Tropical Blue MR2

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Xhermes
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Ik heb nog een setje zwart leren stoelen staan ;)
BlackJax
Ik lul al aardig mee !
Dus dat is die andere originele Caribean blue 94'er 8). In die zes jaar dat ik die van mij had ben ik hem nooit tegengekomen. Mooie bak.

Voor leder problemen kan je even op deze site kijken:

http://www.colourlock.nl
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Na een weekje kom je steeds achter meer irritante dingetjes die net niet helemaal goed zijn

- T-bar rubbers zitten of niet helemaal goed en/of zijn deels versleten want bij hevige regen heb ik water in de auto.
- meerdere interieurdelen zijn slecht geplaatst
Jap_DMM
Ik lul al aardig mee !
altijd dingen die jammer zijn.
Gelukkig zijn het dingen die goed te vervangen zijn, maarja wel weer onvoorziene kosten!
Ricardos
Die rubbers van het dak zijn nog aardig aan de prijs ook!
En interieur delen goed monteren is zo gedaan :D
mr2PUNTfreak
Dirk wrote:Na een weekje kom je steeds achter meer irritante dingetjes die net niet helemaal goed zijn

- T-bar rubbers zitten of niet helemaal goed en/of zijn deels versleten want bij hevige regen heb ik water in de auto.
- meerdere interieurdelen zijn slecht geplaatst
Heb je em nou nog niet klaar?;D
Dan kom je maar een keer een hele dag sleutelen, is ie voor de koffie klaar.:P
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Toen ik wederom bij m'n ouders kwam om voor de nieuwe auto de reserve set velgen te deponeren werd er vriendelijk, doch dringend, verzocht om de onderdelen van de laatste paar auto's van de garagezolder te halen.

Dus zaterdag was ik de klos, gelukkig mocht ik voor de gelegenheid de Starlet van moeders' lenen want er gaat zo weinig troep in een MR2.

Kleine omsomming wat ik zoal tegenkwam, erg leuk, nostalgisch gevoel:

- 2 CRX krikken (toch al 7 jaar geleden dat ik CRX reed)
- CRX luchtfilters
- Compleet interieur van een Civic EG-serie
- Kromme remschijven + verglaasde blokken
- oude Accu
- Hoedenplank van mn oude Renault 5 GTT (9 jaar geleden)
- 2 buitenspiegels (huh?!?)
- Diverse oude troep qua kabels etc.etc.

Daarnaast hadden m'n ouders ook nog genoeg troep erstaan wat dan nu eindelijk ook wel weg mocht; waaronder de box waar wij als kinderen nog in gezeten hebben en m'n jongste zusje is 24 en getrouwd :applaus-smiley: Ik weet nu dus waar ik die lakse opruimhouding van heb.

MAAR!, de grootste verrassing was in een doosje ergens achterin, netjes verpakt en nog helemaal compleet, een Boston Accoustics Pro 13cm composet (ik heb dat set ooit eens gekocht, ingebouwd gehad, en uitgebouwd en zou het verkopen maar 'vergeten'). Mooie vondst, kwam goed uit, want ik had immers voorin de auto helemaal geen geluid zitten. Dus een handleiding erbij en direct aan de slag om de deurpanelen te demonteren en de middenconsole om bij de radio te kunnen.

Ik heb echter vanalles opnieuw moeten solderen want de bruut die de wagen hiervoor heeft gehad heeft alle draadjes van de originele DIN stekker kapot gemaakt en aanelkaar gedraaid (niet eens met kroonsteentjes!?!?!). Dus ik kon een nieuwe DIN-stekker solderen. Daarnaast waren de filters van de speakerset niet goed meer, dus die contactpunten moest ik ook weer even opnieuw vastsolderen. Al met al meer dan 3 uren bezig geweest (voor de koffie :P ) maar ik heb nu dus subliem geluid voorin de auto. Direct ook even de deurpanelen etc. goed gemonteerd en de rammel van het luchtfilter gefixt.

Productief dagje en een leuke vondst á € 400,=.
Xhermes
Goed bezig!
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Dit weekend bij Timmo langs geweest en de EddyTRD Kruizen opgehaald. Achterin was mijn Gamma motorkruis (nee, geen originele dus, *zucht*) al een beetje krom. Deze nieuwe zijn echter super en binnen 10min gemonteerd, nog bedankt voor de hulp trouwens Timmo!!

Morgen, rondom nieuwe schijven + blokken en HKS Rvs remleidingen.

Oh en laatst een nieuwe radiateur, de oude was gaan zweten.
Ricardos
Goed bezig!
Zag dat je foto's van dit topic waren verwijdert, tijd voor nieuwe foto's dus ;)
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Het is inderdaad eens tijd voor nieuwe foto's..

Binnenkort!! Dan is de auto meewerkend voorwerp van mijn huwelijksvoltrekking, waar hij dienst zal doen als trouwauto + tevens reisvoertuig voor de huwelijksreis naar Italië.

Hemelsvaartdag + de vrijdag erop in het teken gestaan van auto klussen:

-Linker buitenspiegel eindelijk gefixt, hij trilt nu niet meer, was nog een ontzettende rotklus trouwens.
Het rubber achterop het glas was stuk, het plastic bevestigingsgedeelte moest ook gelijmd en met diverse onderdelen van 2 spiegels en secondelijm en elastiekkoord van een oude jas en veel denk en knutselwerk is mijn spiegel nu onzichtbaar gemaakt, beter als origineel.
- de diverse interieurdelen verbeterd, de versterker eindelijk eens goed aangesloten op de remote.
- luchtfilterdelen verwijdererd, mijn green openluchtfilter is nu ook weer daadwerkelijk 'green' ipv zwart met aangekoekte troep (nooit schoongemaakt door vorige eigenaar in naar schatting 4+ jaren).
- dakrubbers weer eens ingevet (net op tijd voor de hoosbuien de dagen daarop volgend).
- KM teller geeft juiste snelheid aan (ja ik weet het, dat stelde ik vorig jaar al vast, tijdgebrek voor echt goed sleutelen)
- toerenteller geeft juiste RPM aan
- Temp meter geeft juiste stand aan

Tevens kwam ik nog een zwart kastje tegen aan een lange zwarte kabel die over de middentunnel loopt en samen met de kabelboom daar 'ergens' naar achteren verdwijnt. Het kastje zelf ligt verborgen in de bestuurderskant opbergvakje achter de stoelen, is ong. 6 bij 10 bij 2cm groot en heeft 4 stekker aansluitingen 2 4polige platte en 2 5polige platte. Volgens Harm was het waarschijnlijk de aansluiting van het optionele luxe stereoset met subs etc. Weet iemand het toevallig zeker? Het ligt behoorlijk in de weg is zo te zien niet aangesloten aan het kastje kan en wil er eigenlijk wel vanaf.
Post Reply