Subwoofer AW11

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

bond
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Nou klink nog niet even zoeken naar een ander speakertje. Die er nu in zit is niet zo fris meer. Maar leuk dat je hem aan de gang heb.
ROB-E
Bedankt mensen :D

En die muziek was prima hoor!
Was gewoon een fijn CeeDeetje van Creed 8)

En idd het woofertje wat er nu in zit is niet echt een super ding.
Misshien dat er nog een paar nieuwe condensatoren in de versterker gesoldeerd moeten worden. (die zijn na dik 20 jaar ook de beste niet meer).
Maar er zat ook zon (/\*@#!!!) kenwood radio voor.
Die dingen kraken, piepen, ruizen al als ze denken aan 12V :P
mr2PUNTfreak
Goed bezig hoor!
Mede mogelijk gemaakt door HEDU GMBH ?:P;D
ErikV
He, Rob,

Excuus dat ik er na een eerste aanzet niet mee verder ben gegaan. Weinig tijd en zo....
En je kreeg toch al van alle kanten hulp aangeboden. En nu werkt het. Hulde.
Nieuw speakertje? Ik zal mijn ogen eens open houden....
ErikV
ROB-E wrote:En idd het woofertje wat er nu in zit is niet echt een super ding.
Misshien dat er nog een paar nieuwe condensatoren in de versterker gesoldeerd moeten worden.
De plastic kast doet ook niet veel goeds hoor. Tip van mij: hou de electronica in deze kast, en zet de (een andere) speaker in een degelijke MDF kast. Of gewoon alles in een MDF kast natuurlijk.
Desnoods een echt berekende met passende speaker. Dat hangt natuurlijk een beetje af van de inbouw locatie.

Ik heb al wel een heel mooi 10 cm (sub)woofertje voor je, maar wellicht niet op de standaard maat en iets aan de diepe kant maar toch: Tangband W4-1856 voor €70,--
Image
Heeft aan 6 liter bassreflex genoeg indien actief aangestuurd. Helaas wel een passief membraan gebruiken ipv een poort want dat gaat nooit passen.
bond
Het dasbord kastje vervangen en hub subje er in ;D
Green Goblin
Heeft niet veel nut om de originele sub op te zoeken en dan weer te vervangen door een andere he...is het weer niet de originele sub..
ROB-E
@ Erik,

Maakt niet uit, toch bedankt ;)

Heb zelf ook al een beetje rond gekeken.
En heb me oog laten vallen op deze:
Monacor SPW-116/8
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=5580
Ik denk (heb het nog niet goed opgemeten) dat deze wel redelijk 1 op 1 in de behuizing past.

En deze (is wel wat te hoog)
Hivi M4B
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=7191

En ja het was wel de bedoeling om deze AW11 subwoofer compleet te houden.
En ik vind die oem subwoofer nou gewoon een leuk hebbedingetje ;)

En die tangband is idd wel erg hoog!
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=7951

Is trouwens wel een leuke site om doorheen te snuffelen
www.europe-audio.nl
En had ook al even bij speaker en co gekeken, maar die hadden niet veel 4'' speakers.

@Bond:
De 1e AW11 heeft 2 13cm speakers tussen de stoelen ;)
ErikV
Rob,

Vergeet 1 ding niet als de een andere speaker pakt. Impedantie. De twee die jij noemt zijn 8 Ohm exemplaren. Wat je wilt hebben zijn 4 Ohm speakers. Anders kan de toch al niet krachtige versterker niet voldoende vermogen leveren.
Ik heb zo snel niet gezien of die ook worden aangeboden, maar vaak maken de fabrikanten wel een 8 en ook een 4 Ohm versie.
Vlak de eenvoudige (en spotgoedkope) Visaton niet uit hoor! Top ding, en als je die een keer stuk hebt is het zeker geen rib uit je lijf.

Ik zag er ook een SB Acoustics staan (SB12NRXF25-4), die is ook aardig, en met een meer dan acceptabele lineaire slag (plus en min 4 mm), 4 Ohm en met parameters die aardig passen in een kleine plastic en dus niet luchtdichte kast.
Per toeval heb ik daar een fraai huiskamer ontwerp van liggen, met een transmissielijn kast. Leuk speelgoed hoor. Deze zou willicht mijn voorkeur hebben :)

Wel, succes.

Edit:
Over de grote plas maken ze af en toe ook aardige dingen:
http://www.aurasound.com/public/pdf/ns4-255-4d.pdf
of anders
http://www.daytonaudio.com/lspeakers/ne ... 105-4.html
bond
Kijk Rob als het nou niet alla maal lukt. Dan heb ik nog wat . Hier mee kan je een sub regelen. De oude autoradio's hebben vak geen sub regeling er op zitten. Met dit kastje kan je het wel regelen.

Image

Image

Hier een Sony XEC-505 stero electronic crossover network. Dit plaatsje tussen de radio en versterker in. Heeft twee audio in gangen Front en Rear en dan krijg je drie uit gangen 1 Sub/1Front L-R/1Rear L-R. En dit kan je dan regelen in Sub Woofer min/max Low Boost van 0 db tot plus 80 db en een Low-Pass/Hi-Pass van 50Hz/80Hz/120Hz/180Hz. En dan nog Frontlevel/Rearlevel in min/max.
tweakmaster
daar heeft ie waarschijnlijk niets aan omdat de sub een High current input heeft, oftewel: Hij word direct aangestuurd vanaf de speaker kabels.. OF hij moet extra kabels gaan trekken :)
bond
Dat klopt maar als het niet lekker werkt kan je wat anders gaan doen. Stel hij heeft nu ook een versterker in zijn auto liggen. Dan zou het dit kastje tussen zijn radio en zijn versterker in kunnen zetten.En een sub aan sluiten op de versterker en dan kan je de sub regelen.
ErikV
tweakmaster wrote:daar heeft ie waarschijnlijk niets aan omdat de sub een High current input heeft
Niet alleen daarom. Meer omdat de sub een eigen versterker heeft die fullrange signaal gevoed krijgt en daarom zeker zelf al een ingebouwd hoog-af filter heeft. En dat zal afgestemd zijn op de sub-speaker en ook op het samenwerken met de overige speakers.

Dus of het is de OEM sub, en klaar. Of het is een hele andere opzet met andere losse versterker icm het getoonde filter of de sub uitgang van de HU als dan niet icm met een hele andere subspeaker-kast. Maar ik streven was toch alles zoveel mogelijk OEM te houden, toch?
ROB-E
Na een paar dagen afwezigheid...

Die speakers van over de grote plas zien er zeker goed uit. :dux-blij_thumb-up:
Weer wat stof om over na te denken.
En je hebt helemaal gelijk met de 8 Ohm.
Het moet idd 4 zijn.

En idd ik wil het verder zo veel mogelijk orgineel houden. niet te veel opsmuk.
De Head unit is dan wel vervangen voor een exemplaar CD/MP3, op de orginele speaker plekken zijn al wel vervanging's speakers geplaatst, van Pioneer en achter bij de targa daken van magnat (die ik overgens een heel erg goede prijs/kwaliteit vind hebben)
De oude Clarion met cassette radio (nu weet ik ff niet of dat de orginele was)
ligt op zolder ;)
Post Reply