mij wel een imitatie en geen originele toyota, want de schroefgaatjes zaten iets anders dan de gaatjes in de frunk, maar tis allemaal goed gekomen.
Met een goede voorhamer en wat zinvol geweld past alles..
Ewoud wrote:Why dat? Nog nooit eerder gehoord
Brum wrote:Dat hoor ik ook voor het eerst....
Green Goblin wrote:Ik ook.
Leliev wrote:Green, brum en ewoud hebben gelijk. Maar vooral green
Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Nou, dat heb ik gelezen op MR2OC, en MR2OC heeft altijd gelijk
Daarnaast stond het ook in de handleiding (of zelfs op de doos) toen ik mijn Exedy vervangingsset monteerde, inclusief Fidanza vliegwiel
- Green Goblin
Ik denk toch dat MR2OC zich in dit geval vergist...
Het KAN zijn dat je vliegwiel niet helemaal vlak meer is als je hem voor de 2e keer gebruikt. Daarom laat je hem vlakken lijkt mij?
- frankie-turbo
is niet nodig. tenzij je teveel geld hebt..
als je het vliegwiel vlakt kan het zijn dat daarna je koppeling niet meer vrij loopt, omdat de drukgroep dichter bij de motor zit, ookal is het maar een milimeter wordt je drukgroep minder ver ingedrukt waardoor de plaat kan gaan slepen..,
ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt, met een paar stock vliegwielen die we lichter hadden laten maken, ze hadden als service ook de nieuwe :S vliegwielen gevlakt.. wat ze dus niet hadden moeten doen, we konden het oplossen met langere pushrods.. stangetje die tussen je koppelings cilinder en drukgroep hefboom zit.. maar toch.. handig is het niet
als je het vliegwiel vlakt kan het zijn dat daarna je koppeling niet meer vrij loopt, omdat de drukgroep dichter bij de motor zit, ookal is het maar een milimeter wordt je drukgroep minder ver ingedrukt waardoor de plaat kan gaan slepen..,
ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt, met een paar stock vliegwielen die we lichter hadden laten maken, ze hadden als service ook de nieuwe :S vliegwielen gevlakt.. wat ze dus niet hadden moeten doen, we konden het oplossen met langere pushrods.. stangetje die tussen je koppelings cilinder en drukgroep hefboom zit.. maar toch.. handig is het niet