SW20 oplappen maar hoe?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

MrJhay
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Ok ben even helemaal klaar met de mr2 die ik 2 jaar geleden gekocht heb (SW20 '90 duitse invoer) er moet teveel aan gebeuren en ga deze verkopen maar...

De auto is terug in orginele staat zoals ik hem kocht maar het blokje is een olie boot, n/a blokje, het blok draaid nog wel regelmatig.
Wat is nu goedkoper, het blokje uit elkaar halen, pakkingen en olieschrapers en veerringen vervangen en is dit voldoende?
Of zou een goed lopend n/a blokje zonder bak en ecu goedkoper zijn?

Zou graag jullie advies mening horen.

Groeten Henk
shenron
een n/a blok is niet zo duur. er zijn vast wel mensen hier op het forum die er nog 1 hebben staan denk ik.
En is ook goedkoper denk ik, maar weet je zeker met de diagnose die jij stelt dat het blok weer top gaat draaien? ik zou dat ook niet weten.
Persoonlijk denk ik dat een n/a blok 2de hans goedkoper is.
Hamburger
Ik lul al aardig mee !
Ik denk ook dat een 2 te hands blok , misschien een goede revisie blok beter is als iets te probeeren met deze blok. Weet je echt , was er an de hand is ? Is het echt alleen de pakking of of of ? Beetje gokken of niet.
frankie-turbo
ik heb een gen3 n/a swap te koop, met perfect schakelende gen3 bak..
blokje verbruikt GEEN olie. nul dus.. als in : nix

de bak en het blok zijn 1 koop.. gaat om een japanse motor met japanse ECU.

pm me maar als je intresse hebt.
Demo
als enkel het blok het punt is.. verder niets. Zeker houden..

ik heb ook duitse import, gelukkig is mijn blok perfect, ook 0,0 olie verbruik, maar was het chassis een gatenkaas. Inmiddels opgelapt..
MrJhay
Ik lul al aardig mee !
De bedoeling van de MR2 was om haar "sneller" te maken kortom Turbo swap of een V6.

Turbo is me uit mijn hoofd gepraat omdat dit gevoelige motoren zouden zijn en veel sleutelwerk vergen (met mijn rijstijl denk ik dat zeker)
Dus wilde ik voor een V6 gaan maar wat voor een swap het ook word het blijft een gen 1 n/a model dus alleen blokje en bak is het niet ,er komt nogal wat bij.

Nu blijkt deze auto ook ooit eens schade gehad te hebben, ( bestuurderskant achter), deze schade is hersteld door er een stuk uit te halen en erin te lassen, netjes gebeurd, maar, wielkast binnen (dus wat je via kofferbak ziet) is vors aan het roesten alle stutbraces zijn verrot dus die allemaal vervangen.

Auto moet volledig overgespoten worden, orginele rode kleur zit er nog op, de mooie rooie verkleur lak.

Kortom er komen nogal wat kosten aan om de auto uberhaupt weer goed op de weg te krijgen laat staan een swap te doen, zeker als je regelmatig gen 2/3 auto's voorbij ziet komen voor 6/7 duizend euries, daar heb ik mijn eigen emmer niet voor klaar zoals ik dat zou willen, dus is mijn keus, auto netjes maken goed blok erin en zorgen dat hij weer APK gekeurd is en verkopen voor een vraagprijs van 2500 eu, vooropgesteld dat de roest dan wel is verholpen en de standaard stutbraces vervangen zijn.

Als er mensen zijn die andere of betere ideeën hebben, ik hoor ze graag.
Of deze emmer gaat weg en er komt een nieuwe of iemand moet weten hoe ik deze standaard niets aan gedaane '90er n/a wel netjes krijg voor een redelijke prijs.

Groeten Henk
Sherwin
Zere vingers van het typen..
MrJhay wrote:De bedoeling van de MR2 was om haar "sneller" te maken kortom Turbo swap of een V6.

Turbo is me uit mijn hoofd gepraat omdat dit gevoelige motoren zouden zijn en veel sleutelwerk vergen (met mijn rijstijl denk ik dat zeker)
Dus wilde ik voor een V6 gaan maar wat voor een swap het ook word het blijft een gen 1 n/a model dus alleen blokje en bak is het niet ,er komt nogal wat bij.

Nu blijkt deze auto ook ooit eens schade gehad te hebben, ( bestuurderskant achter), deze schade is hersteld door er een stuk uit te halen en erin te lassen, netjes gebeurd, maar, wielkast binnen (dus wat je via kofferbak ziet) is vors aan het roesten alle stutbraces zijn verrot dus die allemaal vervangen.

Auto moet volledig overgespoten worden, orginele rode kleur zit er nog op, de mooie rooie verkleur lak.

