Multimedia install

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Oke mensen plannen zijn weer gewijzigd.
Audio zoals hierboven blijft hetzelfde.
Maar ipv zon dure headunit ga ik zelf een CarPc bouwen.

Wat ik hiermee wil kunnen is:
-muziek
-film
-internet
-navigatie
-gamen
-carkit
-achteruitrijcamera
-ecu uitlezen

Image

Heb ik alleen een paar vragen voor jullie.
Wil het liefst een zo groot mogelijk scherm, beschik natuurlijk over dubbel-din.
Kan eventueel nog wel iets groter door wat uit te frezen.
Zou ik hier een 10'' in kunnen krijgen?

Ik ga gelijk de audio install doen van MTX dus audio van pc gaat dan naar 2 versterkers.
Kan ik dan gewoon audio onboard nemen of beter een goede geluidskaart?
En is het niet beter om een optische uitgang te gebruiken?

Verder wil ik carkit functionaliteit voor mijn iphone, is er software beschikbaar waarmee dat bijv via bluetooth mogelijk is?

Wil ook dikke games op max kunnen spelen, is het dan nodig om er een videokaart bij te nemen.
Of is onboard voldoende door de lage resolutie van scherm?

Wil mijn ecu kunnen uitlezen, moet ik daar rekening mee houden qua hardware?
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Je gaat geen 12" MTX Subs normaal achter je stoelen kwijt kunnen, behalve als je zelf een kaboutertje bent en dus de stoelen zo'n beetje op de voorste stand kunnen staan. Die 38liter kisten hebben ze ook daadwerkelijk nodig willen ze een beetje leuk spelen. MTX is redelijk spul, dus daar zit je wel goed, alleen zou ik niet automatisch ook MTX speakers nemen, maar eens bij een audiozaak goed je oren aan het werk zetten; er zit namelijk heel veel verschil in klank tussen de verscheidene merken. Maar die subwoofer is onpraktisch, kijk liever naar iets wat een kleine klankkast kan hebben, zoals sommige Soundstream subs of JL audio of Audio System.

Met een goed 16,5cm composet voorin moet je geen achterspeakers nemen, deze verstoren het geluidsbeeld alleen maar. Dat scheelt gelijk weer in de kosten. Dus wil je echt serieus hard, neem dan een subwoofer die in een kleinere kist past, neem daar eentje van, bouw de kist precies volgens de beste liters inhoud en van stevig materiaal, zet daar dijk van een versterker op en isoleer je hele auto (want ALLES gaat trillen, japans plastic).

Een Carpc heb je de ruimte niet voor in een MR2. zet daar gelijk maar een streep door. Wat wel kan is een dubbeldin radio met een videofunctie en de dvd's gewoon in de PS2 laten afspelen (die kan dat tenslotte ook).
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Racewortel wrote: Ik ga gelijk de audio install doen van MTX dus audio van pc gaat dan naar 2 versterkers.
Kan ik dan gewoon audio onboard nemen of beter een goede geluidskaart?
En is het niet beter om een optische uitgang te gebruiken?

In me Celica heb ik een audio installatie gemaakt om mee te spelen bij EMMA SQ wedstrijden. Hiervoor heb ik me ook enige tijd verdiept in het gebruik van carpc's. Maar uiteindelijk heb ik voor een Audison Bit-One gekozen omdat het wel erg veel zou kosten om het allemaal "goed" te doen.

Het voordeel van een carpc zit hem in de toepasbare DSP software. Deze stelt je theoretisch in staat om eindeloos veel instelmogelijkheden te creëren en deze direct in het digitale signaal te verwerken. Echter een carpc, geluidskaart met Min. 8 digitale kanalen uit en 4 of 5 DAC's :::| kwamen op 1000+ euro, om enkel het signaal bij me amps te krijgen.

