nee, 1 maand geleden vervangen.
Het is alleen als de motor warm word, dan gaat er in het koelvloeistof reservoir kvs koken, zo hoor je. en dan spuit het over de overloop eruit.
koelvloeistof over overloop met warme motor
Moderator: Pieten
-
darkEVO
Ik heb laatst met de oude hyundai Excel van mijn vrouw problemen gehad. het hitteschild was afgebroken en door de radiateur heen komen zetten. Van de ANWB hebben ze de radiateur tijdelijk dichtgeknepen en een of ander ranzig goedje (Geiten poep) in de radiateur gedaan. Hierdoor wordt er een blokkade opgebouwd bij de oude lek.
Is dit toevallig ook niet bij jou gebeurt in het verleden? Wellicht dat die troep nog ergens zit? Is de boel ook onder compressie doorgespoten?
Is dit toevallig ook niet bij jou gebeurt in het verleden? Wellicht dat die troep nog ergens zit? Is de boel ook onder compressie doorgespoten?
-
firefusion
- Ik lul al aardig mee !
Hallo,
Alles zou kunnen, maar dat lijkt mij heel sterk. het is namelijk dat het wel werkt, maar soms heeft hij dit probleem. Ik kan er soms gemakkelijk aantal 100 km rijden zonder problemen, maar soms heb ik om de 100km veel problemen. het is heel wisselvallig. Het volgende wat ik wil gaan vervangen, is een radiator, kijken of het probleem nou daar aan ligt. Iemand suggesties voor een goede radiator (e.v.t. beter dan standaard)?
Alles zou kunnen, maar dat lijkt mij heel sterk. het is namelijk dat het wel werkt, maar soms heeft hij dit probleem. Ik kan er soms gemakkelijk aantal 100 km rijden zonder problemen, maar soms heb ik om de 100km veel problemen. het is heel wisselvallig. Het volgende wat ik wil gaan vervangen, is een radiator, kijken of het probleem nou daar aan ligt. Iemand suggesties voor een goede radiator (e.v.t. beter dan standaard)?
-
darkEVO
mizu is de beste vervanger.
http://mr2oc.com/showthread.php?t=386333
Bij de Excel was het constand, wanneer je harder dan 100 reed en daarna stil kwam te staan (Druk bouwt op en vv loopt hij over).
http://mr2oc.com/showthread.php?t=386333
Bij de Excel was het constand, wanneer je harder dan 100 reed en daarna stil kwam te staan (Druk bouwt op en vv loopt hij over).
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
als het koelvloeistof kookt wordt hij dus te warm.. en is het dus je radiator of je thermostaat.. maar dat hij kookte had je er nog niet bij verteld
dat verklaard wel een hoop..
dat verklaard wel een hoop..
- frankie-turbo
jep en als hij andersom kapot was werdt hij juist niet warm
denk toch dat je eens moet zoeken naar een lek (intern of extern) en anders je radiateur eens moet vervangen. hij kan best eens verstopt zijn, of veel koelrijen hebben die los laten
als je veel kwa tuning van plan bent zou ik gelijk voor een koyo gaan, alluminium radiator.
zo niet ben je het goedkoopste uit om je orriginele te laten reviseren als dat nog gaat
denk toch dat je eens moet zoeken naar een lek (intern of extern) en anders je radiateur eens moet vervangen. hij kan best eens verstopt zijn, of veel koelrijen hebben die los laten
als je veel kwa tuning van plan bent zou ik gelijk voor een koyo gaan, alluminium radiator.
zo niet ben je het goedkoopste uit om je orriginele te laten reviseren als dat nog gaat
-
Sh4d0wz
Om me zelf maar weer eens aan te sluiten bij die topic, ik sta zelf op het punt om die klote MR2 (sorry alle liefhebbers, en mensen die nooit ellende met hun mr2 hebben) de deur uit te schoppen.
Ik heb exact, maar dan ook exact het zelfde probleem:
Met een koude motor, blaast de radiator op ze warmst alleen maar ijs en ijs koude lucht. Normalitar is het nog enigsind warm. Sterker nog de kachel werkt tijdens het rijden ook niet optimaal lijkt het wel. Het ligt eraan hoe warm de motor is.