Kortom er komen nogal wat kosten aan om de auto uberhaupt weer goed op de weg te krijgen laat staan een swap te doen, zeker als je regelmatig gen 2/3 auto's voorbij ziet komen voor 6/7 duizend euries, daar heb ik mijn eigen emmer niet voor klaar zoals ik dat zou willen, dus is mijn keus, auto netjes maken goed blok erin en zorgen dat hij weer APK gekeurd is en verkopen voor een vraagprijs van 2500 eu, vooropgesteld dat de roest dan wel is verholpen en de standaard stutbraces vervangen zijn.

Als er mensen zijn die andere of betere ideeën hebben, ik hoor ze graag.
Of deze emmer gaat weg en er komt een nieuwe of iemand moet weten hoe ik deze standaard niets aan gedaane '90er n/a wel netjes krijg voor een redelijke prijs.

Groeten Henk

Als je een andere mr2 koopt weet je ook niet waar je aan begint... Wat ik zou doen is hem gewoon roest vrij maken en hem goed onderhanden nemen. Dan weet jij in iedergeval dat je niet dalijk tegen iets anders oploopt qua roest...

Als je toch gaat swappen maak je er dan toch een goed project van?
Demo
stond enkele maanden geleden voor exact dezelfde keuze, ben er toch voor gegaan. Ook al wist ik dat mijn Mr2 wat ongelukjes heft gehad in het verleden.

Ik weet wel precies wat voor vlees ik in de kuip heb. En mijn voordelen waren groot.
The Stig
Heb toevallig vandaag eens de bekleding uit de achter bak getrokken en goed gekeken wat er qua roest zit.

Rechts achter wielkast Spotless
Links achter wielkast.....
[img]http://www.mr2club.nl/forum/[IMG]http://img689.imageshack.us/img689/9256/photoroest.jpg[/img]%20%20Uploaded%20with%20ImageShack.us[/IMG]:foto-ani:

Zoals ik het nu heb bekeken, is het alleen het platte gedeelte en dus niet de balk. :P

Maar dat wordt toch echt najaar 2011.
Demo
je zou eens in mijn topic moeten kijken...
dan schrik je wel meer
The Stig
Heb ik wat dingen van gezien. Denk dat ik dan goed weg kom. Voor zover ik weet is dit het enigste roest ding, maar je weet maar nooit.
Demo
haha nee, dat is het helaas niet ;)

er is veel meer, kan niet anders.. ook jou auto heeft een verleden met regen en pekel. Die roest die je daar ziet, is easy acces.. valt meteen op.
enkel zo erg als jij het op die plek hebt, heb ik nog niet eerder gezien.. zitten bij jou echt flinke gaten in.. en best een lastige plek zo naast de kokerbalk.

Probleem is dat hij vanuit de lak roest, dus daarachter.. pas als het metaal compleet onherstelbaar is ga je het zien. Ik heb nu 18 plekke behandeld.. en ik zal er ongetwijfeld wel een paar hebben gemist.

enige manier om het goed te doen is eigelijk een zuur bad, en daarna plaatherstel, en daarna een zinkbad... :)
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Dus even samengevat: je wil de auto eigenlijk verkopen want je wilt er niets meer aan doen. Maar je gaat nu toch een motorswap uitvoeren, en mogelijk de auto spuiten. En dan voor 2500 euro verkopen?

Of ga je hem toch opknappen en behouden?
Ik was even in de war na de openingspost so help me out please?
The Stig
@ Demo, je weet het ook nooit, maar ik ben een optimist en ik hou het bij die ene plek ::). Tis idd wat je niet ziet, maar uit het oog, uit het hart....

Zal dit najaar de roest-herder tevoorschijn toveren en eens kijken wat er zit.
Denk dat het wel meevalt. En die ene plek is op zich wel te doen. Eerst maar eens zorgen dat er weer pootjes onderkomen en wat extra lucht regelen (K&N)
en rechtsvoor een scheenbeschermer omdoen :P

[img]http://www.mr2club.nl/forum/[IMG]http://img526.imageshack.us/img526/5741/sam0162ho.jpg[/img]%20%20Uploaded%20with%20ImageShack.us[/IMG]
[img]http://www.mr2club.nl/forum/[IMG]http://img543.imageshack.us/img543/6133/photoju.th.jpg[/img][/IMG]
Green Goblin
Taybay, stel je camera eens anders in. Op wat kleinere foto's dus.
The Stig
Whaha, zal er eens naar kijken, maar beschouw het als een wereldwonder dat ik de foto's erop krijg:adhd:. Misschien eens met Imageready verkleinen of zoiets :P.
mr2PUNTfreak
Leuke bokjes, wat is de max. belasting?;D
darkEVO
Lol
The Stig
lol :lach: , wist echt ff niks anders te bedenken. Kunnen wel wat hebben, die kratjes.
Post Reply