Ik dacht dat er wel Toyo's zouden zijn in de maat 225-40-17, maar ik kreeg te horen dat dat winterbanden zijn, klopt dat? Rijdt iedereen die hier op toyo's rijdt dan op 45 hoogte?
Als ik toch graag 40 hoogte wil hebben kan ik bijv. Kumo's kopen, maar ik heb echt geen idee of dat een beetje lekker aan de weg plakt. Ik ben op zoek naar banden die liefst erg goed aan een droog wegdek kleven, zodat er met mooi weer lekker gegumd kan worden. Dat ze dan iets minder zijn op nat, wil ik eventueel wel voor lief nemen. Iemand tips van banden die jullie in de praktijk gebruikt hebben?
Ik had Bridgestone potenza's op mijn MX5 destijds, maar heb eigenlijk geen goed beeld of die qua grip te vergelijken zijn met toyo's..
En weer over die banden..
Moderator: Pieten
Pirelli P7 de P van plakken
achter 215-45-17
beiden toyo,s
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Dat "life" kan natuurlijk wat kort zijn als het regent.....shenron wrote:Wanli!! for life jongen
- frankie-turbo
als ik me niet vergis kun je 225-40-17 niet krijgen (alleen winterband).. ik had toen dat probleem bij mijn celica.. ik moest 225-45-17 nemen
het is of 215-40-17 of 235-40-17
het is of 215-40-17 of 235-40-17
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
Stuur anders een mailtje naar de fabriek en leg het uit.
Soms is een mal vrij simpel op maat aan te passen.
Nadeel;
Je moet dan wel een stukje rijden voor je banden.
Geloof mij, er zijn mensen die dat er voor over hebben...
Nadeel;
Dokter Rob wrote:Stuur anders een mailtje naar de fabriek en leg het uit.
Nadeel;
Corvette-rijders zeker? Voor hun speciale "individualy engeneered" tyres voor "all 4 corners"
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
Inderdaad, Corvette rijders zijn zich bewust dat er geen tractor banden onder moeten.
Het enige contact met de weg via een paar stukjes rubber tenslotte...
Kost een paar kilometer, mooi ritje Frankrijk en ze zitten eronder.
Mooi michelin...
Het enige contact met de weg via een paar stukjes rubber tenslotte...
Kost een paar kilometer, mooi ritje Frankrijk en ze zitten eronder.
Mooi michelin...
De R1R word mijn volgende band!
(al gaat dat nog ff duren)
@ erik, de oude is de T1S
Super bandje! heb een jaar of 4 met de T1S gereden onder de Celica. (en een stuk of wat versleten)
De R1R schijnt een prima bandje te wezen voor af en toe een circuit dagje.
Ik ben benieuwd
De T1R is ook een prima band.
Als je maar bij de wat bekendere merken blijft is het vaak gewoon goed.
Michelin sport nogwat,
Bridgestone Potenza,
Toyo R1R, T1R.
Pirelli P Zero
Yokohama S-drive
En ja ik heb nu een waardeloos merk onder de AW11 zitten.
(al gaat dat nog ff duren)
@ erik, de oude is de T1S
Super bandje! heb een jaar of 4 met de T1S gereden onder de Celica. (en een stuk of wat versleten)
De R1R schijnt een prima bandje te wezen voor af en toe een circuit dagje.
Ik ben benieuwd
De T1R is ook een prima band.
Als je maar bij de wat bekendere merken blijft is het vaak gewoon goed.
Michelin sport nogwat,
Bridgestone Potenza,
Toyo R1R, T1R.
Pirelli P Zero
Yokohama S-drive
En ja ik heb nu een waardeloos merk onder de AW11 zitten.
-
Ravager
Bridgestone Potenza heb ik eronder en plakt als een gek , ben er zeer tevreden over iig en zou ze zo weer eronder kiezen.