Als ik boven de 80 km per uur blijf rijden is er niks aan de hand, kom ik daar onder dan begint de temparatuur op te lopen. Dan gaat de koelvloeistof aan de kook, en begint alles te fluiten alsof je een fluitketel hebt.
Wat ook bijzonder interresant is, is dat je het aan hoort komen wanneer het aan de kook gaat. Als ik namelijk optrek / extra gas geef wanneer de auto bijna aan de kook gaat dan hoor je een hele lichte ratel alsof er iets trilt. Nu dacht ik eerst dat het hoorde toen het me voor het eerst op viel. Maar met een koude motor maakt de motor geen bij geluiden.
Herken je de symptonen?
Wat heb ik er tot nu toe aan gedaan:
Radiator is vervangen in April
Thermostaat is vorige week vervangen
En het hele systeem is toen geflushed.
Ook gelijk een nieuwe radiator dop erop geschroeft.
De radiator voelt wel warm aan na een tijdje, dus het loopt er wel door heen. Alleen waarom doet de verwarming het zo slecht heeft het daarmee te maken?
Vandaag maar weer naar de garage, ik heb sinds april dit jaar al aandelen bij de garage houder. Hij kent me bij voornaam en weet volgens mij zelfs mijn telefoonnummer uit ze hoofd.. ik word er gefrustreerd van want het geld groeit nou niet bepaalt op me rug.
ps. zoals Frankie opmerkte en ik dacht dat het niet goed was, ik controleer nu elke ochtend me koelvloeistof en olie (ja olie sensor ook naar de klote) en het is ONMOGELIJK om je koelvloeistof op peil te houden. Ik dacht dat het helemaal tot boven aan gevuld moest zijn dus ik gooide er telkens wat bij maar dat hoeft nu dus ook niet meer dan. Tenzij het spul aan de kook is geweest dan is er weer wat weg dus.
Met een koude motor, blaast de radiator op ze warmst alleen maar ijs en ijs koude lucht. Normalitar is het nog enigsind warm. Sterker nog de kachel werkt tijdens het rijden ook niet optimaal lijkt het wel. Het ligt eraan hoe warm de motor is.
Als ik boven de 80 km per uur blijf rijden is er niks aan de hand, kom ik daar onder dan begint de temparatuur op te lopen. Dan gaat de koelvloeistof aan de kook, en begint alles te fluiten alsof je een fluitketel hebt.
Wat ook bijzonder interresant is, is dat je het aan hoort komen wanneer het aan de kook gaat. Als ik namelijk optrek / extra gas geef wanneer de auto bijna aan de kook gaat dan hoor je een hele lichte ratel alsof er iets trilt. Nu dacht ik eerst dat het hoorde toen het me voor het eerst op viel. Maar met een koude motor maakt de motor geen bij geluiden.
Herken je de symptonen?
De radiator voelt wel warm aan na een tijdje, dus het loopt er wel door heen. Alleen waarom doet de verwarming het zo slecht heeft het daarmee te maken?
Vandaag maar weer naar de garage, ik heb sinds april dit jaar al aandelen bij de garage houder. Hij kent me bij voornaam en weet volgens mij zelfs mijn telefoonnummer uit ze hoofd.. ik word er gefrustreerd van want het geld groeit nou niet bepaalt op me rug.
ps. zoals Frankie opmerkte en ik dacht dat het niet goed was, ik controleer nu elke ochtend me koelvloeistof en olie (ja olie sensor ook naar de klote) en het is ONMOGELIJK om je koelvloeistof op peil te houden. Ik dacht dat het helemaal tot boven aan gevuld moest zijn dus ik gooide er telkens wat bij maar dat hoeft nu dus ook niet meer dan. Tenzij het spul aan de kook is geweest dan is er weer wat weg dus.
-
Sh4d0wz
mijn ventilator heeft tot voorkort continue gedraait vanaf het moment dat de moter startte, nu doet hij het pas na behoren hij draait af en toe als de motor wat warmer is.
-
firefusion
- Ik lul al aardig mee !
Hallo,
Ventilatoren doen het goed. Het koken kwam ik eergister pas achter, want eerst was het altijd dat ik na het rijden een enorme fluit hoorde opgaan, voordat ik bij een parkeerplaats stond, en mn motor uit kon doen, zag ik overal rook, en water uit dat slangetje komen.
