koelvloeistof over overloop met warme motor

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

firefusion
Ik lul al aardig mee !
Ik tank voor het beste voor mijn auto, alleen maar 98. Vriend van me beweerd dat ik beste octaan 100 af en toe moet gaan rijden, maar daar wil ik eerst meer informatie over zien te vinden.

@shadowz

Computer techneut, maar niet sleutelen?! :P een auto is niet ingewikkeld om te sleutelen, je moet het alleen gedaan hebben. Net zoals jij begonnen bent met jou eerst computer opbouwen, vond je dat dan ook niet spannend/moeilijk? hetzelfde bij de auto, alleen onderdelen zijn wat prijziger, en je moet meer informatie van het internet afhalen hoe je zoiets moet demonteren/monteren. Geloof mij, als dat probleem van jou is opgelost, dan hou je van je autootje. ;)
Sh4d0wz
Hoi Firefusion, ik geef het eerlijk toe ik tank meestal 95 omdat dit goedkoper is zeker als ik elke dag 10 liter moet tanken. (of 50 liter in een week natuurlijk) soms gooi ik er dan wel 98 doorheen omdat dit naar schijnt beter zou werken.

Echter tank ik never onzin zoals shell fuel save, zoals de reclame al zegt "bespaar tot wel 1 liter brandstof" ... 1 liter brandstof besparen... grappemakers. Als je goedkope brandstof tankt dan heb je die liter ook bespaart in centen maar goed ik kan me voorstellen dat iedereen liever 98 tankt.

En me eerste pc in elkaar sleutelen was inderdaad knap spannend, overigens niet alleen gedaan. Maar een pc opschroeven is toch 10x makkelijker dan een motor onder een auto uittillen zeker als ik van die huis tuin en keuken gereedschap heb wat breekt als je er al naar kijkt.

Neemt niet weg dat ik niet bumpers, deuren, kofferkleppen etc van de auto heb vervangen/afgesteld of eraf heb gehaald want dat is inprincipe wel te doen. Maar ik wou liever iemand met "kennis" naar mijn auto laten kijken.

Maar om weer even ontopic te gaan, mijn koppakking is waarschijnlijk toch vernacheld ondanks dat hij ergens in april gelijk met het blok vervangen is. Triestig genoeg was dit de druppel op de emmer, letterlijk en figuurlijk want hij is zo goed als verkocht.
firefusion
Ik lul al aardig mee !
Nee ik begrijp je situatie, maar ik zou als ik jou was jou auto niet verkopen, veel te mooi ding om te verkopen, en wie weet, is het iets kleins! je weet het nooit. Computer alleen of met zn 2e bouwen, is even leuk als een auto sleutelen in je eentje, of met zn 2e. er zijn genoeg mensen die jou tips kunnen geven, zonder dat je uitgelachen word. Je kunt 99% van het sleutelen op internet vinden, dus op zn minst kun je het proberen!
Leliev
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Trouwens, heb je al eens geprobeerd om je thermostaat er volledig uit te halen en het zo eens te proberen?
firefusion
Ik lul al aardig mee !
Leliev wrote:Trouwens, heb je al eens geprobeerd om je thermostaat er volledig uit te halen en het zo eens te proberen?

Nee eigenlijk niet, maar kan dat wel zomaar? anders moet ik dat dan ook is eerst even testen.
Leliev
Geen probleem hoor. Doet hij er alleen langer over om warm te worden..
firefusion
Ik lul al aardig mee !
Mooi! dan gaat hij er vrijdag uit!
ROB-E
Ga eens op 95 rijden...
De 3S-GE is gemaakt voor euro 95, het is geen oldtimer ;)

Enne als je de boel aftapt, let dan eens op dat er geen vlokken in je oude koelwater zit.
Mogelijk dat er eens anti-lek rotzooi in je emmert is gemieterd.
Daar kunnen 3S-GE's niet zo goed tegen. (spreek uit ervaring en nee niet zelf er in gemieterd, het gebeurde ook nadat ik de auto had gekocht)

Maar ik hoop voor je dat dat niet het geval is.

Enne @ Frank-turbo.
Helemaal top dat Koyo een goede radiateur is :dux-blij_thumb-up:
Heb jaren geleden zon alu radiateur in me celica gehangen...
En toen kwam ik er achter dat het blok dicht zat...
darkEVO
Koyo of Mizu ? :)
ROB-E
frankie-turbo wrote: als je veel kwa tuning van plan bent zou ik gelijk voor een koyo gaan, alluminium radiator.

En hij is de man ervaring, dus dan zal het wel zo zijn...
firefusion
Ik lul al aardig mee !
Nou, de thermostaat voor een weekend eruit gehad, maar geen succes. Het zijn steeds kleine beetjes die ik moet bijvullen, circa 100ml.. ik ga vanaf nu een schema bijhouden, en kijken wat daar mee uit komt..
Leliev
Goed, dan heb je in ieder geval alle mogelijke problemen omtrent de thermostaat weggenomen. Het idee van die lekke koppakking komt toch steeds dichter en dichter bij..
firefusion
Ik lul al aardig mee !
tja, hopen van niet.. maar ik kan het me weinig voorstellen. Het loopt elke keer vanaf de overflow van de kvs reservoir. en ik zie elke keer het slangetje nat.. Mja, we gaan het zien.
Leliev
Nog eens goed ontluchten dan. Kont goed omhoog krikken zodat je vuldop t hoogste punt word.
firefusion
Ik lul al aardig mee !
Hallo,

Resultaten van deze week op een rijtje:

23/11 tot 25/11 - normaal en soms pittig - 200ML bijvullen
26/11 - 150KM gereden - Pittig gereden - 200ML KVS bijvullen
27/11 - 250KM gereden - normaal gereden aantal stukken pittig - 300ML
28/11 - 150KM gereden - normaal gereden - 100ML KVS bijvullen

Ik ben van plan om termostaat toch te gaan vervangen, ook daarbij een lambdasonde, heeft er niets mee te maken, maar ik heb er 1 nodig xD
firefusion
Ik lul al aardig mee !
Het probleem is verholpen in mijn auto! Leliev kwam met het juiste antwoord denk ik. Ik heb de achterbanden op de stoel gezet, en daarna de auto gevuld met koelvloeistof.
Post Reply