Maar om even terug te komen op je vraag:
Voor je 2 versterkers moet 4 kanalen aan kunnen sturen. Het makkelijkst is via de RCA's van je geluidskaart. Het signaal hiervan zal waarschijnlijk niet beter zijn als van een goede HU. Voordat je een geluidskaart aanschaft zou ik even op mp3car.com wat informatie zoeken over geschikte geluidskaarten.

Je zou een optische uitgang kunnen gebruiken maar dit wordt voor mij een lang verhaal en voor jou waarschijnlijk een kostbaar verhaal als je die weg wilt bewandelen.

Een derde optie is om een digitaal signaal via RCA's te gebruiken. Hier lijken de meeste voordelen voor een echte SQ installatie aan te zitten. Zelf heb ik dit ook overwogen, echter gezien ik 8 kanalen actief aan moest sturen werd het wel een erg duur verhaal.
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Dirk wrote:
Een Carpc heb je de ruimte niet voor in een MR2. zet daar gelijk maar een streep door. Wat wel kan is een dubbeldin radio met een videofunctie en de dvd's gewoon in de PS2 laten afspelen (die kan dat tenslotte ook).

Waarom zou er geen ruimte voor een car-pc zijn in een MR2?
Ik heb er eentje inzitten en ik ben vast niet de enige.
Groeten
TRD2000 (wim)
Green Goblin
Voorzover mij bekend ben je de enige....in elk geval die hem dan af heeft gemaakt...
Surferdude
En Tilma?
mr2PUNTfreak
Is volgens mij nog nooit af.
darkEVO
Green Goblin wrote:Voorzover mij bekend ben je de enige....in elk geval die hem dan af heeft gemaakt...

Ding is va Joshma geweest als ik me niet vergis? :idea8:
TRD2000
darkEVO wrote:Ding is va Joshma geweest als ik me niet vergis? :idea8:
Nope, Joshma heeft zijn car-pc nog steeds in zijn MR zitten.
Groeten
TRD2000 (wim)
J_MR2
Dirk wrote:Je gaat geen 12" MTX Subs normaal achter je stoelen kwijt kunnen, behalve als je zelf een kaboutertje bent en dus de stoelen zo'n beetje op de voorste stand kunnen staan. Die 38liter kisten hebben ze ook daadwerkelijk nodig willen ze een beetje leuk spelen. MTX is redelijk spul, dus daar zit je wel goed, alleen zou ik niet automatisch ook MTX speakers nemen, maar eens bij een audiozaak goed je oren aan het werk zetten; er zit namelijk heel veel verschil in klank tussen de verscheidene merken. Maar die subwoofer is onpraktisch, kijk liever naar iets wat een kleine klankkast kan hebben, zoals sommige Soundstream subs of JL audio of Audio System.

Met een goed 16,5cm composet voorin moet je geen achterspeakers nemen, deze verstoren het geluidsbeeld alleen maar. Dat scheelt gelijk weer in de kosten. Dus wil je echt serieus hard, neem dan een subwoofer die in een kleinere kist past, neem daar eentje van, bouw de kist precies volgens de beste liters inhoud en van stevig materiaal, zet daar dijk van een versterker op en isoleer je hele auto (want ALLES gaat trillen, japans plastic).

Ik heb 2 kisten van 17.5 liter achter de stoelen van de mr2 gehad, complete wand (woofers, versterker, ps2, 16x9 speakers etc)
Stoelen konden gewoon naar achteren, no prob.
Alleen de x-ion Audiosystem instal van mijn daily ride (swift) raak je niet kwijt in de 2, alleen de '15inch woofer pakt al 90liter kist :P

J_MR2
valentino981
Ik lul al aardig mee !
Vergeet niet dat je subs hun druk ook kwijt moeten
MRII is niet de makkelijkste auto om een goed stukje muziek in te bouwen
Mijn mening 1 goede composet 1 goede woofer tussen de stoelen in
Meer niet anders heb je een overkill aan muziek en klinkt het echt voor geen meter