Bedankt Darkevo, ik ga even kijken of ik die kan bestellen, de prijs valt mij wel mee. Frank, bedankt voor je hulp telkens, waardeer ik zeer, ik ga mijn radiateur niet laten reviseren, liever koop ik meteen een nieuwe, omdat dit probleem best een raar probleem is, heb ik zekere voor het zekere.
Tegenover shadowz:
Heb geduld, geduld is een schone zaak, en iemand moet het doen. Overal is een oplossing voor, dus voor dit probleem ook.
Ventilatoren doen het goed. Het koken kwam ik eergister pas achter, want eerst was het altijd dat ik na het rijden een enorme fluit hoorde opgaan, voordat ik bij een parkeerplaats stond, en mn motor uit kon doen, zag ik overal rook, en water uit dat slangetje komen.
Bedankt Darkevo, ik ga even kijken of ik die kan bestellen, de prijs valt mij wel mee. Frank, bedankt voor je hulp telkens, waardeer ik zeer, ik ga mijn radiateur niet laten reviseren, liever koop ik meteen een nieuwe, omdat dit probleem best een raar probleem is, heb ik zekere voor het zekere.
Tegenover shadowz:
Heb geduld, geduld is een schone zaak, en iemand moet het doen. Overal is een oplossing voor, dus voor dit probleem ook.
- frankie-turbo
als je systeem gaat fluiten doordat hij aan de kook is kun je er de donder op zegge dat je koppaking nu lek is...
probeer dus eens een lektest en check eens of je expansievat borrelt als je motor warm is..
probeer dus eens een lektest en check eens of je expansievat borrelt als je motor warm is..
-
firefusion
- Ik lul al aardig mee !
ai ai ai! daar ben ik niet blij mee.. mja dan word dan knutselen. maar als je koppakking lek is, zou je daar toch last van hebben met prestatie? merk namelijk weinig hiervan.. als het fluiten begon, heb ik hem meteen aan de kant gezet, langste dat ik heb laten staan, was 2 minuten. Ik ga een lektest uitvoeren, dat is zeker.
- frankie-turbo
als het meerdere keren voorkomt heb je grote kans.. ik zou het even laten testen.. fluiten doet hij alleen bij extreme druk.. en die druk komt meestal van een lekke koppaking..
-
firefusion
- Ik lul al aardig mee !
Nou, uit ervaring ging dat fluiten alleen, als mijn reservoir bijna leeg is. Dan kan ik zo 5-6 liter bijvullen. Dit is 2 keer gebeurd in de tijd dat ik mijn mr2 heb. Ik rij per week toch circa 400km, en heb deze mr2 al 2 maanden. en heb sinds de 1e week dit probleem. Ik ga zo wie zo even kijken of ik bij mijn oude stage plek een lektest mag uitvoeren, anders ga ik de volgende keer langs een autogarage veiling, ik moet toch nog gereedschap hebben.
Als je dit probleem heb vanaf het begin is het meschien handig contact optenemen met de vorige eigenaar deze moet het zelfde probleem hebben gehad. Wie weet kan je daar nog wat verhalen.
owja ik ben trouwens deze gene van die paarse mr2 van doemere afgelopen zaterdag nacht
owja ik ben trouwens deze gene van die paarse mr2 van doemere afgelopen zaterdag nacht
-
firefusion
- Ik lul al aardig mee !
heey! Haha, ja grappig dat ik je tegenkwam. IK heb de vorige eigenaar al gesproken, maar hij heeft eigenlijk niet echt problemen ermee gehad, alleen dat het verbruik wel wat meer was dan bij andere, maar hij zei tegen mij, ik rij zo weinig, dus ik merkte er weinig van.
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
darkEVO wrote:Een van de KVS buizen onder je body lek?
..... dan zou er steeds een plasje kvs onder de auto moeten liggen.....
ik zou he teven aankijken, het kan zijn dat er nog een luchtbelletje in het systeem zat, en dat je daarom nog een paar keer kleine hoeveelheden bij zal moeten vullen...
