even een leuke afscheids foto van de reserve motor.

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

The Honda Kit
heb net alles opgehaald , en vast ingepakt voor iedereen die morgen komt , maar vond het toch leuk om nog even een afscheids fototje er van te maken :'( .... dus bij deze

wie o wie herkent zijn parts ? ;D

Image

Image

Image

Image
BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Het blijft zonde dat het nu allemaal weggaat na al die jaren..

In ieder geval succes met wat er nu gaat volgen ;)
The Honda Kit
mhm .. wat heet zonde .... hef niet zomaar de witte vlag ;)

maar eerst even genieten van de supercharged Honda
BST
Supercharged Honda? Heb ik iets gemist :D
The Honda Kit
:-/ .... ik had het in onzichtbaare letters neergezet ... maar ja ... als het chassis en wielen zijn verkocht dan wil ik daarvan een comptech supercharger kit gaan halen .... plug en play ... en duurt geen 3 jaar ::)
kwestie van er aan bouten en 300-310 wiel pk ... maar komt nog .... zal wel zomer zijn dat die er op zit :P
The Honda Kit
hier de foto er van

Image
BST
Turbo_PePe wrote::-/ .... ik had het in onzichtbaare letters neergezet ... maar ja ... als het chassis en wielen zijn verkocht dan wil ik daarvan een comptech supercharger kit gaan halen .... plug en play ... en duurt geen 3 jaar ::)
kwestie van er aan bouten en 300-310 wiel pk ... maar komt nog .... zal wel zomer zijn dat die er op zit :P

Dat klinkt goed :D

En bovendien niet een eeuwigheid wachten 8)

Kom je een keertje langsrijden als je in de buurt bent als ie klaar is? Ben wel benieuwd 8)
The Honda Kit
komt goed ....

eerst nog even wachten op de honda zelf.
en dan eens verder kijken. maar die SC komt er zeker op . en spoedig ook.

nog wat anders .... ik weet niet of jacob al zijn TT opgehaald heeft ... maar kwam ik die soms net tegen ? in Ede , op de weg van de rotonde/spoor na de kwikfit toe zeg maar .... was een identieke aan die jij gekocht had ...;D
tilma800
Type MR2: AW11
Weet een waaier blower niet feilloos de nadelen van een turbo en een SC te combineren?

- Een centrifugaal waaier werkt pas goed bij hogere toerentallen
- Een sc is aangedreven en kost dus iets vermogen

De vraag is alleen hoe het in de praktijk uitvalt.
The Honda Kit
helaas draait de honda niet zoveel toeren ... bij 9500 stopt die al ... oops met de vortech ESM , 10700 :P:P

en ja , dan maar aangedreven , en idd , hij pakt 81 pk van de motor om boven de athmospheer te werken , maa brengt er boven de 2800 toeren al wel 20 pk bij , en bij 6000 toeren al 80 , en bij 9000+ TOT 120 pk .... ( allemaal afhankelijk van de gemonteerde pulley )

maar dit is weer echt echt Peter ... er over praten zonder uberhaupt nog de honda te hebben ;D ... ja ja .. haak er maar niet op in , ik weet het. maar hij komt er toch wel :P
tilma800
Ik voorspel 60 pk :P;D
The Honda Kit
ik ben d'r bang voor ;D :lach:
xplorer
ben benieuwd peter, maar het moet toch wel een beetje pijn doen om allemaal die mooie nieuwe!! spulletjes weg te doen :P
The Honda Kit
nou ... poeh ... je moest eens weten .... 1 x honda ... altijd honda , vond het eerst kut , na het starten van een s2000 heb ik acuut me prijzen verlaagd om hem nog sneller te kunnen kopen ;D
Christopher
M'n opa (jaja) heeft ook een S2000, al een aantal jaar.. heerlijke auto!

Ik zou, als ik er het geld voor had, ook geen moment nadenken en de Mr2 zo wegdoen!
rsevo6
Peter,
Ik zou dan nu maar als de sode^#%^ter ergens een Comptech supercharger aanschaffen, binnenkort zal je nergens meer een nieuwe kunnen krijgen.
Comptech is nl sinds deze week failliet en heeft GEEN voorraden meer. Je zal dus ofwel ergens bij een Comptech dealer snel een "old stock" moeten vinden of een 2e hands kit moeten aanschaffen.
Houd er rekening mee dat er 2 versies bestaan: als ik het goed heb de D1 voor 1999-2003 en de D2 voor 2004-on
The Honda Kit
idd , ik had gezien dat ze discontinued waren .. wist niet dat ze falliet waren. maar op het honda board zweven er nog zat kitjes rond gelukkig , en vortech heeft anders ook nog een identieke kit .
BST
Tja, dan nu maar even je kans pakken, want anders zit je straks jaren te zoeken naar zo'n ding..
The Honda Kit
ben reeds voorzien ... nu nog een full race intake mani ... maar dan moet ik eerst de turbo verkopen :-/
Xhermes
Succes met de S2k! Erg mooie auto en de SC-kit maakt het echt af lijkt mij. Goed bezig en houd ons op de hoogte ;)
Post Reply