Aw..dit is minder inderdaad. Ik zag toevallig gister ook een vorig model 5 serie die de hele buurt wit maakte vanuit de uitlaat. En dat stonk ook erg naar olie.
Succes iig!
HELP Olieprobleem
Moderator: Pieten
- Metal_Carnage
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Oei man slecht nieuws...
Tijd om een 2zz te gaan snorren dus..
Succes!
Tijd om een 2zz te gaan snorren dus..
Succes!
-
jeroencharite
- Ik lul al aardig mee !
Balen man Succes met het vinden van een nieuw blok.
Een 2zz gaat het worden... Het vinden is niet moeilijk, maar ik zoek er eentje die een beetje in mn budget past en heb mog wel wat eisjes... Laten we het kp kiezen houden hahah!
Moet allees wel flink werken om het allemaal betaald te krijgen, misschien dat k een renteloze lening bij mn pa kan regelen
Moet allees wel flink werken om het allemaal betaald te krijgen, misschien dat k een renteloze lening bij mn pa kan regelen
- Green Goblin
Succes. Ik kwam toch wel zo richting de € 5000, met alle aanbouwrommel. Kan natuurlijk goedkoper, als je bijvoorbeeld zelf de kabelboom maakt en zo.
Maar zo even uit mijn hoofd wat je nodig hebt:
- 2zz
- ecu
- kabelboom
- spruitstuk
- peilstokpijp
En het schijnt het beste te werken met de 6-bak (maar ik heb eigenlijk geen idee meer waarom).
Alles verkrijgbaar bij mwr (en de dollar staat laag).
- 2zz
- ecu
- kabelboom
- spruitstuk
- peilstokpijp
En het schijnt het beste te werken met de 6-bak (maar ik heb eigenlijk geen idee meer waarom).
5000 euro moet je inderdaad gaan rekenen 
Weet niet hoe het in Nederland werkt maar hou ook rekening met btw, douane en invoerkosten. De dollar staat idd laag maar ik kreeg nog een factuur van bijna 500 euro achterna op mijn bestelling in Amerika. Ik bestel regelmatig in Japan en Amerika en om niet voor verrassingen te komen staan reken je het best dat 1 dollar gelijk is aan 1 euro, dit bedrag zal dan niet ver van de totale som zitten. (aankoopbedrag + invoerkosten ed.)
Weet niet hoe het in Nederland werkt maar hou ook rekening met btw, douane en invoerkosten. De dollar staat idd laag maar ik kreeg nog een factuur van bijna 500 euro achterna op mijn bestelling in Amerika. Ik bestel regelmatig in Japan en Amerika en om niet voor verrassingen te komen staan reken je het best dat 1 dollar gelijk is aan 1 euro, dit bedrag zal dan niet ver van de totale som zitten. (aankoopbedrag + invoerkosten ed.)
I know i know, motor en ecu komen waarschijnlijk uit NL, de pijlstok kan je zelf aanpassen met een gasbrandertje (of je wilt er $70 + btw + verz. Voor betalen) dat moet opzicht wel goedkomen.Green Goblin wrote:Succes. Ik kwam toch wel zo richting de € 5000, met alle aanbouwrommel. Kan natuurlijk goedkoper, als je bijvoorbeeld zelf de kabelboom maakt en zo.
- 2zz
- ecu
- kabelboom
- spruitstuk
- peilstokpijp
Spruitstuk moet inderdaad maar worden overgevlogen ofzo! En ik zit zelf nog te kijken, ik denk dat het wel het makkelijkste is om een swap harness te kopen want het zijn behoorlijk wat draadjes! Haha
- Green Goblin
Ik begin ene hard hoofd te krijgen in dat examen nederlands.......maar misschien hebben ze het niet over het verschil tussen peilen en pijlen gehad...
- Green Goblin
Dat zei ik, ik wist dat hij aangeraden werd, maar niet meer waarom.
Klopt! Ik denk alleen niet dat het nodig is, en als het wel fijner rijd, zal het maar zo zijn haha mijn 5bak is nog goed dus...Green Goblin wrote:Dat zei ik, ik wist dat hij aangeraden werd, maar niet meer waarom.
vergeet ook de swap motorsteun nietSherwin wrote:I know i know, motor en ecu komen waarschijnlijk uit NL, de pijlstok kan je zelf aanpassen met een gasbrandertje (of je wilt er $70 + btw + verz. Voor betalen) dat moet opzicht wel goedkomen.
Spruitstuk moet inderdaad maar worden overgevlogen ofzo! En ik zit zelf nog te kijken, ik denk dat het wel het makkelijkste is om een swap harness te kopen want het zijn behoorlijk wat draadjes! Haha
http://www.monkeywrenchracing.com/popup ... hp?pID=579
Idd! Dacht al dat die miste... Ik zocht net of hij nodig was, thanks Nova!
Ik citeer even mr2.com
oh en ik had een ander idee voor de dipstick,
aangezien de dipstick op dezelfde locatie zit denk ik dat ik de 1zz dipstick pak en er het 2zz kopje oplas, zodat hij gewoon te monteren is!
Ik citeer even mr2.com
Dit zou best te doen moeten zijn!-Wiring: Wiring is SO very simple. It's the same wiring harness that is in the 1zzfe already, just nab three cables from the 2zzge wiring harness (if you got it), and with the stock 1zzfe harness, just add the three wires. Get the one for the VVTL-I oil pressure sensor, and the 2 for the VVTL-I control module. If you don't have them, just go buy some wires and do it yourself. If you have the 2zz ones, you'll have to extend them. There are differences between the '00 and the '02 engine harnesses. The 02 has two pins for the knock sensor and the '00 engines have 1 pin. Get an '00 engine to save you some unecessary grief. The pins on the '02 are different than the pins on the '00. From what I've read it's pin 27 instead of pin 28. This is fixed (if you have the '02 engines) by following the knock sensor pin from both harness plugs and see where they lead. Figure it out and pin it in. There is a plastic cover piece that you have to use over he harness to make it stay still. Two of the three wires are located at the top of the head above the bell housing of the tranny. These two wires is actually the Oil Control Valve, this engages lift basically. The sensor just next to it on the exhaust side will be the oil pressure sensor.
oh en ik had een ander idee voor de dipstick,
aangezien de dipstick op dezelfde locatie zit denk ik dat ik de 1zz dipstick pak en er het 2zz kopje oplas, zodat hij gewoon te monteren is!