Ik vermoed ook ( een test zal het uitwijzen) dat je koppakking er uit ligt, dit hoef je niet direct in vermogen te merken hoor
J:Dhn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
Je kan natuurlijk nooit een auto de schuld geven van een mankement als het niet naar behoren is opgelost, ik zou ff naar de garagehouder gaan om verhaal te halen, kennelijk maakt hij hier fouten. Als ik je klacht zo hoor, heb je gewoon een luchtbel in je systeem (radiator en kachel worden niet warm, terwijl radiator vernieuwd is), het "ratelende"geluid uit je motor vlak voordat hij gaat koken is pingelen (detoneren) en ZEER SCHADELIJK voor je motor, dit ontstaat omdat in jouw geval de motor veel te heet word (kan ook ontstaan door verkeerde benzine-te laag octaangetal-, of verkeerd afgestelde ontsteking, of vervuiling in de verbrandingskkamers) je moet een ding heel goed in de gaten houden, je hebt een auto van minimaal 10 jaar oud, met een geschiedenis die je waarschijnlijk niet kent, en zo te horen heeft je garagehouder kennelijk weinig verstand van mr2's ( is een speciale auto;) ).... alles staat en valt met goed onderhoud en goed uitgevoerde reparaties, een mr2 is ook een echte toyota, dus door en door betrouwbaar, MITS er goede aandacht aan besteed word......
succes er mee!!
succes er mee!!
Sh4d0wz wrote:Om me zelf maar weer eens aan te sluiten bij die topic, ik sta zelf op het punt om die klote MR2 (sorry alle liefhebbers, en mensen die nooit ellende met hun mr2 hebben) de deur uit te schoppen.
Herken je de symptonen?
-
Sh4d0wz
@Quadc@msix
Ik had net je PM gelezen en beantwoord, nu ik je zo je antwoord lees zakt de moed me echt in de schoenen.
Helaas ben ook ik geen auto techneut, geef mij een kapotte pc en ik heb hem zo gefixed of het probleem gelocaliseerd maar een auto is toch een hele andere koek.
Maar eigenlijk zoals ik nu begrijp is het een kwestie van tijd voordat me motor verrot is. Als ik ermee blijft rijden?
Ik geef eigenlijk de auto de schuld omdat ik niet weet wie de vorige eigenaar was, maar die eigenaar heeft zijn auto echt gigantisch mishandeld. Ik heb er alles naar mijn vermogen aan gedaan om de auto te herstellen maar ook ik heb mijn grenzen (die zijn al behoorlijk overschreden).
Alleen wat zou het probleem met de auto kunnen zijn?
ps. Er zijn uberhaupt maar weinig garage die specifieke mr2 kennis hebben vrees ik, zelfs bij de toyota dealer kijken ze me soms raar aan als ik het over de mr2 heb.
ps. de radiator is dus in april vervangen, vanaf april geen problemen gehad. (tenminsten niet dit voor geval) en pas 2 weken terug het hele systeem geflushed + thermostaat etc vervangen. En verkeerde benzine? ik tank meestal 95 en soms 98 dat moet kunnen toch.
Ik had net je PM gelezen en beantwoord, nu ik je zo je antwoord lees zakt de moed me echt in de schoenen.
Helaas ben ook ik geen auto techneut, geef mij een kapotte pc en ik heb hem zo gefixed of het probleem gelocaliseerd maar een auto is toch een hele andere koek.
Maar eigenlijk zoals ik nu begrijp is het een kwestie van tijd voordat me motor verrot is. Als ik ermee blijft rijden?
Ik geef eigenlijk de auto de schuld omdat ik niet weet wie de vorige eigenaar was, maar die eigenaar heeft zijn auto echt gigantisch mishandeld. Ik heb er alles naar mijn vermogen aan gedaan om de auto te herstellen maar ook ik heb mijn grenzen (die zijn al behoorlijk overschreden).
Alleen wat zou het probleem met de auto kunnen zijn?
ps. Er zijn uberhaupt maar weinig garage die specifieke mr2 kennis hebben vrees ik, zelfs bij de toyota dealer kijken ze me soms raar aan als ik het over de mr2 heb.
ps. de radiator is dus in april vervangen, vanaf april geen problemen gehad. (tenminsten niet dit voor geval) en pas 2 weken terug het hele systeem geflushed + thermostaat etc vervangen. En verkeerde benzine? ik tank meestal 95 en soms 98 dat moet kunnen toch.