Ik ben ruim 3 maanden met mijn ontwerp bezig geweest

En het geluid is mooi aqoestisch hoge tonen voor lage achter

Wat jij wil gaat niet hou het wat simpeler klinkt mooier

Ok ik heb dan misschien ook wel over de 1000 watt erin liggen alleen heb daar dus eerst alles voor berekend hoogte van de woofer tussen de stoelen de gradenhoek van de woofer
En nog staat hij laag afgesteld omdat hij anders zijn druk niet kwijt kan

1 voordeel ik en me bijrijder kunnen nog normaal zitten en kan me dak ook nog kwijt
arno
Ik heb dat probleem ook, dat ze hun druk niet kwijt kunnen. Als ik met opendak rijd of met stilstaan beide deuren openzet de bass pas voelt dreunen. Rijdend ook wel, maar een stuk minder. Wel jammer.
[googlevideo]-6630197533128254538#[/googlevideo]
Dit is mijn eerste auto:P dat zetje had ik in mijn mr2 gepropt maar klonk niet zo lekker meer.
Demo
arno wrote:Ik heb dat probleem ook, dat ze hun druk niet kwijt kunnen. Als ik met opendak rijd of met stilstaan beide deuren openzet de bass pas voelt dreunen. Rijdend ook wel, maar een stuk minder. Wel jammer.
[googlevideo]-6630197533128254538#[/googlevideo]
Dit is mijn eerste auto:P dat zetje had ik in mijn mr2 gepropt maar klonk niet zo lekker meer.

je begrijpt nu wel dat het niet echt zin had?
een sub in de kofferbak van een Mr2?

:P
arno
Ik had zelf een gepoorte kist gemaakt, liters etc kwamen ook niet meer over een. Met de standaard liters die de sub nodig had.
Demo
bedoel ermee te zeggen dat er een motorruimte tussen de achterbak en de gevechtsruimte zit van een Mr2.... Dus je bent een bass aan het geven voor je achterligger, en de eekhoors in de bossen ;)
arno
haha nee wij begrijpen elkaar verkeerd Demo.
Ik had de gepoorte kist zo aangepast dat die van dat filmpje, achter mijn stoel paste. Ik zal nooit een subwoover in mijn kofferbakje plaatsen haha. Totaal geen nut nee. Het is wel lekker zo'n woover achter je rug vooral als je last van bronchitus hebt, klopt het lekker los:P
valentino981
Ik lul al aardig mee !
arno wrote:haha nee wij begrijpen elkaar verkeerd Demo.
Ik had de gepoorte kist zo aangepast dat die van dat filmpje, achter mijn stoel paste. Ik zal nooit een subwoover in mijn kofferbakje plaatsen haha. Totaal geen nut nee. Het is wel lekker zo'n woover achter je rug vooral als je last van bronchitus hebt, klopt het lekker los:P
Alleen jammer dat het ten koste van ruimte gaat om lekker te zitten ps als je het deksel erafklikt van het bakje achter je stoel win je ook 5 liter gr
arno
Ik heb dat gehele bakje niet meer achter mijn stoel zitten haha.
Zit nu een knappe sub in waarbij mijn stoel ook goed naar achter kan.
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Image

Ok mensen dit is em geworden, behalve de kleine compo en 6x9s die zijn voor mn andere wagen.
Ben op zoek naar iemand die nog een tekening heeft voor de kisten.
Zou mij een hoop werk schelen want dan hoef ik niet vanuit het niets te gaan werken.
valentino981
Ik lul al aardig mee !
zijn het 2 x 12 inch?

als ik uit ervaring mag spreken zou ik er maar voor 1 gaan en die tussen je stoelen monteren zie mijn topic
2 stuks van die woofers zijn echt overkill als je het mij vraagt je moet toch al gauw ongepoort 32 liter per woofer rekenen
Post Reply