Hallo allemaal ik ben Marc uit den haag en heb afgelopen zaterdag een zilvergrijze zzw30 met een ton op de teller gekocht uit 2000;D.Helemaal blij!!Heb hem gekocht van een particulier.
Ben wel al achter een paar mankementjes gekomen.
Motormanagement lampje brand en de motor houd ff in bij de 4000 en 5000 toeren.Heeft waarschijnlijk wel wat met elkaar te maken??
En het stuur trilt bij de 100km en hoger.Maar dat zal waarschijnlijk wel iets met uitlijnen te maken hebben.
Klinkt bij iemand dit motorprobleem bekend in de oren? Hoor het graag!!
Het inhouden van de motor bij hogere toeren
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Eerst even de code uitlezen, dan kunnen we meer zeggen. Als ik het zo lees, dan zou ik zeggen dat je je MAF moet schoonmaken. Maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk.
Het lampje brandde al toen je hem kocht ?
Het lampje brandde al toen je hem kocht ?
Idd laten uitlezen kan van alles zijn, onlangs hetzelfde probleem bij een Celica (2002), daar bleek er wat mis te zijn met de uitlaatgassen, gevolg:
Vervangen van de Katalisator.
Trillen zou heel goed het uitlijn verhaal zijn.
Vervangen van de Katalisator.
Trillen zou heel goed het uitlijn verhaal zijn.
-
mcbrunus
Thanks! nee gebeurde eigenlijk de dag erna.Probeerde (nadat de motor goed warm was:)) hem even op de staart te trappen.Daarna brande het lampje..
Ik ga as maandag naar de toyota dealer toe om hem na telaten kijken/uit te lezen en repareren. gelijk maar ook een beurtje geven
. Echt een super auto!!:applaus-smiley:
Ik ga as maandag naar de toyota dealer toe om hem na telaten kijken/uit te lezen en repareren. gelijk maar ook een beurtje geven
-
mcbrunus
Cool! gelijk even gekeken wat eigenlijk de MAF is (ben een noob:)). Gelijk een threat gevonden over hoe het schoon te maken.
http://spyderchat.com/forums/showthread ... lean%20maf
http://spyderchat.com/forums/showthread ... lean%20maf
Uitlijnen had k ook toennk mijne kocht laat hem door een goed bedrijf uitlijnen, ikzelf heb slechte ervaringen met kwikfit; mijn auto bleef trekken naar rechts, maar heb hem toen ergens anders laten uitlijnen en nu rijdt hij perfect!
En idd uitlezen zal je precies vertellen wat er aan de hand is
En idd uitlezen zal je precies vertellen wat er aan de hand is
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Let er even op dat ze je wel de precieze code geven na het uitlezen !
Het trillen ligt niet aan het uitlijnen (dan trekt de auto naar links/rechts) maar met het balanceren van de velgen.
bij mij was het na het uitlijnen weg! Wielen waren net nieuw en gebalanceerd.Remmel wrote:Het trillen ligt niet aan het uitlijnen (dan trekt de auto naar links/rechts) maar met het balanceren van de velgen.
ik had een trilling in mijn stuur op 120km/u, na een bezoekje aan een uitlijnzaakje reed hij weer zoals het hoord, geweldig;D
-
mcbrunus
hoi hoi!
Nou weet wat er aan de hand is
. Het is idd me MAF ( volgens de toyotadealer heet het LMM). Die moet vervangen worden.Word bestelt.. Geloof dat het me 299 euries gaat kosten.Daardoor hield de auto ook in bij de 5000 toeren(hij gaat dan in een soort veilige modus)en brandde het motormanagement lampje.Het trillen in mijn stuur kwam doordat er een loodje van mijn rechtervoorwiel los was gekomen.Hartelijk dank allen voor de reacties!!
(fotoos komen nog zodra ik weet waarom ik geen pica's kan posten met tinypics)
Nou weet wat er aan de hand is
(fotoos komen nog zodra ik weet waarom ik geen pica's kan posten met tinypics)
-
mcbrunus
Nou.. hij rijd nu echt een stuk beter:). Heb het toch allemaal bij de garage laten doen. Kreeg er vanderweek een probleempje bij.
De achterklep hendel was lam/ergens gebroken.
En ben geen techneut dus moest hem laten openen. Volgens de monteurs was dit een groot drama om te verhelpen.De vorige eigenaar had het kabeltje aan het eind bij de achterklep met een fietskabelklem tonnetje gemonteerd...
Ze zijn er echt een paar uur mee bezig geweest. maarja gelukt..
Was wel iets kwijt
De achterklep hendel was lam/ergens gebroken.
En ben geen techneut dus moest hem laten openen. Volgens de monteurs was dit een groot drama om te verhelpen.De vorige eigenaar had het kabeltje aan het eind bij de achterklep met een fietskabelklem tonnetje gemonteerd...
Ze zijn er echt een paar uur mee bezig geweest. maarja gelukt..
Was wel iets kwijt