Hallo beste MR2'ers,
Ik zit met een probleem met mijn MR2 SW21!
Mijn frunk ging een tijdje moeilijk open, naar het overhalen van de hendel moest je met de vingers tussen naad van frunk om deze omhoog te kunnen halen. Maar nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer open, het lijkt tevens wel of de hendel lam is (beweegt erg soepel) heb al van alles geprobeerd maar zonder resultaat.
Is er een manier op de frunk te openen zonder gebruik te maken van de hendel? en hoe zou ik dit probleem kunnen verhelpen.
Ik hoor het graag van jullie!
Met vriendelijke groeten,
Nick Sanders
Frunk gaat niet open
Moderator: Pieten
Niks wrote:Hallo beste MR2'ers,
Ik zit met een probleem met mijn MR2 SW21!
Mijn frunk ging een tijdje moeilijk open, naar het overhalen van de hendel moest je met de vingers tussen naad van frunk om deze omhoog te kunnen halen. Maar nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer open, het lijkt tevens wel of de hendel lam is (beweegt erg soepel) heb al van alles geprobeerd maar zonder resultaat.
Is er een manier op de frunk te openen zonder gebruik te maken van de hendel? en hoe zou ik dit probleem kunnen verhelpen.
Ik hoor het graag van jullie!
Met vriendelijke groeten,
Nick Sanders
Als het goed is, zit er een veertje, die zal wel uitgelubbert zijn, want het hendeltje werkt slechts wanneer de frunk 'op het slot zit'; het haakje gaat dan namelijk in, en dan staat er spanning op de kabel, zolang het haakje er niet in zit, is er geen spanning dus is er wss niks mis met het hendeltje. Probeer eens je frunk omhoog te halen met een in doek gewikkelde schroevendraaier (HEEL VOORZICHTIG !) misschien dat dat helpt!
Sherwin wrote:Als het goed is, zit er een veertje, die zal wel uitgelubbert zijn, want het hendeltje werkt slechts wanneer de frunk 'op het slot zit'; het haakje gaat dan namelijk in, en dan staat er spanning op de kabel, zolang het haakje er niet in zit, is er geen spanning dus is er wss niks mis met het hendeltje. Probeer eens je frunk omhoog te halen met een in doek gewikkelde schroevendraaier (HEEL VOORZICHTIG !) misschien dat dat helpt!
Bedankt voor de reactie, ik zou dat nog kunnen proberen, maar ik heb de koplampen omhoog gezet en de zwarte kappen eraf gehaald zodat ik de kap goed vast kan pakken en geprobeerd deze iets omhoog te trekken, dit werkte helaas niet... zouden er nog andere mogelijkheden zijn?
- Surferdude
De frunk zit aan de voorkant pieter, daar zit geen slot op.. 
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Probeer het eens met zn tweeën, een die aan de hendel trekt en de ander die tegelijk de klep omhoog trekt.
Als je de hendel loslaat gaat hij waarschijnlijk weer in zn slot omdat hij niet omhoog is gekomen.
Heb ik wel eens vaker met auto's
Als je de hendel loslaat gaat hij waarschijnlijk weer in zn slot omdat hij niet omhoog is gekomen.
Ricardos wrote:Probeer het eens met zn tweeën, een die aan de hendel trekt en de ander die tegelijk de klep omhoog trekt.
dat zou ik inderdaad vanavond eens kunnen proberen, bedankt voor de tip,
laat wel ff weten of het gelukt is:lach:
- Surferdude
Bij ons ook Pieter..

Heb het zojuist geprobeerd en het werkte helaas niet,Niks wrote:dat zou ik inderdaad vanavond eens kunnen proberen, bedankt voor de tip,
laat wel ff weten of het gelukt is:lach:
heb nu echt geen idee meer hoe ik de kap kan openen zonder te breken,
Is de voorbumper eraf te halen zonder de kap te open(plaats van boutjes en moertjes) ik hoor het graag!
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Nee dan kom je niet bij de meeste boutjes.
Probeer ook eens de kabel van het hefboompje los te trekken en deze met een tang aan te trekken. Misschien kan je hem dan wat verder trekken, je weet maar nooit
Probeer ook eens de kabel van het hefboompje los te trekken en deze met een tang aan te trekken. Misschien kan je hem dan wat verder trekken, je weet maar nooit
er zit wel wat speling tussen je klep en je voorbumper. ik zou proberen om iets van een plat stuk metaal, achterkant van een vork ofzo ertussen wurmen en omhoog duwen wel ff iets zachts ertussen doen en iemand anders in de auto aan de hendel laten trekken.
nou ben vandaag nog even met de auto bezig geweest...
en het is eindelijk gelukt! heb de kabel van het hendeltje gehaald en de gehele kabel naar achter getrokken zowel de buiten als de binnenkern. naar veel kracht zetten ging de klep open. Meteen het slotmechanisme ingesmeerd en schoongemaakt, zat namelijk aardig wat zand in. Hopelijk is nu het probleem verholpen.
Bedankt voor alle reacties!
en het is eindelijk gelukt! heb de kabel van het hendeltje gehaald en de gehele kabel naar achter getrokken zowel de buiten als de binnenkern. naar veel kracht zetten ging de klep open. Meteen het slotmechanisme ingesmeerd en schoongemaakt, zat namelijk aardig wat zand in. Hopelijk is nu het probleem verholpen.
Bedankt voor alle reacties!