Gebruik deze thread gelijk even voor een vraagje:
Ik heb er nu voor 205/45/17 onder zitten. Nu moeten deze worden vervangen en ik wilde gaan voor Toyo T1-R. Alleen zijn deze in de maat 205/45/17 €116,- p.s. en in de maat 205/40/17 €76,- (autobandenmarkt). Ga ik het merken als ik van 45 naar 40 bandhoogte ga? Vind het nogal wat schelen voor exact de zelfde band (gekke maat ofzo? 205/45/17, dat ze zo duur zijn:huh: )
Ik heb er nu voor 205/45/17 onder zitten. Nu moeten deze worden vervangen en ik wilde gaan voor Toyo T1-R. Alleen zijn deze in de maat 205/45/17 €116,- p.s. en in de maat 205/40/17 €76,- (autobandenmarkt). Ga ik het merken als ik van 45 naar 40 bandhoogte ga? Vind het nogal wat schelen voor exact de zelfde band (gekke maat ofzo? 205/45/17, dat ze zo duur zijn:huh: )
205/40-17 past nog beter ook qua rolomtrek vergeleken met origineel, waarom niet gelijk 215/40 (en achter dan natuurlijk de bijpassende 235/40)? Kosten meestal hetzelfde.
Vroeger ook een aantal sets van die Toyo Proxes gehad onder de MR2, eerst T1-plus, daarna T1-S, op droog wel aardig op nat een drama (kostbare zaak) en onvoorspelbaar, gingen wel erg lang mee (25.000 km achter).
Toen overgestapt op de Good Year Eagle F1 (eerst GSD2, daarna GSD3 en nu Assymmetric), gaan iets korter mee, maar super banden. Alternatief is voor mij de Bridgestone Potenza RE050A, niets anders.
Verder o.a. ervaringen met (niet onder de MR2) de:
Bridgestone Potenza RE720 195/50R15 (topband, zelfs nog goed op nat als ze ver gesleten zijn), helaas niet meer leverbaar...
Pirelli PZero Rosso 225/50R17, zeer goed op nat en droog, niet teveel geluid, gaan een eeuwigheid (in mijn geval een jaar en 55.000 km, niet MR2!) mee en kosten niet de wereld, nadeel: niet er uit te krijgen trilling.
Daarna overgestapt op de Good Year Excellence: prima band, alleen wat zachte wangen, dus snel op de hoekjes versleten. Niet geschikt voor mij. Na 3 maanden kwam de dealer bij een beurt dat ze vervangen moesten worden (juli 09, zitten er nu nog op, alleen sinds december niet meer gebruikt en zijn nu wel op)... nog geen 15.000 km gereden toen, daarna nog een klein half jaar meegegaan.
Nu (ook wegens de ervaring met de MR2) Good Year Eagle F1 Assymetric genomen (255/35R20), na dik 13.000 km nog een lekker diep profiel, gaan dit seizoen wel redden. Het alternatief was de Bridgestone RE050A of evt. Falken FK452 om eens te proberen. Gezien het kostenplaatje koos ik liever voor een A merk met (onder de MR2 en testverslagen) bewezen eigenschappen.
Vroeger ook een aantal sets van die Toyo Proxes gehad onder de MR2, eerst T1-plus, daarna T1-S, op droog wel aardig op nat een drama (kostbare zaak) en onvoorspelbaar, gingen wel erg lang mee (25.000 km achter).
Toen overgestapt op de Good Year Eagle F1 (eerst GSD2, daarna GSD3 en nu Assymmetric), gaan iets korter mee, maar super banden. Alternatief is voor mij de Bridgestone Potenza RE050A, niets anders.
Verder o.a. ervaringen met (niet onder de MR2) de:
Bridgestone Potenza RE720 195/50R15 (topband, zelfs nog goed op nat als ze ver gesleten zijn), helaas niet meer leverbaar...
Pirelli PZero Rosso 225/50R17, zeer goed op nat en droog, niet teveel geluid, gaan een eeuwigheid (in mijn geval een jaar en 55.000 km, niet MR2!) mee en kosten niet de wereld, nadeel: niet er uit te krijgen trilling.
Daarna overgestapt op de Good Year Excellence: prima band, alleen wat zachte wangen, dus snel op de hoekjes versleten. Niet geschikt voor mij. Na 3 maanden kwam de dealer bij een beurt dat ze vervangen moesten worden (juli 09, zitten er nu nog op, alleen sinds december niet meer gebruikt en zijn nu wel op)... nog geen 15.000 km gereden toen, daarna nog een klein half jaar meegegaan.
Nu (ook wegens de ervaring met de MR2) Good Year Eagle F1 Assymetric genomen (255/35R20), na dik 13.000 km nog een lekker diep profiel, gaan dit seizoen wel redden. Het alternatief was de Bridgestone RE050A of evt. Falken FK452 om eens te proberen. Gezien het kostenplaatje koos ik liever voor een A merk met (onder de MR2 en testverslagen) bewezen eigenschappen.