Stuurhuis afstellen
Moderator: Pieten
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
Zou 45522-17020 moeten zijn voor een MR2 van '91.
-
darkEVO
Iemand enig idee of er verschil zit in de artikelnummers van een 91 mr2 en een 94+ mr2 en of er verschil zit in met stuurbekrachtiging en zonder stuurbekrachtiging ?
-
inyourfaces
- Knop gevonden hoor !
afgelopen zaterdag de mr2 op de brug gehad en het is toch echt het stuurhuis...decipherer wrote:Ik vraag me ook sterk af of het klapperen komt door een verkeerd afgesteld stuurhuis. Zou eerder denken aan veerpootlagers/rubbers stabilisatiestang/'droplinks'.
Heb mijn stuurhuis ook uit elkaar gehad, en het enige wat je eigenlijk afstelt is hoe hard de tandheugel tegen het rondsel gedrukt wordt.
Je drukt het zwarte blokje (links van het veertje) met behulp van het veertje tegen de tandheugel aan door de moer (zichtbaar aan de links- bovenkant van het stuurhuis) aan te draaien.
Het witte busje is een geleiding voor de tandheugel aan het uiteinde van het stuurhuis. Mocht je het stuurhuis uit elkaar halen zou ik deze zeker vervangen, kost bijna niks namelijk.
Het volgende plaatje is van een AW11, maar van een SW20 is eigenlijk identiek (mits zonder stuurbekrachtiging uiteraard)
de steering rack (op de exploded view) daar zit wat speling in wat het 'klapperen' veroorzaakt, enig idee hoe dit is af te stellen ?
het gaat om een 92-er met stuurbekrachtiging
-
inyourfaces
- Knop gevonden hoor !
decipherer wrote:Zou 45522-17020 moeten zijn voor een MR2 van '91.
geldt dat ok voor een 92-er met ps? of is dat een ander onderdeelnummer?
mvg
-
darkEVO
let er ook op dat het gewoon je stuurkogel of topmount kan zijn. Heb wat nagezocht op Mr2oc. Een klakkig geluid is vaak een versleten topmount.
-
inyourfaces
- Knop gevonden hoor !
bedankt voor de tip darkEVO maar ik heb em op de brug gehad en er zit speling in de steering rack wat het klakkig geluid maakt dus ik was van plan om het af te stellen maar dat busje vervangen lijkt me beter ,
maar is dat nou hetzelfde nummer ?
mvg
maar is dat nou hetzelfde nummer ?
mvg
-
darkEVO
Ga er maar vanuit dat het hetzelfde is. Stuurbekrachtiging is er nooit in een ander type geweest.
Laat me even weten of het jou makkelijk is afgegaan? Wellicht kunnen we dan wat afspreken dat je de mijne ook doet (tegen betaling uiteraard)!
Laat me even weten of het jou makkelijk is afgegaan? Wellicht kunnen we dan wat afspreken dat je de mijne ook doet (tegen betaling uiteraard)!