Hij is namelijk 1,3 seconde langzamer dan een handbak.. dat getuigd niet echt van speed shiften toch
speedshift!?
Moderator: Pieten
-
mso
Waarom noemt toyota hun semi-automaat.. speedshift?
Hij is namelijk 1,3 seconde langzamer dan een handbak.. dat getuigd niet echt van speed shiften toch
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Omdat het wat werking betreft een automatische handgeschakelde bak is en geen traditionele automaat. Hoelang duurt het schakelen bij een normale bak inclusief koppelen e.d.?
Gewoon een kwestie van anticiperen en dus wat eerder de flipper bedienen dan dat je met een traditionele handbak zou doen.
Gewoon een kwestie van anticiperen en dus wat eerder de flipper bedienen dan dat je met een traditionele handbak zou doen.
- frankie-turbo
als een handbak langzamer zou schakelen, zou de automaat sneller zijn 
speedshift is traag!!!!.. athans de eerste versies
speedshift bedien je de flipper, 3 sec later ben je een versnelling verder
niet leuk gewoon, helemaal lache is van 4 terug naar 2.. tegen de tijd dat hij in zen 2 staat staat het stoplicht alweer op rood
zelfde als de selespeed van alfa.. ook traag
eerste tiptronics van mercedes en porsche, ook zo traag
tegenwoordig zijn ze semi-sequentieel
van 1 naar 2 met een goede bak doe je binnen 0,6 sec, athans ik..
van 2 naar 3 duurd iets langer
speedshift is traag!!!!.. athans de eerste versies
speedshift bedien je de flipper, 3 sec later ben je een versnelling verder
niet leuk gewoon, helemaal lache is van 4 terug naar 2.. tegen de tijd dat hij in zen 2 staat staat het stoplicht alweer op rood
zelfde als de selespeed van alfa.. ook traag
eerste tiptronics van mercedes en porsche, ook zo traag
tegenwoordig zijn ze semi-sequentieel
van 1 naar 2 met een goede bak doe je binnen 0,6 sec, athans ik..
van 2 naar 3 duurd iets langer
-
The Honda Kit
ik heb een keer een speedshift gereden ...
geloof me .. dat is NIET leuk , het is vervelend traag zelfs , vandaar dat ik later direct opzoek ben gegaan naar een handbak spyder .
de 5 bak vond ik zelf niet geweldig , maar dat was ik nadat een 6 bak gereden had , blijft gewoon mijn 1ste keus voor de spyder , man wat een fijne versnellingsbak was dat ! ... en gelukkig zit er een bijna zelfde in de supra weer
. kort , en nauwkeurig ... niet te soepel en zeker niet hakerig ... echt perfect !
ze worden fijner na een aantal kilometers , in het begin wil dat plastice schakelpatroon onder de hoes nog wel eens wat stroefheid veroorzaken , na 25k kilometer was dat weg bij mij , en werd die fijner.
al met al .. als je sportief wilt rijden ( nee niet racen ! ) en af en toe een lekker bochtige weg wilt rijden , dan zou mijn keus zeker niet de speedshift zijn.
geloof me .. dat is NIET leuk , het is vervelend traag zelfs , vandaar dat ik later direct opzoek ben gegaan naar een handbak spyder .
de 5 bak vond ik zelf niet geweldig , maar dat was ik nadat een 6 bak gereden had , blijft gewoon mijn 1ste keus voor de spyder , man wat een fijne versnellingsbak was dat ! ... en gelukkig zit er een bijna zelfde in de supra weer
ze worden fijner na een aantal kilometers , in het begin wil dat plastice schakelpatroon onder de hoes nog wel eens wat stroefheid veroorzaken , na 25k kilometer was dat weg bij mij , en werd die fijner.
al met al .. als je sportief wilt rijden ( nee niet racen ! ) en af en toe een lekker bochtige weg wilt rijden , dan zou mijn keus zeker niet de speedshift zijn.
Mijn ZZW30 schakelt dus wel ERG hakerig (februari 2002, dus 5-bak). Vooral eerste en derde versnelling zijn soms moeilijk bereikbaar. Mijn lokale garage weet er niet veel aan te doen. Ze hadden ook te weinig tijd om er goed naar te kijken zeiden ze. Volgens hen werkt het schakelen met kabels en is er dus weinig aan te doen?
- Green Goblin
Geen speedshift dus, maar een normale bak.
Het schakekelen werkt idd met kabels, maar dat dat een reden is om te zeggen dat er niets aan te doen is...
Een vraag tussendoor, je hebt niet toevallig een shortshifter er op zitten ?
Het schakekelen werkt idd met kabels, maar dat dat een reden is om te zeggen dat er niets aan te doen is...
Een vraag tussendoor, je hebt niet toevallig een shortshifter er op zitten ?
Nope, geen shortshifter.
Ik zit de kilometers af te tellen naar de grote beurt. Dan ga ik een afspraak maken bij Hermans in Volkel. Weet ik tenminste zeker dat ik met mensen te doen heb met verstand van zaken. Nog 3000 km..... Misschien ga ik wel eerder.
Ik zit de kilometers af te tellen naar de grote beurt. Dan ga ik een afspraak maken bij Hermans in Volkel. Weet ik tenminste zeker dat ik met mensen te doen heb met verstand van zaken. Nog 3000 km..... Misschien ga ik wel eerder.
- Green Goblin
Zo uit mijn hoofd zou ik zeggen dat de eerste en de derde versnelling aan dezelfde kabel zitten. Aan de voorkant kan er weinig mis zijn dacht ik, ik zou als ik jou was eens achter kijken, of het rubber aan het uiteinde van de kabel nog wel heel is. Eventueel vervangen door een lagertje.
Zelf heb ik 0,0 probleem, schakelt prima.
Zelf heb ik 0,0 probleem, schakelt prima.
- Green Goblin
Olie vervangen ? De tweede, vierde en de vijfde versnelling liggen in dezelfde olie....
-
Jules
Heb hiervoor een Celica met 6bak gehad, nu een MR2 met speedshift.
Door even het gas los te laten bij het schakelen gaat met minstens even snel als met de hand. Wil nooit meer anders, speedshift bak werk perfect!
Door even het gas los te laten bij het schakelen gaat met minstens even snel als met de hand. Wil nooit meer anders, speedshift bak werk perfect!