Michel's SW20

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Ja dat lijkt me vanzelfsprekend. lol
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

denk je niet dat hij op 16 psi rijd ?

dat lijkt me meer iets

1.6 bar red die turbo volgens mij niet eens
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Boostcontroller staat ingesteld op bar.. en er stond echt 1.6 en geen 16. Bovendien was het ook wel te merken dat het nogal uhm.. snel ging... in ieder geval veel sneller dan normaal.
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

Lijkt me sterk...
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

dan moet je wastegate helemaal niet meer open gaan
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Maar dan zou het toch wat langer moeten duren voordat de turbo echt begint te spoolen cq de druk omhoog gaat ? Ik heb vanaf 3000rpm al volle boost. En ter bevestiging : ook m'n stack boostgauge geeft 1,6bar aan.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Je bent geeeeeek!
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

als de wastegate dicht blijft plakken krijg je boost spikes, blijft hij open hangen krijg je slechte spoolup
Afbeelding
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 feb 2007, 19:06
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Nog een beetje leuk resultaat behaald gisteren op Zandvoort Michel? Geen last meer gehad van oververhitting?
Driving: '92 AT190 Carina E GTi LB,
Restoring: '88 Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Corolla AE92 GTSi HB
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Oooohjawel....
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Blof-fan schreef:Nog een beetje leuk resultaat behaald gisteren op Zandvoort Michel? Geen last meer gehad van oververhitting?
Uhh 13e in kwalificatie met een 2:11.300 wat opzich best rapido is, maar 't kan een stukkie sneller want ik was nogal agressief. De snelste tijd werd in het 2e rondje gezet, 3e rondje waren de banden al gelijk te warm en ging 't kontje alle kanten op.. wat best leuk is maar niet bijzonder snel :P Da's het nadeel van straatbanden.

Een ander probleempje is dat het motortje verleden tijd is, althans dat denken we.. De kwalificatie werd stil gelegd nadat een Civic een ongelukje had bovenop het Scheivlak, na de herstart heb ik 3 rondjes kunnen rijden en toen was het over met de pret. Auto staat nu bij Roderick en ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Hoe dan ook zal het voorlopig niets meer worden. Als ik al zou besluiten om verder te gaan met deze auto, dan wil ik het gelijk goed doen.. en dan moet er veel aan gebeuren (denk aan rolkooi plicht voor volgend jaar) dus TJA.. ff brainstormen.

Filmpje & foto's komen eraan.
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 feb 2007, 19:06
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Da's minder...misschien toch een klap gehad van de warmte?
Driving: '92 AT190 Carina E GTi LB,
Restoring: '88 Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Corolla AE92 GTSi HB
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Ja zonder meer, maar dat zal niet de enige oorzaak zijn. Ik had ook nog de OEM N/A benzinepomp. Beetje arm lopen + te hoge temperaturen..

[youtube]KzjiU_fdMyw[/youtube]

Afbeelding
Daaf

Bericht door Daaf »

Hey,

we hebben elkaar al een keer gesproken via youtube :) Heb nu inmiddels ook een mr2 en ben op zoek naar een goede V6 nadat ik mijn mr2 helemaal heb opgeknapt :)
Plaats reactie