Voorruit vervangen

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

N.H
Ik lul al aardig mee !
Vanochtend reed ik de auto uit de garage en zag toen dat er in de voorruit een barst zit.
Heeft iemand van jullie ervaring met het zelf vervangen van voorruiten?

Mvg, Nathan
Demo
erg lastig.. maar is te doen.

raad toch aan het gewoon te laten doen, kost ook niet de wereld.
of gewoon wa+ nemen.. maand door-rijden en dan melden..

krijg je het gratis vergoed :)
krijger
N.H wrote:Vanochtend reed ik de auto uit de garage en zag toen dat er in de voorruit een barst zit.
Heeft iemand van jullie ervaring met het zelf vervangen van voorruiten?

Mvg, Nathan

Lekker laten doen, dan heb je ook garantie!
N.H
Ik lul al aardig mee !
Hebben jullie wel gelijk in maar is de zoveelste tegenslag met die auto, kben er eigenlijk een beetje klaar mee en heb dus weinig zin om er maar weer eens €1000,- tegen aan te gooien.
krijger wrote:Lekker laten doen, dan heb je ook garantie!
krijger
N.H wrote:Hebben jullie wel gelijk in maar is de zoveelste tegenslag met die auto, kben er eigenlijk een beetje klaar mee en heb dus weinig zin om er maar weer eens €1000,- tegen aan te gooien.
Dat kost geen 1000 eu, als je een beetje rond kijkt ben je voor 500 eu klaar.:idea8:
Surferdude
Je bent niet tegen ruitschade verzekerd neem ik aan?
N.H
Ik lul al aardig mee !
Nee klopt , ik moet hem eerst laten taxeren voor ik hem allrisk verzeker.
Surferdude wrote:Je bent niet tegen ruitschade verzekerd neem ik aan?
Niels
Ik lul al aardig mee !
Heb het zelf ook gedaan en is prima te doen! Jammer dat je dit niet voor de spuiter hebt gedaan. Bij mij zat er nogal wat roest onder.

Op de manier zoals wij het gadaan hebben is het wel een klusje voor 2 man.
We hebben met behulp van een snijdraadje rustig aan de kitnaad doorgesneden rondom het raam. vergt een goede samenwerking maar als je dit eenmaal door hebt is het zo klaar.

De orginele rubber heb ik niet kunnen hergebruiken gezien deze deels in de kitlaag zat. Bij het vervangende raam had ik gelukkig een universeel rubber welke mooi paste. Orginele zijn verschikkelijk duur en deze vond ik mooier vandaar.

De ruit heb ik me sika gekit nummer weet ik zo even niet maar kan ik navragen. Je moet zorgen dat het uiteinde van de kitspuit inkeept met een v groef zodat de kit in een hoge rand op het raam komt. Hoop dat dat duidelijk is.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Had dit niet eerder gedaan maar met z'n 2 viel dit niet tegen. En ik had voor 50 eurie weer een net voorruit.

Ooja een paar van die zuignappen zijn ook makkelijk.
N.H
Ik lul al aardig mee !
Bedankt voor de tips:dux-blij_thumb-up: maar de ruit was nog niet gebarsten toen de auto naar de spuiterij ging.
Bij terugkomst was deze gebarsten en ik hoorde net dat dat zou kunnen komen doordat ze de veerpootbrug hadden verwijderd.
Toch eens kijken of het zelf te doen is.

Mvg, Nathan
Niels wrote:Heb het zelf ook gedaan en is prima te doen! Jammer dat je dit niet voor de spuiter hebt gedaan. Bij mij zat er nogal wat roest onder.

Op de manier zoals wij het gadaan hebben is het wel een klusje voor 2 man.
We hebben met behulp van een snijdraadje rustig aan de kitnaad doorgesneden rondom het raam. vergt een goede samenwerking maar als je dit eenmaal door hebt is het zo klaar.

De orginele rubber heb ik niet kunnen hergebruiken gezien deze deels in de kitlaag zat. Bij het vervangende raam had ik gelukkig een universeel rubber welke mooi paste. Orginele zijn verschikkelijk duur en deze vond ik mooier vandaar.

De ruit heb ik me sika gekit nummer weet ik zo even niet maar kan ik navragen. Je moet zorgen dat het uiteinde van de kitspuit inkeept met een v groef zodat de kit in een hoge rand op het raam komt. Hoop dat dat duidelijk is.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Had dit niet eerder gedaan maar met z'n 2 viel dit niet tegen. En ik had voor 50 eurie weer een net voorruit.

Ooja een paar van die zuignappen zijn ook makkelijk.
Surferdude
Dat maakt het verhaalbaar.
mr2PUNTfreak
Type MR2: AW11
Idd. gevolgschade.
N.H
Ik lul al aardig mee !
Maar probeer zoiets maar eens te bewijzen , is mijn woord tegen het zijne.
mr2PUNTfreak wrote:Idd. gevolgschade.
Niels
Ik lul al aardig mee !
N.H wrote:Bedankt voor de tips:dux-blij_thumb-up: maar de ruit was nog niet gebarsten toen de auto naar de spuiterij ging.
Bij terugkomst was deze gebarsten en ik hoorde net dat dat zou kunnen komen doordat ze de veerpootbrug hadden verwijderd.
Toch eens kijken of het zelf te doen is.

Mvg, Nathan

Is prima te doen heb destijds 2 ramen moeten snijden, beide zijn er heel uitgekomen. En dat was in de eerste keer.
Demo wrote: erg lastig.. maar is te doen.

Ok vandaar je pm met vragen.

Een snijdraad is verkrijgbaar bij een automaterialenhandel. Zou aan beide zijden even iets bevestigen voor een goede grip (ringsleuteltje of iets dergelijks) .
Ook heb ik wel gehoord van mensen die het hebben geprobeerd met een snaar van een gitaar.

Raamrubber kun je gewoon krijgen bij de autoramenboer.

[youtube]blQ-ZrEj3sw&NR=1[/youtube]

Suc6
Surferdude
Tips:
  1. Bind aan het einde van je snijdraad twee ronde houten klossen.
  2. Kijk uit met snijden aan de frunkzijde dat de draad niet in je dashboard snijd.
egi
Knop gevonden hoor !
Type MR2: AW11
Hai,
Heb je het al gereed met je raam? Ik heb anders wel een goedkoop adresje voor je. Die heeft ook al eens een raam van een sw20 van mij vervangen.....

Of heb je het toch kunnen verhalen?
Joske
Ik lul al aardig mee !
Ik heb nog een voorruit liggen.
dubbeledraaideur
Ik had een half jaar geleden een offerte van 300 a 350 euro gekregen (exl voorrij kosten), omdat ik mn auto naar de spuiter wilde drukken en ze het raam er niet heel eruit zouden krijgen.

Dat was bij autoglas Veghel ofzow.
N.H
Ik lul al aardig mee !
Bedankt voor de vele reacties, ik wacht nog even met het vervangen van de ruit maar heb ondertussen wel een adresje gevonden die ruiten levert voor een mooie prijs. voor €85,- 2dehands en nieuw €115,-.
Mocht iemand het adres willen dan hoor ik het graag

Mvg, Nathan
Post Reply