Beste mensen,
De lak van m'n zwarte zzw-30 was op zich niet slecht, maar zoals altijd bij non-metallic lak zie je echt alles zitten. Als je in het licht langs de auto keek, werd ik helemaal gestoord. Daarnaast had ik ook wel wat putjes en krasjes door de lak (steenslag en ander gezeur).
Ik zat te overwegen hem over te laten spuiten toen mijn buurman, autospuiter van beroep, met een ander idee kwam: lakverzegeling, maar dan de grondige variant.
Hij heeft de complete auto geschuurd, gepolijst, diepere putjes, krasjes met een potje keurig gedraaide verf aangetipt en op een paar puntjes een beetje gebrushed, gewassen en vervolgens de wax-verzegeling erover heen.
Goed in laten trekken en toen uitgewreven.
Zonder ook maar iets te overdrijven: het zwart was ineens drie tinten donkerder en van de beschadigingen zag je vrijwel niks meer. Echt super en bovendien duurzaam, want die wax blijft voorlopig goed zitten.
Anyway:je kunt zelf ook die wax er op smeren, maar goed schuren, polijsten en bijtippen is echt een vak. Bij bedrijven waar ze die waxbehandeling geven gaan ze er effe met de tol overheen, maar hij dus niet.
Ik kan hem dus echt van harte aanbevelen. Als je interesse hebt, stuur je maar een pb'tje.
Joeri
lakrenovatie!
Moderator: Pieten
Als je nu even erbij schrijft waar je ergens woont dan weet ik direct of het voor mij interessant is om dat hele stuk te rijden..., en indicatieprijs zou ook handig zijn 
Wat voor merk verzegeling zit er op?
-
darkEVO
Diamondbrite, protech, Sonax.. Ik ben ook wel erg benieuwd! Er zitten er een paar bij die erg goed zijn en ook die erg goed waren. Enkelen hebben hun formule veranderd door milieu eisen waardoor ze niet goed meer functioneren en er snel af zijn.
http://autodetailing.nl/forum/index.php
Erg leuk forum waar je veel kunt vinden over verschillende producten!
http://autodetailing.nl/forum/index.php
Erg leuk forum waar je veel kunt vinden over verschillende producten!
Hij zit vlakbij Den Haag. Prijsindicatie voor niet al te veel bijtippen en op basis van Waguard: zo'n 300 euro.
Hij kan ook andere sealants gebruiken, zoals protech.
Zijn werkgever levert al jaren behandelingen met Waxguard en zij zijn er erg tevreden over. Dat veel - met alle respect - amateurs er minder enthousiast over zijn is dat de voorbereiding niet goed is. Voor een goede hechting is heel grondig schuren en polijsten gewoon nodig. Bij de meeste bedrijven doen ze dat niet en da's ook logisch, want met een kleine auto als de MR2 is hij al een uur of tien zoet. Zo'n behandeling zou dan een kapitaal gaan kosten. Maar als je goed voorbereidt, wordt de oorspronkelijke kleur weer veel beter zichtbaar.
En wat interessant is: ik geloof niet dat ze ergens de mogelijkheid bieden om tussentijds bij te tippen/brushen.
Die 'pantser-verhalen' zijn natuurlijk wel een beetje bullshit. Het is niet zo dat steenslag ineens afketst en geen sporen meer nalaat.
Hoe lang het blijft zitten hangt natuurlijk ook van je gebruik af. Hij kreeg iemand terug die na twee jaar de was er af had, maar die bleek elke week door de krasstraat te hebben gereden. Je moet wel een beetje subtiel wassen en af en toe nabehandelen.
De mijne ziet er in ieder geval uit alsof hij net uit de showroom komt gereden.
Zijn werkgever levert al jaren behandelingen met Waxguard en zij zijn er erg tevreden over. Dat veel - met alle respect - amateurs er minder enthousiast over zijn is dat de voorbereiding niet goed is. Voor een goede hechting is heel grondig schuren en polijsten gewoon nodig. Bij de meeste bedrijven doen ze dat niet en da's ook logisch, want met een kleine auto als de MR2 is hij al een uur of tien zoet. Zo'n behandeling zou dan een kapitaal gaan kosten. Maar als je goed voorbereidt, wordt de oorspronkelijke kleur weer veel beter zichtbaar.
En wat interessant is: ik geloof niet dat ze ergens de mogelijkheid bieden om tussentijds bij te tippen/brushen.
Die 'pantser-verhalen' zijn natuurlijk wel een beetje bullshit. Het is niet zo dat steenslag ineens afketst en geen sporen meer nalaat.
Hoe lang het blijft zitten hangt natuurlijk ook van je gebruik af. Hij kreeg iemand terug die na twee jaar de was er af had, maar die bleek elke week door de krasstraat te hebben gereden. Je moet wel een beetje subtiel wassen en af en toe nabehandelen.
Zonder foto's blijft het een sterk verhaal..
Je begrijpt dus dat er meer foto's gewenst zijn 
En misschien kom ik nog weleens kijken ja..
En misschien kom ik nog weleens kijken ja..
Joeri wrote:Hij zit vlakbij Den Haag. Prijsindicatie voor niet al te veel bijtippen en op basis van Waguard: zo'n 300 euro.
Waxguard is inderdaad een nette behandeling, een MR2 clublid doet dit ook professioneel (Harold, Volkel), zijn rode MR2 en op leeftijd zijnde E300TD Combi staan er bij als nieuw.
ProTech is van een geheel andere klasse (afgeschermd dealernetwerk), prijskaartje is ook al snel 3 a 4 keer zoveel. Dat is ook geen wax, gaat járen mee (mijn MR2 is na bijna 9 jaar na die behandeling nog snoeiglad, maar die wil ik zowiezo zelf weer onder handen gaan nemen tijdens de winterslaap de tijd heeft ook weer wat lichte sporen na gelaten, dus weer een moment om de boel goed te polieren).
- Hratt Bíll
- Ik lul al aardig mee !
Mooie foto, maar je ziet er inderdaad weinig detail op. Als ik een foto van deze afstand neem, zie je mijn krasjes ook niet zitten (tenzij ze op de lens van mijn camera zitten
)